اعلام نتایج نهایی 8 پرسش “جمع کل”

عصر بانک؛در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت که در روزهای 9 و 10 بهمن 1397 در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد تهران برگزار شد، شرکت ارتباط فردا با مشارکت رسانهها دست به ایجاد تجربهای جدید با استفاده از بستر جمعسپاری(Crowdsourcing) زد. در این تجربه که با عنوان «جمعِکل» از آن یاد میشود، هشت پرسش کلیدی در خصوص بانکداری الکترونیکی و نظامهای پرداخت پیش روی مخاطبان قرار گرفت و هر فرد نظر خود را بر روی گزینههای پاسخ نصب مینمود.
در همین رابطه جواد یزدانی، کارشناس واحد برند و ارتباطات درباره Crowdsourcing به عصربانک گفت: از آنجایی که تصور بیشتر افراد در مورد مفاهیمی مانند crowdsourcing هنوز بطور صحیح شکل نگرفته ما تصمیم گرفتیم با طرح سوالاتی از طریق ” جمع کل” اطلاعات پایه فعالان این صنعت در سطوح مختلف را جمع آوری و همراستا کنیم. در واقع هدفمان ایجاد یک پایه علمی صحیح بود، زیرا بسیاری از تصمیمگیریها و تصمیمسازیها حتی در سطح کلان در این صنعت بعضاً بر اساس نظرات شخصی افراد تصمیمگیرنده شکل میگیرد و مبتنی بر واقعیت و تجربههای کشورهایی پیشرو در صنعت نبوده است
وی اظهار داشت: در واقع وظیفه Crowdsourcing این است که نه فقط نظرات افراد خاص بلکه نظرات متعدد افراد مختلف را در بر بگیرد و این تعدد نظرات از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از نظرسنجی عمومی که یکی از ابزار Crowdsourcing است مشخص میشود که بسیاری از برداشتهایی که توسط متخصصین و کاربران درباره بعضی از راهکارها ارائه میشود، چه میزان با برداشت یک شرکت ارائه دهنده خدمات بانکی و پرداخت تفاوت دارد و در مواردی بسترها برای انجام تصمیماتی که داشتهایم آماده نیست و بالعکس.
یزدانی در انتها خاطر نشان کرد: موضوع “جمع کل”، ماهیت مشارکتی دارد که در آن هر چه مشارکت بیشتر باشد دقت بیشتر و تصمیمات به واقعیت نزدیکتر خواهند بود. بنابراین نتایج حاصل از “جمع کل” میتواند حتی در تصمیمگیریهای سطح کلان کشور با ایجاد یه نگاه درست در تصمیمگیرنده بسیار کمککننده باشد.
میتوانید دیدگاههای خود را در شبکههای اجتماعی از طریق شناسه @jamekoll و هشتگ #جمع_کل با برگزارکنندگان در میان بگذارید.
جمعِکل؛ تجربه اشتراک نظرات