جای خالی فرهنگ اعتباری در زندگی ایرانیان
عصر بانک؛رتبه بندی اعتباری را به نوعی میتوان ابزاری برای شناخت دقیق بانک نسبت به سابقه خوش حسابی مشتری برای ایفا تعهدات خود دانست و نیز بالعکس. یعنی این نوع آگاهی حقی محفوظ برای مشتری است تا با توجه به درجه رتبه بندی بانکها از لحاظ ریسک و خطرپذیری آن بتواند مطمئنترین بانک را برای سرمایه گذاری دارایی خود برگزیند.این رویکرد به طبع ازسوی بانکداران برای جلوگیری از هدر رفت منابع ملی بانکی ضروری به نظر میرسد. شرکتهای اعتبارسنجی با دارا بودن منابع عظیم اطلاعات اعتباری با نمایش میزان ریسک و خطر پذیری فرد به فرد متقاضیان به بانکها این تضمین را میدهد که تا چه اندازه مشتریانشان پاسخگو و مسئولیت پذیر در برابر اعتبارات و منابع اعطایی خود باشند.