شرکت خدمات انفورماتیک برای سومین بار پیاپی بر بام آسیا ایستاد
عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، سه سامانه یادشده در مسابقات دو سالانه برترین طرحهای تجارت الکترونیک آسیا مفتخر به کسب رتبههای برتر در بخشهای مختلف شدند.
بنا بر این گزارش، سامانه صیاد (صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک) مقام نخست برترین طرح بخش «تسهیل تجاری»، سامانه سپند (پرداخت نظاممند دورهای) رتبه دوم برترین طرح بخش «تحول دیجیتال- بخش دولتی» و سامانه سپام (پیامرسان الکترونیکی مالی) مقام دوم برترین طرح بخش «خلق فرصتهای دیجیتال» را به خود اختصاص دادند.
لازم به توضیح است سامانه صیاد به منظور یکپارچهسازی صدور دسته چکهای بانکی در سراسر کشور ایجاد شده است؛ سپند سامانه برداشت مستقیم و مدیریت مجوزهای پایا در کشور بوده و سپام به منظور ارائه سرویس اتصال بانکها به یکدیگر جهت تبادل پیامهای ریالی و ارزی پیادهسازی گردیده است.
مرحله نهایی مسابقات eASIA Award 2019 هفته گذشته در کشور تایلند برگزار شد و طرحهای ارسالی از کشورهای عضو اجلاس AFACT در چهار گروه اصلی شامل «تسهیل تجاری»، «تحول دیجیتال – بخش دولتی»، «تحول دیجیتال – بخش خصوصی» و «خلق فرصتهای دیجیتال» با هم به رقابت پرداختند.
شورای تسهیل تجاری و کسب و کار الکترونیکی در آسیا و اقیانوسیه (Asia Pacific Council for Trade Facilitation and Electronic Business) موسوم به اِیفکت (AFACT)، سازمانی غیر دولتی است که در آن، نمایندگان کشورهای عضو و کارشناسانی از بخش خصوصی در منطقه آسیا و اقیانوسیه به صورت تخصصی در زمینه تسهیل تجاری و تجارت الکترونیکی فعالیت میکنند.
شرکت خدمات انفورماتیک در دورههای قبلی مسابقات فوقالذکر نیز توانسته بود با ارائه سامانههای تشخیص تقلب، چکاوک و شاپرک رتبههای برتر را به خود اختصاص دهد.