بداخلاقی رسانههای غیرحرفهای در مورد بانک ملت
به عنوان یک سهامدار بانک ملت، خبری منتشر شده بدون اطلاعات درست در روزهای اخیر در چند سایت و کانال درباره هزینه تبلیغات این بانک چند علامت سوال برایم به وجود آورد که لازم دانستم آن را با مخاطبان، در میان بگذارم.
صورتهای مالی حسابرسی شده وبملت به طور مداوم در کدال قرار می گیرد، این رسانه ها چگونه خبر از دسترسی به اسنادی خاص میدهند، که عدد 171 میلیارد تومانی تبلیغات در بانک ملت و شرکتها را نشان میدهد؟
فارغ از این که وبملت به عنوان لیدر گروه بانکی با سهم درصدی بالا از تراکنش ها، حساب ها و مشتریان نظام بانکی، یک عملکرد خیره کننده از خود به جا گذاشته؛ این رسانه ها تلاش دارند هزینه های بازاریابی، تبلیغات، مسئولیت اجتماعی، امور عام المنفعه و غیره که بخش جدا نشدنی هر کسب و کار موفقی است را به عنوان نقطه ضعف، هدر رفت منابع و حتی فساد جلوه دهند.
بانک ملت؛ جزو برترین بانک ها در تعداد و مبلغ وام ازدواج
پیوند عوام فریبانه وام ازدواج با این هزینه نیز دیگر ترفند غیر حرفهای است، که البته هر اهل فنی می داند، که:
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از منابع قرض الحسنه تامین می شود و بانک ملت در این سال ها جزو برترین بانک ها در تعداد و مبلغ وام ازدواج بوده است.
رشد 7 درصدی هزینه تبلیغات وبملت و شرکت های زیر مجموعه اش در حالی رخ داده است، که این بانک افزایش 90 درصدی درآمد حاصل از تسهیلات در سال 98، کاهش قابل توجه بهای تمام شده پول و سهم قابل توجه 25 درصدی از تراکنش های نظام بانکی را تجربه کرده است.
و نکته آخر آن که:
شفافیت دری گران بها، و نیاز بیش از پیش اقتصاد کشور است. حالا که به مدد بازار سرمایه تعداد زیادی از شرکت ها عملکردشان را با صورت های مالی به قضاوت عموم می گذارند، ای کاش این شفافیت دست آویزی برای هجمه برخی تارنماها و نقدهای غیر منصفانه نشود.
/ بورس 24