آینده بانکداری در صدای دستیاران صوتی است!

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛با استفاده از تکنولوژیهای جدید مانند بانکداری مبتنی بر دستیاران صوتی، ارائهی خدمات مورد نیاز مشتریان آسان شده است. از همین رو بانکها لازم است تا در ارائه خدماتشان با یک رویکرد ترکیبی منطبق شوند. در این مسیر بانکها باید در ابتدا با مجموعهی کوچکی از خدمات شروع کنند و سپس با آشنا شدن مشتریان با کانال بانکداری صوتی، خدماتشان را توسعه دهند و همیشه آمادهی یادگیری باشند.
بانکداری مبتنی بر صدا + استراتژی بانکداری دیجیتال
با پیشرفت دستگاههای جدید و هوشمند، ارتباط بانک با مشتریان متنوعتر و پیچیدهتر میشود. فراتر از استفاده از بانکداری مبتنی بر دستیارن صوتی به عنوان یک کانال مستقل، لازم است تا بانک این کانال را با استراتژی دیجیتال سراسری بانک، پلتفرم بانکی دیجیتال موجود، CRM و مرکز تماس ادغام کند تا تجربه خدمات بین کانالی سادهتر و یکپارچهتری برای مشتریان ایجاد شود.
ایجاد اطمینان در مورد امنیت تراکنشها
به دلیل حرکت تراکنشهای بانکداری و پرداخت در کانالهای صوتی و با توجه به اینکه بانکها از طریق کانالهای صوتی، دسترسی به طرف های سوم ارائه میدهند، بانکها باید در مورد امنیت تراکنشها در برابر کلاهبرداری و دیگر ریسکها برای مشتریانشان اطمینان ایجاد کنند. احراز هویت بیومتریک، احراز هویت چندعاملی، و توکنیزاسیون مدارک شخصی و حساس در فرایند احراز هویت کاربران، امری ضروری است.
سفارشی سازی خدمات دستیار دیجیتال با نیازهای شخصی
مشتریان از تعامل با دستیار دیجیتال صوتی که دارای شخصیت انسانی واقعی باشد و بتواند احساساتشان را درک کند و پاسخ مناسب ارایه دهد، هیجانزده میشوند. بانکها باید دستیار دیجیتالی طراحی کنند که بتواند با همدردی به احساسات مشتریان پاسخ دهد.
برای بانکها، بهترین عملکرد بانکداری مبتنی بر دستیار صوتی از طریق عوامل زیر بدست میآید:
موتور NLP یا همان پردازش زبان طبیعی : امکان پردازش زبان طبیعی و تعیین دقیق هویت مشتری و نیازهای او
چهارچوب ایجاد کنندهی ربات: این چارچوب بانکها را قادر به توسعه و تطابق رباتها برای برآوردن اهداف استراتژیک در بانکداری مبتنی بر دستیاران صوتی و نیازهای مشتریان میکند.
باز و انعطاف پذیر: لایهی API برای ادغام خدمات داخلی بانک با خدمات طرفهای سوم برای ایجاد و ارائهی تجربه کاربری متمایز
تحلیلها: استفاده از دادههای ساختاریافته و غیرساختاریافته مشتریان در بانکداری صوتی که به درک عمیق، منجر میشود. هدف این فرایند اصلاح عملکرد ربات و یادگیری مستمر در مورد ترجیحات مشتریان است.
یکپارچگی: کانال بانکداری صوتی باید با خردهفروشی آنلاین، اپلیکیشنها و دیگر خدمات بانکی ادغام شود.
هوش مصنوعی: هوش مصنوعی به همراه پردازش زبان طبیعی کانال بانکداری صوتی را قدرتمندتر کرده و صدا را به یک کانال ارتباطی تبدیل میکند.