لزوم استفاده از تکنولوژیهای مدرن تست توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛مشتریان در همهی حالات و جنبههای زندگی روزمرهشان به دنبال راحتیاند. امروزه آنها از خریداری چیزهای مورد نیازشان لذت میبرند و عادت کردهاند که در صورت نیاز، سرویسهای تحویل کالا، آن را به درب منزلشان برساند یا میخواهند که فقط با چند حرکت انگشت بر روی صفحهی گوشی خرید مورد نیازشان را درب خانهشان تحویل بگیرند. برای مشتریان سهولت در الویت است و از ارائه دهندگان این انتظار را دارند که بتوانند برای هر چیزی در هر جا، پرداخت را انجام دهند.
اگر یک ارائهکننده خدمات پرداخت، تجربه ای بدون زحمت را برای مشتریاناش رقم بزند ولی نتواند روشهای پرداخت مورد انتظار آنها را فراهم سازد، بدون شک باز هم مشتریان، ارائه دهندهی دیگری را پیدا و انتخاب خواهند کرد. یک ارائه دهندهی خدمات پرداخت ممکن است پیچیدهترین سیستمهای پرداخت موجود را ارائه دهد، اما اگر این سیستمها به درستی تست نشده باشند و با شکست مواجه شوند، شاهد از دست دادن شمار زیادی از مشتریان¬شان خواهد بود.
در یک نگاه سطحی ممکن است بنظر برسد که صنعت پرداخت با این تغییرات، سرعت رو به رشد خود را حفظ کرده، ولی این کار آسانی نبوده است. امکانات پرداخت دیجیتال که امروزه در دسترساند، به سرعت افزایش یافتهند و به صورت چند برابر رشد خواهند داشت و ارائه دهندگان خدمات پرداخت نیز از اپلیکیشنهای پرداخت و ابزار متنوع مشتریها پشتیبانی میکنند.
از آنجایی که ارائه دهندگان خدمات پرداخت برای رقابت مجبور به ایجاد تنوع در پیشنهاداتشان هستند، باید مطمین شوند که هر نوع پرداخت، اتصال و تراکنش جدید، در هر زمان به شکل عالی انجام میشود. برای حفظ مشتریان پیچیده تر و سختگیرتر نیاز به سرمایهگذاری بیشتر در زمینهی تست راهکارهای پرداختی به صورت خودکار و مجازی است.
با اینکه نسلهای جدید تست راهکارها در دسترساند، هنوز هم خیلی از تشکیلات بر ابزارها و روندهای قدیمی دستی تکیه دارند. اگرچه در گذشته کارهایشان به خوبی انجام میشد، ولی این گونه از آزمایشات دیگر نمیتواند به اندازهی کافی پاسخگوی جریان سریع تغییرات یا تنوع گستردهی امکانات پرداختی که امروزه دردسترساند، باشد. به تعبیر سادهتر آزمایشهای دستی، گران، زمانبر و بیکفایتند. فرآیندهای دستی همچنین موجب بوجود آمدن موارد ناخواستهای از خطاهای انسانی در فرآیند پرداخت میشوند.
اتوماسیون و مجازیسازی فرصت خوبی را برای امکانات تست پرداخت ارایه میدهد. یک فرآیند ارزیابی خودکار، به روند تست سرعت میبخشد، اطمینان کل تست را بالا میبرد و اشتباهات را کاهش میدهد. اتوماسیون به ارائهکنندگان پرداخت این امکان را میدهد تا هم ریسک را کاهش دهند و هم از نام تجاری شرکت و هم مشتریانشان بیشتر حمایت کنند.
تنظیم یک چهارچوب برای تست خودکار، متشکل از نرمافزار و دادههایی با قابلیت استفادهی مجدد است، که به تسهیل روند تست در موارد استفادهی پرداخت چندگانه و طرحهای عملیاتی، کمک میکند.
آن دسته از ارائه دهندگان پرداخت که برنسل بعدی روش¬های تست سرمایهگذاری میکنند، نسبت به رقبایی که بر ابزار و فرآیندهای دستی تکیه کردهاند، برتری ویژهای خواهند داشت، زیرا به آنها این امکان را میدهد که تمرکز استراتژیک بیشتری بر اهداف کلیشان داشته باشند و ارائهدهندگانی که از امکانات تست پیشرفته بهره میگیرند، تجربهی خوشایندی را برای مشتریانشان رقم خواهند زد.
سرعت تغییرات و نوآوری تا زمانیکه به اوج برسد، ادامه خواهد داشت. روزهایی که افراد فقط از پول نقد استفاده میکردند مربوط به سالها قبل است و دیگر برای ارائه دهندگان مورد قبول نیست که فقط کارتهای نقدی و اعتباری استاندارد را پشتیبانی کنند. روند رو به رشد صنعت پرداخت، تا زمانی که به خواستهی مشتری پیچیدهتر شود و امکانات پرداخت جدیدتری مانند کارتهای غیرتماسی، ابزار پوشیدنیها و اینترنت اشیاء ارائه دهد، ادامه خواهد داشت.
به گزارش عصربانک، همچنانکه نوینسازی سیستمهای پرداخت در حال انجام است، روشهای تست کردن نیز باید بهروزرسانی شوند. چنانچه اگر پلتفرمهای پیچیدهای ساخته شوند ولی بهدرستی تست بر روی آنها صورت نگیرد، باعث بوجود آمدن موقعیتهای شکست بیشتر و ایجاد پتانسیلی برای خدشهدار کردن نام تجاری میشوند.
ارائه دهندگان خدمات پرداخت باید بررسی کنند که چطور برای موفق شدن در عصر پرداخت مدرن، امکانات متنوع گستردهای را بصورت یکپارچه به کار گیرند. در واقع آنها با سرمایهگذاری بر روی راهکارهای تست خودکار، برای آیندهشان سرمایهگذاری میکنند.