آیا مشتریان، از دستیار صوتی در بانکداری مکالمه‌ای راضی هستند؟

بانکها می‌توانند با فراهم کردن تعاملات صوتی موبایلی، رابطه عمیق‌تری با مشتریان برقرار کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛در گزارش گروه مشاوران مرکاتور در مورد بانکداری دیجیتال ایالات متحده در سال 2018 با عنوان: از بانکداری فیزیکی تا کلیکی، در مورد راحتی استفاده مشتریان از صوت برای بانکداری یا همان بانکداری مکالمه‌ای آمده است:

 

استفاده از دستیار صوتی و بانکداری مکالمه‌ای توسط مشتریان بانکی به سابقه استفاده‌شان از دستیارهای صوتی (الکسا، گوگل،…) وابسته است:

 

67% از مشتریانی که تابحال سابقه استفاده از دستیارهای صوتی را داشته‌اند، در استفاده از بانکداری مکالمه‌ای راحت هستند.

 

در میان مشتریانی که تابحال از دستیار صوتی استفاده نکرده‌اند، فقط 13% از بانکداری مکالمه‌ای راضی هستند.

به صورت کلی، یک چهارم یا 27% از مشتریان تابحال از دستیار صوتی استفاده کرده‌اند.

کاربران بانکداری موبایلی، پیشتازان استفاده از دستیار صوتی هستند.

40% از کاربران بانکداری موبایلی، دارای دستیار صوتی فعال هستند.

فقط 15% از افرادی که از بانکداری موبایلی استفاده نمی‌کنند، دارای دستیار صوتی فعال هستند.

در مورد این گزارش

خلاصه گزارش گروه مشاوران مرکاتور در مورد آمار اخیر بانکداری دیجیتال ایالات متحده در سال 2018 با عنوان از بانکداری فیزیکی تا کلیکی نشان می‌دهد که مشتریان ایالات متحده در استفاده از خدمات دیجیتالی بانک‌شان از طریق موبایل و کامپیوتر تعامل بالایی دارند.

 

این گزارش در مورد بررسی کانال‌ها و بانکداری، یکی از سلسله بررسی‌های دوسالانه پایش مشتریان، و بخشی از خدمات ارائه اطلاعات گروه مرکاتور است. یافته‌های این گزارش بر مبنای بررسی آنلاین پایش مشتریان است که در آن 3000 مشتری بزرگسال در ایالات متحده در نوامبر 2018 مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

این مطالعه نشان داد اگرچه مشتریان از کانال‌های متفاوتی برای بانکداری دیجیتال‌شان استفاده می‌کنند، ولی کامپیوترهای شخصی هنوز در اولویت ترجیحی مشتریان هستند. 6 نفر از هر 10 نفر پاسخ دادند که کامپیوتر شخصی ابزار ترجیحی آنان برای تعامل با بانک‌شان است.

اگرچه فقط حدودا یک نفر از هر 8 نفر (13%)، از دستیار صوتی اپل یعنی siri یا الکسا آمازون برای تعامل با بانک استفاده می‌کنند، ولی آن بخش از افرادی که استفاده می‌کنند، کاملا از آن راضی هستند (78%). این گزارش نشان داد که نیمی از مشتریان از اپلیکیشن‌های موبایلی مخصوص به بانک‌شان برای برخی تعاملات با بانک استفاده می‌کنند و این افراد نیز در استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی کاملا راضی هستند.

 

مولف این گزارش، پیت رویل، مدیر خدمات ارائه اطلاعات در گروه مشاوران مرکاتور، بیان کرده که بانکها می‌توانند با فراهم کردن تعاملات موبایلی که به مشتریان اجازه می‌دهد کارهایشان را از هر کجا که بخواهند انجام دهند، رابطه عمیق‌تری با آنها برقرار کنند. میزان استفاده از موبایل تاکنون بالا و در حال رشد بوده و حتی به مهم‌ترین روش ایجاد ارتباط با مشتریان تبدیل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.