آیندهی پرداختها همین حالاست

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛تحول دیجیتال، بدون شک، در جهت تغییرات بزرگ در رفتار مشتریان بانکی و توسعهی تجارت الکترونیک و تجارت موبایلی خواهد بود و استفاده از پرداختهای الکترونیک به رشد سریع خود ادامه خواهد داد.
بازیگران جدید در صنعت مانند گوگل، اپل، آمازون، بایدو، علیبابا، تنسنت، شیائومی، و جدیدتر از آنها فیس بوک، شروع به ارائهی راهحلهای نوآورانه، تغییر محیط و به چالش کشیدن شبکه بانکی و پرداخت موجود کردهاند.
گام بعدی چه خواهد بود؟
روند اصلی در تجارت، افزایش در تجارت مکالمه محور، پرداخت در شبکههای اجتماعی، رباتهای چت یا تکنولوژی صوتی مانند دستیار گوگل، الکسای آمازون، یا اپل سیری است. با رباتهای چت و دستیارهای صوتی متصل به اپلیکیشنهای پیامرسان برای تجارت، تعداد قابل توجهی از مشتریان از این خدمات برای یافتن و انتخاب محصولات و خدمات و سپس پرداخت هزینهی آنها استفاده کردهاند. Ovumsپیشبینی کرده که در سال 2020، 80 درصد از برندها از رباتهای چت برای تعامل با مشتریانشان استفاده خواهند کرد.
با تکیه بر تکنولوژیهایی مانند یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی، رباتهای صوتی در حال تبدیل شدن به روش جدیدی برای ارتباط مشتریان با فروشندگان هستند. با معرفی کاربرد شناسایی و احراز هویت بیومتریک صوتی، صوت نیز در حال اهمیت یافتن در تجارت الکترونیک است.
تکنولوژیهایی که از ابتدا در حوزهی تخیلی بودند، در حال تبدیل شدن به واقعیتهای علمی هستند، به دلیل اینکه مشتریان در حال تغییر روشهای پرداختشان هستند تا پرداختهایشان را از طریق بیومتریک تا بلاکچین و اینترنت اشیا انجام دهند. تحول رایج در پرداختها هنوز تمرکز بر تعامل انسانی است. بنابراین گام بعدی در توسعهی پرداختها، اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) است.
در میانمدت، مشاهده میکنیم که چارچوب پرداختها، در حال توسعه به دستگاههای متصل به هم، و امکان دادن به آنها برای دسترسی به حسابهای بانکی مشتریان است. البته، این نیازمند اجازهی مشتریان است، اما اساسا معامله بدون دخالت انسان انجام میشود به دلیل اینکه پرداخت حتی با یک دستگاه یا یک ماژول نرمافزار AI هم قابل انجام است.
راه حلهای فردا برای امروز!
بسیاری از کسبوکارها، در حال کار با شرکتهای تکنولوژی، دانشگاهها و استارتآپها برای اطمینانبخشی به امنیت دادههای مالی در جهان متصل آینده هستند. امروزه همه نیازمند قوانین قوی و توسعه بیشتر نوآوری در احراز هویت هوشمندانه هستیم تا مطمئن شویم که مشتریان سطح بالایی از رضایت، امنیت و تجربه خرید را احساس میکنند.
دستیار بانکداری دیجیتال و تجربه مبتنی بر مکالمه
دستیارهای بانکی دیجیتال به کاربران نهایی امکان میدهند تا به سرعت به جزئیات بانکیشان از هر جایی دسترسی پیدا کنند. این تکنولوژی به مشتریان اجازه خواهد داد تا مستقیما با بانکشان از طریق یک سیستم چت یکپارچه و/یا ربات چت از طریق اپلیکیشنهای موبایلی، شبکههای اجتماعی و اسپیکرهای هوشمند ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین قادر خواهند بود تا با مدیر بانکشان قرار ملاقات تنظیم کنند، انتقال وجه بانکیشان را انجام دهند، و اگر لازم باشد، کارت اعتباریشان را مسدود کنن. با این تکنولوژی، مشتریان برای انجام تعاملات بانکیشان تنها به یک نقطه تماس نیاز دارند و میتوانند در هر زمان، و هر مکانی با استفاده از تلفنهای همراه هوشمندشان تعاملات بانکیشان را انجام دهند.
در مسیر، پارک خودرو و حمل و نقل عمومی
در آینده، هیچ کس برای پارک خودرو نیاز به گرفتن بلیط یا ماندن در صف برای پرداخت ندارد، رانندگان قادر خواهند بود به سادگی به اطلاعات بانکیشان متصل شوند و خودرو خود را ثبتنام کنند و پرداختشان را انجام دهند. شارژ پارکینگ نیز به صورت خودکار در زمان خروج، از حسابشان برداشت میشود.
همچنین مسافران قادر به رزرو پارکینگ ماشین و بلیطهای حمل و نقل عمومی با استفاده از دستیار صوتی هستند.
خرید- انتقال دادههای دیجیتال توسط نور نامرئی
ارتباطات با نور نامرئی تکنولوژی جدیدی است که میتواند اطلاعات پرداخت دیجیتال را توسط امواج نوری به یک تلفن همراه هوشمند ارسال کند. در عمل مشتریان میتوانند محصولی که در حال نمایش دریک بیلبورد الکترونیکی است را به سادگی از طریق دوربین تلفنهای همراه هوشمندشان خریداری کنند، حتی از فاصله دور.
مشتریان دیگر نیاز به صف ایستادن در صندوق برای پرداخت هزینهی خریدشان ندارند، بلکه به سادگی میتوانند آیتمهای انتخابیشان را با استفاده از تلفنهای همراه هوشمندشان و بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن، اسکن کنند. برای پرداخت دو روش در اختیار دارند، هم میتوانند از کیف پول تلفن همراه هوشمندشان استفاده کنند و هم از طریق ترمینال پرداخت اقدام کنند.
در سینما- پرداخت با روبات
مشتریان میخواهند سریع تر و کاراتر خدمات دریافت کنند، هم در خردهفروشی و هم در مکانهای عمومی مانند مراکز خرید، سینما و فرودگاهها، تکنولوژی امکان استفاده از روباتها برای کوتاه شدن صف و دادن اطلاعات یا بلیط به مشتریان را میدهد.
ترجمه از paymentsjournal