چگونه بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت می‌توانند تجربه دیجیتالی بهتری برای مشتریان ایجاد کنند؟

برای بانک‌ها و شرکت‌های پرداختی که به دنبال ارتقای بیش‌تر خدمات‌شان هستند، ارائه اپلیکیشن موبایلی با همه‌ی خدمات بانکی مورد انتظار کافی نیست. بانک‌ها باید اصطکاک‌های موجود در تجربه استفاده از اپلیکیشن را نیز برای مشتریان کاهش دهند.

به گزارش گروه ترجمه عصر بانک؛متقاعد کردن مشتریان به انتخاب یک بانک در بین دیگر بانک‌ها هرگز کار راحتی نبوده است، و در فضای اشباع شده و رقابتی بانکداری دیجیتال چالش برانگیزتر هم شده است. مشتریان امروزی انتظار دریافت خدمات و پشتیبانی بیش‌تری توسط موبایل‌ها و ابزارهای بانکی دیجیتال‌شان دارند. بنابراین ارائه خدمات مناسب و تعامل با مشتریان به امری اساسی تبدیل شده و بانک‌ها و شرکت‌های فین تک به دنبال رشد کاربرانشان از این طریق هستند.

 

امروزه پژوهشگران به دنبال این هستند تا دریابند چگونه بانک‌ها با کمک تکنولوژی‌هایی مانند بیومتریک و هوش مصنوعی می‌توانند تجربه خدمات مشتریان‌شان را تسهیل کنند.

برای برآوردن بهتر نیازهای مشتریان جدید و قدیمی، برخی بانک‌ها به ترکیب بانکداری قدیم و روش‌های پرداخت جدیدتر با کانال‌های دیجیتال روی آورده اند. برای مثال، بانک چینی بیجینگ اخیرا با شرکت ING برای ایجاد یک برند بانکی کاملاً دیجیتال به بازار به منظور جذب مشتریانی که تاکنون از پرداخت‌های موبایلی استفاده کرده‌اند، مشارکت می‌کنند.

 

نمونه دیگر مشارکت بانکی شامل شرکت گلدمن ساکز است که اخیرا با شرکت اپل به منظور ایجاد کارت اعتباری برای کاربران موبایلی مشارکت می‌کند. رویکرد ترکیبی به مشتریان امکان می‌دهد که به بهترین‌های دنیای فیزیکی و دیجیتال دسترسی داشته باشند. یعنی از کارت‌ها در فروشگاه‌های فیزیکی استفاده کنند، در حالی که در تلفن‌های همراهشان به اطلاعات مالی خود دسترسی دارند.

 

از دیگر بانک‌هایی که به دنبال ارتقای ویژگی‌های بانکداری موبایلی هستند، بانک آمریکا است. این بانک برای جذب بیشتر کاربران جوانی که تاکنون برای انجام امور مالی از موبایل‌هایشان استفاده می‌کردند، یک اپلیکیشن موبایلی جدید ارائه کرده که از هوش مصنوعی برای ردیابی پرداخت‌ها و ارائه پیشنهادات مالی به کاربران استفاده می‌کند.

 

هنوز هم پرداخت‌ها عامل کلیدی در ارائه خدمات بانکی به مشتریان هستند.

 

بانک‌ها در حال رقابت در بازارهای چندگانه‌ای هستند که منجر به تعامل بیش‌تر با مشتریانشان می‌شود. آن‌ها نه تنها به انجام تراکنش‌های مالی پیچیده‌تر و کاهش اصطکاک نیاز دارند،  بلکه باید با دیگر بانک‌ها هم رقابت کنند. طبق گفته هشام سالاما، رئیس اجرایی سابق و رئیس کانال‌های دیجیتال بانک، بهترین راه برای به دست آوردن مشتریان بانکی موبایلی برای بانک‌ها این است که فکر کردن شبیه یک بانک را متوقف کنند.

 

برای بانک‌هایی که به دنبال ارتقای بیش‌تر خدمات‌شان هستند، ارائه اپلیکیشن موبایلی با همه‌ی خدمات بانکی مورد انتظار کافی نیست. بانک‌ها باید اصطکاک‌های موجود در تجربه استفاده از اپلیکیشن را نیز برای مشتریان کاهش دهند. با این حال محدودیت‌های رگولاتوری، الزامات امنیتی و تغییر رفتار مشتریان می‌تواند برای بانکها استرس‌زا و  هزینه‌بر باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.