پرداخت‌های بدون حضور کارت؛ نسخه‌ موفق در دوران کرونا

تا به حال چند بار کارت‌های بانکی‌تان را ضدعفونی کرده‌اید؟ یک ماه پیش پرسیدن چنین سوالی عجیب بود. شما قبلاً فقط کارت‌های‌تان را از سرقت محافظت می‌کردید، اما استریل کردن آن‌ها بعد از هر خرید کارتی یه جک خنده دار بود. چیزهای زیادی در این مدت تغییر کرده‌اند. ما امروزه به نقاط تماسی که در طول روز با آن‌ها مواجهیم آگاه‌تر و حساس‌تر شده‌ایم.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ همان‌گونه که کووید 19 یا همان کرونا در جهان در حال گسترش است، زندگی روزانه‌ مردم هم دستخوش تغییر شده است. با اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، کسب‌وکارها از کارکنانشان می‌خواهند تا در خانه بمانند و مردم برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری، خودشان را قرنطینه کرده‌اند. اما مردم هنگام خرید ملزومات زندگی، چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کنند؟

طبیعی است که تمایل مردم  به خرید آنلاین بیشتر شده است و افراد به دنبال خرید مایحتاج زندگی بصورت غیرحضوری هستند.

به نظر شما دیگر در کدام بخش‌ها شاهد افزایش خرید بدون حضور کارت (CNP) و استفاده از  کیف پول‌های پرداخت دیجیتال خواهیم بود؟ روزنامه‌ها و رسانه‌های دیجیتال شاهد افزایش قابل توجه در مخاطبان و مشترکانشان خواهند بود. چون افراد بیش‌تری به دنبال کسب اطلاعات درست و به روز هستند، از پیام‌هایی با این مضمون که «اگر به دنبال اطلاعات مربوط به کووید 19 هستید، ما این اطلاعات را با قیمت کم‌تر به شما ارائه می‌دهیم و برایتان اشتراک دیجیتالی ایجاد می‌کنیم» بیش‌تر استقبال می‌شود. کاملا متقاعدکننده است که بدون استفاده از کارت بانکی‌تان برای خرید روزنامه، به صورت دیجیتالی هزینه‌ اشتراک را پرداخت کنید.

شرکت‌هایی که همیشه از پرداخت بدون حضور کارت یا همان CNP استفاده می‌کردند، در این ایام احتمالا شاهد مشتریان جدید بیش‌تر و تراکنش‌های بیش‌تری خواهند بود. مانند شرکت‌های ارائه دهنده‌ خدمات تحویل غذا  و غیره…

همچنین با بسته شدن مدارس و دانشگاه‌ها و منع تجمعات، ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین با استقبال مواجه خواهند شد. مخصوصا شاهد افزایش مشترکان و کاربران خدمات ویدیوهای اینترنتی، بازارهای دیجیتالی و امثال این خواهیم بود. همچنین در دنیا احتمال می‌رود که آمازون و اپل با افزایش کاربران کیف پول‌های دیجیتالشان مواجه شوند.

البته امروزه خریداران مایل نیستند که بیش از چند ثانیه در صفحه‌ پرداخت بمانند، بنابراین ارائه‌ یک تجربه‌ پرداخت یکپارچه حیاتی است و اگر کانال پرداخت شرکت‌ها به دلیل افزایش ناگهانی کاربران، دچار تاخیر شوند، مشتریانشان صبر نخواهند کرد.

این روزها در دنیا بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین شاهد افزایش کاربران هستند که این منجر به افزایش در تراکنش‌های بدون حضور کارت (CNP) و استفاده از کیف پول دیجیتال می‌شود. با این حال، این شرکت‌ها با نسبت مشابهی هم شاهد افزایش در هزینه‌های مربوط به پردازش تراکنش‌ها خواهند بود و در صورتی که مدل درآمدی‌شان را تغییر ندهند، این هزینه‌ها به مشتریان تحمیل خواهد شد.

مشتریان هم مایل به پرداخت این هزینه‌ اضافی نیستند. البته در ایران با توجه به مدل کارمزدی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت از تراکنش‌های بدون حضور کارت بیشتر، سود بیشتری کسب می‌کنند.

البته یک روش شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در کشورهای مختلف برای این‌که پرداخت‌های بیش‌تری انجام شود ولی هزینه‌ مشتریان افزایش نیابد صحبت با ارائه‌دهنده در مورد مدل قیمت‌گذاری تراکنش است. می‌توان با ارائه‌ بسته‌های خاصی از مشتریان درخواست هزینه‌ی اضافه کنیم.

به هرحال در این دوران، پرداخت‌های بدون حضور کارت به عامل بزرگی برای رشد و توسعه‌ کسب‌وکارها تبدیل خواهد شد. در مواقع عادی، پرداخت‌های بدون کارت، کیف پول دیجیتال و پرداخت‌های بدون تماس آسایش زیادی برای مشتریان به ارمغان می‌آورد و در زمان اجبار به فاصله‌ی اجتماعی و قرنطینه، این مزایا موجب آرامش ذهنی، و عدم نیاز به ضدعفونی کردن کارت‌ها خواهد شد.

ترجمه از: paymentsjournal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.