خردهفروشان؛ غولهای به پاخاسته دنیای برندها
عصر بانک؛طبق آمار وبسایت BrandZ به عنوان یکی از معتبرترین سایتهای رنکینگ برترین برندهای دنیا مجموع ارزش 20 برند برتر دنیای خردهفروشی روی هم رفته 721 میلیارد دلار و نسبت به سال گذشته رشدی 25 درصدی داشته است. در واقع وقتی نگاهی به 100 برند برتر دنیا میکنیم، دو سوم برندهای برتر دنیا در 4 حوزه فعال هستند: تکنولوژی مصرفکننده ( 22%)، خدمات مالی (16%)، تکنولوژی بیزینس ( 13%) و خردهفروشی (13%). آمازون به عنوان بزرگترین خردهفروشی دنیا گوی سبقت را از اپل ربوده و در صدر جدول با ارزشترین برندهای دنیا ایستاده است.