حاکمیت صنعت پرداخت با 5 روند کلیدی در سال 2020

امروزه پرداختهای غیرحضوری بخشی از زندگی روزمره همه مردم دنیا شده است. بر این اساس در مطلب پیشرو 5 روند کلیدی در صنعت پرداخت سال 2020 بررسی شده است.
به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛صنعت پویای پرداخت با ابزارهای دیجیتال و رشد حجم تراکنشها در جهان به توسعه ادامه میدهد. در سال گذشته فعالان این صنعت در موارد زیر پاسخگوی روندهای جدید بازار بودهاند.
1. مدرنسازی سازمانها و زیرساختهایشان برای ارائه خدمات و شناسایی جریانهای درآمدی جدید
2. سرمایهگذاری در پردازش ابری و دیگر تکنولوژیهای دیجیتال برای برآوردن ترجیحات در حال تغییر مشتریان و کاهش ریسک و الزامات رگولاتوری
3. جذب و ادغام شرکتهای تکنولوژی برای پر کردن شکافها و بهبود قابلیتها برای مقابله با چالشهایی مانند پرداختهای بینالمللی، ارتقای تجربه پرداختهای شخص به شخص، یکپارچه کردن پرداختهای چندگانه، و پرداختهای B2B.
4. همکاری با بازیگران تکنولوژی مالی (فینتکها) و دیگر طرفهای بازار به عنوان استراتژیهای ایجاد تحول
در این مسیر پنج روند در حال ظهور که شکل دهندهی استراتژیها، ایجادکنندهی چالشها و فرصتها در اکوسیستم پرداخت 2020 هستند، عبارتند از:
1- رقابت بین پلتفرمهای پرداخت باز و بسته
2- تحول اقتصاد پرداختها
3- توسعهی استانداردهای جدید برای هدایت جریان پول
4- نقش نهادهای غیرتجاری در شکل دادن به اکوسیستم
5- آیندهی شرکتهای پرداخت
این روندها، میتواند به شکل دادن استراتژی برای سازمانهایی که به دنبال پیشتازی در بازار پرداختها هستند کمک کند. اما این روندها چگونه توسط شرکتهای پرداخت اجرا میشوند؟ و در پاسخ به این روندها چه استراتژیها و فعالیتهایی به کار گرفته میشود؟
روند 1. رقابت بین پلتفرمهای پرداخت باز و بسته
مشتریان چه ارزشهای بیشتری از ارائه کنندگان خدمات پرداخت دریافت میکنند؟ تجربه خرید کامل تر، شامل پرداخت در یک پلتفرم بسته و انجام چند کار در یک اپلیکیشن؟ یا انتخاب محصولی قابل خرید در یک اکوسیستم باز؟ انتظار میرود تا میان ارائه کنندگان پلتفرمهای پرداخت باز و بسته در سال 2020 برای گرفتن سهم بیشتری از پول و وفاداری مشتریان شاهد رقابت باشیم.
احتمالا در این روند، استراتژیها شامل توسعه محصولات پرداختی میشود که به وسیلهی یک پلتفرم یا ساختار مالی توسعه یافته به منظور تسهیل تجارت، ارزش بیشتری ارائه میدهند. به علاوه پیشبینی شده که بازیگران پرداخت در مورد این که کدام یک از انواع پلتفرمها مناسب پشتیبانی از استراتژیها، توسعهی خدمات و محصولات، انتخاب تکنولوژی، رویکردهای یکپارچه و مدلهای مشارکتیشان هستند، تصمیمگیری خواهند کرد.
روند 2. تحول اقتصاد پرداختها
فروش کالاها و دستیابی به ارزش، یک تحول در اقتصاد پرداختهاست. همزمان با کاهش ارزش رقبای سنتی به دلیل تفاوتهایی مانند سرعت پردازش تراکنش، راحتی و دسترسی، ارزش فعالان جدید دیجیتالی بیشتر میشود و موجب ترغیب شرکتها به ایجاد جریانهای درآمدی جایگزین شود.
انتظار میرود که بازیگران صنعت پرداخت که به دنبال کسب درآمد و ایجاد ارزش برای سهامدارانشان هستند، از سینرژی پس از معامله برای ارائه محصولات جدید، ایجاد تمایز و توسعه تجربه مشتریان و استفاده از تحلیل داده برای پیشبینی نیازها و انتظارات متغیر مشتریان، افزایش تبلیغات دهان به دهان و فروش خدمات سودمندتر استفاده کنند.
شرکتهای پرداخت با جذب یا همکاری با شرکتهای «نرم افزار به عنوان خدمات» یا (SaaS) فعالیتشان را در بازارهای جدید توسعه میدهند. این استراتژی مبتنی بر نرم افزار، با یکپارچه کردن قابلیتهای پرداخت و راهکارهای SaaS به دنبال هدایت حجم پرداختها است. دیگر شرکتها با ارائه خدمات سودمندتر و افزایش مشتریان و پذیرندگانشان به دنبال متنوعتر کردن پورتفولیوشان هستند.
در نهایت به دلیل اینکه بانکهای بزرگ بر فراهم کردن خدمات مالی تمرکز میکنند، از مشارکتهایی که آنها را قادر به ارائه خدمات به پذیرندگان میکند اجتناب میکنند. بنابراین شرکتهای پرداخت مخصوصا آنهایی که اخیرا از ادغام صنعت متولد شدهاند، بیشتر در این بخش فعالیت میکنند.
روند 3. توسعه استانداردهای جدید برای هدایت جریان پول
افزایش جهانیسازی در فرایند پرداختها موجب افزایش نیاز به استانداردهای جدید برای هدایت جریان پول و حفاظت از دادههای مشتریان است. همهی شرکتهایی که اطلاعات کارت بانکی را پذیرش، پردازش، ذخیره یا منتقل میکنند، باید با استانداردهای امنیت دادهها در صنعت کارتهای پرداخت (PCI DSS) تطبیق یابند.
ترجمه از paymentscardsandmobile