نحوه استفاده از خدمات تلفنبانک پست بانک
تلفنبانک پست بانک سامانهای است که مشتریان به وسیله آن میتوانند خدمات غیرحضوری پست بانک در بستر تلفن را در کلیه ساعات شبانهروز دریافت نمایند.
استفاده از خدمات تلفنبانک پست بانک، از طریق تماس با شماره 84284 (021) امکانپذیر میباشد. همچنین با تماس با این شماره میتوانید نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادات و یا سوالات خود را با کارشناسان این بانک در میان گذاشته و از مشاوره تلفنی نیز بهرهمند شوید.
مزایای استفاده از تلفنبانک پست بانک
شاخصترین مزیت استفاده از سرویس تلفن بانک، سرعت در انجام عملیات بانکی بدون مراجعه به شعبه است. برخی از خدمات و اطلاعاتی که درباره حساب یا کارت بانکیتان نیاز دارید مانند کنترل موجودی حساب، دریافت گزارش گردش حساب، و … بدون اینکه لازم باشد به شعبه بانک مراجعه کنید، از این طریق و به سادهترین روش ممکن در دسترس شما قرار می گیرد.
خدمات قابل ارائه در سامانه تلفنبانک
امکاناتی که در تلفنبانک، برای شما فراهم آمده است به شرح زیر است. شما با استفاده از این سرویس میتوانید:
- از موجودی حسابها و کارت خود مطلع شوید.
- از گردش حسابها و کارت خود مطلع شوید.
- بین حسابهای خود انتقال وجه دهید.
- صورت گردش حساب خود را به صورت فکس دریافت نمایید.
- کارت بانکی سرقت شده و یا مفقودشده خود را مسدود کنید.
- از وضعیت چکهای صادرشده آگاهی پیدا کنید. ( در سامانه تستی ارائه شده این امکان وجود ندارد)
- رمز ورود به سامانه تلفن بانک خود را تغییر دهید. ( در سامانه تستی ارائه شده این امکان وجود ندارد)
نحوه استفاده از خدمات تلفنبانک
برای فعالسازی سرویس تلفنبانک کافی است پس از افتتاح هر حسابی اعم از پس انداز، جاری و کوتاه مدت در هر یک از شعب پست بانک و تکمیل فرم مربوطه رمز تلفنبانک خود را در همان زمان مراجعه دریافت کنید.
برای استفاده از امکانات این سیستم لازم است یک دستگاه تلفن که امکان شماره گیری به صورت Tone را دارد، در اختیار داشته باشید. علاوه بر بسیاری از دستگاههای تلفن متداول، تمامی گوشیهای موبایل نیز امکان شمارهگیری به صورت Tone را دارا هستند و لذا از طریق موبایل نیز میتوان به تلفن بانک متصل شد.