همه چیز درباره بانکداری باز بانک خاورمیانه
بانکداری باز (Open Banking)، رویکرد جدیدی است که به سرعت در بانکداری دنیا در حال رواج است. در بانکداری باز، عملیات بانکداری محدود به چاردیواری بانکها نیست و بانکها در اصل تامینکننده بستر و سکو (Platform) برای عملیات بانکی هستند.
بانکداری باز بانک خاورمیانه، به مشتریان این امکان را میدهد که بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک یا وارد کردن اطلاعات به صورت دستی در نرم افزار اینترنت بانک، تمامی امور بانکی را در نرمافزارهای داخلی خود انجام دهند.
برای استفاده از خدمات بانکداری باز، نیاز است بین نرم افزار داخلی شرکت و سیستم بانک ارتباط مستقیم برقرار شود. به عبارت دیگر سامانه یکپارچه بانکی در لایه مرکزی قرار میگیرد و کارهای اصلی را انجام میدهد و نرمافزارهای واسط (مالی – حسابداری و …) به آن متصل میشوند و در هرلحظه امکان انجام فرآیندهای مالی و بانکی خود را از طریق سیستم های داخلی دارا میباشند.
همکاری این دو با هم باعث میشود بانک بتواند خدمات را بهصورت تمام وقت و بدون وابستگی به ساعات کاری شعب به آن کسب و کار ارائه کند. در این حالت بانک، حسابی را به منظور دسترسی به خدمات بانک به مشتریان میدهد و چون این مشتری به حساب مشتریان دیگر دسترسی ندارد از لحاظ امنیتی مشکلی برای بانک و مشتریان به وجود نمیآید.
سرویسهای بانکداری باز بانک خاورمیانه
• دریافت صورتحساب
• اعتبار سنجی شماره حساب، شماره شبا و شماره کارت
• انتقال وجه داخلی
• انتقال وجه بین بانکی (ساتنا/پایا)
• تراکنش گروهی
• لیست چکهای واگذار شده به حساب
• تبدیل شماره حساب به شماره شبا
• دریافت صورتحساب دستگاه پایانه فروش
• دریافت مانده حساب
• اعتبارسنجی مقصد گروهی
• لیست درخواستهای گروهی
• کارت به کارت
• انتقال وجه حساب به کارت
• پرداخت قبض
• صورت حساب تلفیقی پایانه فروش و حساب بانکی
به منظور «دانلود اپلیکشن تایید تراکنشهای بانکداری» از کلید زیر استفاده نمایید.
اپلیکشن تایید تراکنشهای بانکداری
برای استفاده از خدمات بانکداری باز، نیاز است بین نرم افزار داخلی شرکت و سیستم بانک ارتباط مستقیم برقرار شود. برای اطلاعات بیشتر به شعب بانک خاورمیانه مراجعه فرمایید.