گزارش اقدامات جامع بانک سامان در دوران اپیدمی کرونا
کرونا، واژهای که بسامد شنیداریاش این روزها بسیار بیشتر از هر اتفاق تاریخی دیگری است. شاید هیچ جامعهشناسی گمان نمیکرد که جهان با یکزبان و حس مشترک در خصوص یک اتفاق تاریخی سخن بگوید. واژهای که محدودیت جغرافیایی را درنوردیده و از پهناورترین کشورهای جهان تا دورافتادهترین و ناشناختهترین کشورها را درگیر خود کند و سایه سنگین ترس را بر سطح کره زمین بگستراند.
اما واقعیت آن است که در کنار تمامی مباحث و اتفاقات ناشی از این بیماری، کرونا منشأ بروز اتفاقات مهمی نیز در حوزه اقتصادی شد. روندی که عیار واقعی بخشهای اقتصادی را در برخورد با ابر بحرانها نمایان کرد و نشان داد که تابآوری نهادهای اقتصادی در شرایط حساس چگونه است.
و البته بودند نهادهایی که نهفقط ققنوسوار از این آتش بزرگ گذر کردند، بلکه همچون حامی به کمک افراد و نهادهای دیگر آمدند و کوشیدند آنان را نیز از این ابر بحران عصر جدید عبور دهند. یکی از بخش های مهم اقتصاد که باید با همتی دو چندان شرایط را در دوران کرونا تدبیر و تسهیل می کرد نظام بانکی بود.
بانک سامان نیز به عنوان یکی از اعضای نظام بانکی ایران همزمان با جدی شدن تب کرونا در کشور، خود را از آلام جامعه جدا ندید و تلاش کرد در دو بعد پرسنلی و عمومی اقدامات و برنامه های خود را با حساسیت پیگیری و به اجرا درآورد.
کرونا و پرسنل بانک سامان
کرونا و تقویت خدمات غیرحضوری بانک سامان برای مشتریان
شاید نقطه عطف خدمات الکترونیک بانک سامان در ایام کرونا، وجود دستگاههای خودگردان و پایانههای غیر نقد در سطح شعب بود. بانک سامان با شبکه گسترده دستگاههای خودگردان این امکان را فراهم کرد که وجوه نقد مشتریان شبکه بانکی کشور را بدون تماس با کاربران شعب در شرایطی ایمن دریافت کنند.
و در کنار این، پایانههای غیر نقد بانک سامان از طریق احراز هویت به کمک کارت ملی، این امکان را فراهم کرد که تمامی مشتریان شبکه بانکی کشور ضمن حفظ سقف انتقال خود، روزانه مبلغ 150 میلیون ریال بیشتر به حسابهای مقصد منتقل کنند.