7 روند جدید در اپلیکیشنهای بانکی سال 2019

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛یک دهه پیش، چشمانداز صنعت بانکداری مثبت نبود، اعتماد مشتریان و کسبوکارها به بانکها بسیار کاهش یافته بود که تاثیر عمیقی بر اقتصاد جهانی نیز گذاشت. شدیدترین مرحله بحران بانکی در سپتامبر 2008 با نابودی شرکت برادران لمان شروع شد.
اپلیکیشنهای بانکداری، به طور ویژه رویکرد مشتریان را در این صنعت تغییر دادند و این همان پیشرفت است.
بهتر است تا نگاهی به پیشبینی چند رویکرد جدید در اپلیکیشنهای بانکی بیندازیم که توسط صنعت بانکداری در سال 2019 ارائه خواهد شد.
پیش بینی 7 روند جدید در اپلیکیشن آنلاین بانکی سال 2019
1. دستیار مجازی در اپلیکیشنها
اپلیکیشن موبایلی بانک آمریکا با دستیار مجازی تغییر بزرگی در بانکداری موبایلی ایجاد کرد. اریکا عاملی است که آن را خاص میکند و در واقع یک دستیار مالی مجازی است که با کاربر صحبت میکند و با در نظر گرفتن جستجوی صوتی، یکی از مناسبترین اپلیکیشنها در صنعت بانکداری است.
امروز من چقدر پول میتوانم خرج کنم؟ آیا شما دوست ندارید که یک دستیار مالی شخصی داشته باشید که به چنین سوالاتی پاسخ دهد؟ پاسخی که دریافت میکنید بر مبنای محاسبات اپلیکیشن از میزان درآمد و هزینههایتان است. برای شما راحتتر است که چنین سوالاتی را از یک اپلیکیشن بپرسید تا اینکه با مشاور شخصی تماس بگیرید یا خودتان محاسبه کنید. صنعت بانکداری در حال حرکت به این سمت است.
2. به روز شدن خط مشیهای حریم خصوصی
در سال 2019 بسیاری از مردم شروع به استفاده از اپلیکیشنهای بانکی خواهند کرد. این امر ما را با مسئله حریم خصوصی مواجه میکند
طبق چشم انداز صنعت بانکداری در سال 2019، مشتریان انتظار بیشتری در مورد حفظ حریم خصوصیشان نسبت به قبل دارند. در این مسیر به جای موافقت با الزامات، بانکها ملزم خواهند بود به مسائل مربوط به حریم خصوصی جامعتر رسیدگی کنند. این بدین معنی است که باید شفافتر و حساب شدهتر از اطلاعات مشتریانشان محافظت کنند.
حریم خصوصی مسئله بزرگی برای همه صنایعی خواهد شد که با اطلاعات آنلاین سروکار دارند. به عنوان مثال، بعضی از کاربران قبل از تصمیمگیری برای خرید توسط اپلیکیشنهای بانکی، در مورد آنها تحقیق میکنند و اگر خط مشیهای حریم خصوصی به اندازه کافی قوی و شفاف نباشد، آنها از خدمات آن اپلیکیشن استفاده نخواهند کرد.
3. اتوماسیون خودکار رباتی
کلمهی ربات به هر چیز هوشمند اشاره دارد. تکنولوژی ربات خودکار با هدف تکمیل کارهای فشرده و تسهیل انجام وظایف تکراری و برای پشتیبانی مشتریان، ارسال ایمیلها و انتقال داده از یک سیستم بانکی به دیگری به کار برده میشود. به عنوان مثال رباتهای گفتگو معمولا در سرویسهایی به کار برده میشوند که خدمات آنلاین مشاوره ارائه میدهند. آنها فرایندی ایجاد میکنند که در آن اطلاعات سریعتر گرفته شده و باعث تغییر در عملکرد بانکها میشود. مشتریان، بسیاری از فرایندهای بانکی را از طریق اپلیکیشنها انجام میدهند و کارکنان بانکی بر کارهای پیشرفتهتر و مهمتر تمرکز میکنند.
4. کیف پولهای دیجیتالی
در مارچ 2019، اپل و مسترکارت اعلام کردند اولین محصول با رویکرد دیجیتال را به بازار ارائه خواهند کرد. این محصول به همراه کارت فیزیکی ارائه میشود. به زودی کیف پولهای دیجیتال تنها کیف پولی خواهد بود که مردم دارند.
فقط در این مورد فکر کنید: شما لازم نیست که به دنبال پرداخت صورتحسابها بروید. لازم نیست که کارتها را بردارید، بیرون بروید و ریسک خطرات احتمالی را بپذیرید. هیچکس نمی تواند شماره کارت شما را ببیند. بنابراین کیف پولهای دیجیتال روشی امنتر و راحتتر هستند.
5. تمرکز بر مشتری است، نه اپلیکیشن
تحول دیجیتال تنها به یک دلیل مهم است: مشتریان آن را تقاضا میکنند. ویوین ریچاردز، نویسنده فریلنسر در این باره توضیح داد: به عنوان یک فریلنسر من در خانه کار میکنم و علاقهای به بیرون رفتن به تنهایی برای انجام کارهای بانکی ندارم. به همین دلیل از اپلیکیشنها زیاد استفاده میکنم. اما این فقط به معنی داشتن اپلیکیشن نیست. بلکه در مورد راحتی است که اپلیکیشن فراهم میکند.
6. هدف بانکها ارائه خدمات به مشتریان سیستم بانکی است
بانکها در مورد مشارکت با دیگر صنایع مانند خرده فروشی، سلامت و درمان، خدمات آنلاین، و پلتفرمهای فریلنس جدیتر شدهاند.
در ژانویه 2018، آمازون و چند شرکت دیگر اعلام کردند با هدف کاهش هزینهها با هم مشارکت میکنند. این تنها یک مثال از تجربه جامع مالی است که از طریق اکوسیستمی از مشارکتکنندگان ایجاد میشود.
7. رویکرد شخصیسازی شده
ما تاکنون طرحهایی را دیده ایم که هدفشان گروههای سنی خاص بوده است. اپلیکیشنهایی که بازار هدفشان ارائه خدمات وام برای افراد مسنتر است و غیره. اما این رویکردها در حال تغییر در جهت شخصیسازیهای بزرگتر است.
روبرتا اسمیت، نویسنده مالی در این باره توضیح داد: اکنون زمان مهمی برای بانکها است تا شروع به ارائه تجربیات شخصیسازی شده کنند. آنها باید مشتریان را نه فقط مطابق با سن، بلکه براساس علایق و ارزشها هدفگذاری کنند.
رویکرد مبتنی بر سلایق و علایق مشتریان مبنای بسیاری از صنایع است. این رویکرد توضیح میدهد که چگونه آمازون کاربرانش را هدفگذاری کرده و کاملا در این کار موفق بوده است. اپلیکیشنهای بانکی عقب ماندهاند، اما آنها به زودی به بقیه خواهند رسید.
جهان به سمت پیشرفت در حرکت است. ما خوششانس هستیم که در زمانی زندگی میکنیم که این تکنولوژیهای پیشرفته وجود دارند. روندهای بالا فقط توضیحی اجمالی از آن چیزی است که ما انتظار داریم در سال 2019 ببینیم، ولی نمیتونیم همه آن را پیشبینی کنیم.
ترجمه از paymentsjournal