کیفپول موبایلی به کمک مشتریان بدون حساب بانکی میآید

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛Digicel Pacific که متعلق به گروه دیجیسل واقع در برمودا است ، با فعالیت در 32 بازار کارائیب، آمریکای مرکزی و جنوبی و جنوب اقیانوس آرام، به عنوان بزرگترین ارائهدهنده خدمات موبایلی در کارائیب شناخته میشود. این شرکت بدلیل نرخهای رقابتی، پشتیبانی بینظیر و توجه زیاد به مشتریان و همچنین به خاطر گستره عظیمی از خدمات، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دیجیسل بهمنظور پشتیبانی نزدیک به 100 درصدی برای 11.5 میلیون مشترک خود در پرداخت موبایلی سرمایه گذاری کرده است. در بسیاری از موارد ارائه خدمات موبایلی به ساکنان محلی و روستایی که پیش از این هرگز به ارتباطات موبایلی دسترسی نداشتهاند از دیگر مزیتهای این شرکت است.
زمانیکه این شرکت در جستجوی شریکی برای عملیاتی کردن راهبرد تراکنش مالی موبایلی خود بود، مدیریت Digicel Pacific چهار هدف را در نظر داشت:
• کاهش هزینههای عملیاتی شارژ دوباره، بوسیله حذف کارتهای ووچر
• معرفی جریانهای درآمدی جدید ازطریق انتقال وجه الکترونیکی، تجارت موبایلی یا پلتفرم کیف پول موبایلی
• تطابق با شرایط منحصر به فرد در حوزه خدمات این شرکت که بخش عظیمی از این حوزه را افرادی با دسترسی ضعیف به خدمات بانکی تشکیل میدادند که به زبانها و گویشهای مختلفی صحبت میکردند و اکثر آنها در نواحی دورافتادهای زندگی میکردند که مجهز به هیچگونه وسیلهای برای سفر به شهرهای بزرگتربرای بهرمندی از خدمات مالی و خوردهفروشی نبوده است
• ارائه همه این محصولات و راهکارهای آینده، تنها در یک پلتفرم مقیاسپذیر
استیفن برین، مدیرعامل شرکت Digicel Pacific و گروه مدیران اجراییاش، بر این عقیده بودند که با توجه به تقاضای روزافزون در بازارهای این شرکت برای ارائه خدمات سلف سرویس، انتقال پول و روشهای جدید پرداخت، مزایای تجاری و اجتماعی- اقتصادی خدمات پول موبایلی ارزش تلاش را خواهد داشت.
آنها همچنین معتقدند که ارائه خدمت کیفپول موبایلی ممکن است با موانعی روبرو شود، که این موضوع انتخاب شریک پول موبایلی مناسب را به اولین گام مهم تبدیل میکند.
مزایای خدمات پول موبایلی
• امنیت پرداخت
• کاهش هزینههای افراد بدون حساب بانکی
• ارائه خدمات متنوع بانکی و پرداخت به کاربران
برین در این باره گفت: "ما چالشهای زیاد و متفاوتی داشتیم، در واقع ما باید برخی از اقدامات را در جهت ظرفیتسازی داخلی انجام میدادیم، این یک پروژه آزمایشی بود که ما باید باور و اعتماد را در درون تیم ایجاد میکردیم. محیط رگولاتوری در پسیفیک از هر گونه اقدامات نوآورانه استقبال میکند. ولی ما مجبور بودیم که زمان زیادی را برای توسعه یک چارچوب به همراه بانک مرکزی، صرف کنیم.
با استفاده از این چارچوب مناسب، مشتریان بدون حساب بانکی دیجیسل پسفیک میتوانند، نه تنها برای شارژ خدمات موبایلیشان، بلکه برای انتقال پول فرد به فرد و پرداختهای الکترونیکی مانند پرداخت قبوض و خریدهای خردهفروشی، یک حساب دریافتی و پرداختی راهاندازی کنند.
از نظر دریافت کنندگان وجه در روش پول موبایلی، وجود یک شرکت مطمئن و سریع میتواند مهمترین مزیت رقابتی باشد. از دیدگاه مشتری موبایلی بدون حساب بانکی نیز، امنیت پرداخت و ارائه حسابهای پساندازهای خوب بدلیل حذف واسطه و هزینههای طرف سوم، یک مزیت تلقی میشود. زیرا این موضوع میتواند بار مالی قابل توجهای برای یک کارگر یا کارگر مهاجر که به خدمات بانکی سنتی با قیمت پایینتر دسترسی ندارند، ایجاد کند.
مدیرعامل شرکت Digicel Pacific افزود: " هدف ما ارزش گذاشتن به نیازهای مشتری است. سازمانهای انتقال پول به ازای ارسال هر صد دلار 15 درصد دریافت میکنند. اما ما برای پایین اوردن هزینه تراکنشها تا حدود 5 درصد، در حال شراکت با بانکها برای ایجاد رمیتنسهایی با هزینههای کمتر هستیم.
نتایج
دیجیسل در اولین روز ارائه خدماتش، 15 درصد از مشتریانش را بهمنظور ارائه خدمت پرداخت موبایلی پذیرش کرد. بطوریکه ظرف یک سال بعد، تقریبا نیمی از مشتریان از این خدمت استفاده میکردند. هردو شرکت تلپین و دیجیسل درباره موفقیت روزافزون خدمت کیفپول موبایلی در کنار همکاری این شرکتها به منظور ارائه جنبههای متنوعتری از این خدمت ابراز اطمینان کردند که این موضوع کنترل مالی و ثبات بیشتری را برای مشتریان موبایلی بدون حساب بانکی، به ارمغان میآورد.
برین گفت: "ما از عملکرد کلی رضایت داریم، برخی از بازارها قویتر از بعضی دیگر هستند، اما این سرویس برای هرگونه بازاری، محبوب و سودآور است. مانند همه تکنولوژیهای دیگر، پذیرش از سوی مشتری زمانبراست؛ زیرا مشتریان با عادت به استفاده از روشهای پرداخت قدیمی در برابر تغییرات جدید مقاوم هستند، با این وجود ما بیشتر و بیشتر شاهد پایگاه مشتری وفادار خواهیم بود."
ترجمه از: nmgprod