تایید سطح یک توانگری مالی بیمه کوثر
سطح یک توانگری مالی شرکت بیمهکوثر برای پنجمین سال متوالی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد.
به گزارش روابطعمومی و اعلام معاون مالی بیمهکوثر، نسبت توانگری مالی شرکت برای سال1399 معادل 127 درصد (سطح یک)، توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد.
مصطفی مقصودی افزود: بیمه مرکزی با اجرای ماده”6″ آییننامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسههای بیمه (شماره69) و باتوجه به بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس اطلاعات صورتهای مالی سال 1398 و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات، توانگری سطح یک بیمه کوثر را تایید کرد.
وی با تاکید بر حفظ سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن بهعنوان مهمترین برنامه شرکت، تصریح کرد: مبنای محاسبات توانگری، آخرین صورتهای مالی حسابرسیشده و مفاد آییننامه “69” بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس این، اصلاح ترکیب فروش شرکت موجب این امر شد.
معاون مالی بیمهکوثر با بیان اینکه سال98 نسبت توانگری مالی شرکت بیمه کوثر معادل 126درصد براورد شده بود، افزود: پنج سال متوالی قرار گرفتن در سطح یک توانگری مالی موجب افزایش اعتماد بیمهگذاران، ذینفعان شرکت و فعالان اقتصادی و نیز مشارکت سرمایهگذاران و استفاده بهینه از سرمایه سهامداران میشود.
رئیس کل بیمه مرکزی ؛رسالت مشترک هنر و صنعت بیمه، کاهش دغدغه های مردم است.
بهره گیری از زبان هنر در بیان مفاهیم هنری می تواند آحاد جامعه را با ظرفیت های صنعت بیمه بیش از پیش آشنا کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود:همانگونه که رسالت هنر کاهش دغدغه های مردم است صنعت بیمه نیز این قابلیت را دارد که میزان نگرانی های جامعه را به شکل محسوسی کاهش دهد.
رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از ابتکار شرکت بیمه کوثر برای برپایی این جشنواره و حضور اعضای شورای سیاستگذاری در این نشست، خاطرنشان کرد: طرح مباحث بیمه ای در قالب هنر یکی از برنامه های دیرینه صنعت بیمه است و اگر هنرمندان به صورت مستقیم با مولفه های بیمه ای سروکار داشته باشند پیام های بیمه ای آسان تر به مخاطبان منتقل خواهد شد.
وی تقویت باور بیمه ای در هنرمندان را زمینه ساز خلق آثار هنری در حوزه صنعت بیمه، دانست و اظهار داشت: اگر محصولات بیمه ای به خصوص بیمه نامه های زندگی و تامین آتیه، همگانی شود جامعه ما پویاتر و شاداب تر خواهد شد.
رییس شورای عالی بیمه از گنجاندن دروس بیمه ای در کتب درسی مقاطع گوناگون تحصیلی و اجرای طرح “زنگ بیمه” به عنوان پروژه های موثر فرهنگسازی بیمه ای یاد کرد و گفت: ابتکار عوامل برپایی نخستین جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه قابل تحسین است و به یاری خدا و با تلاش تمامی همکاران، سندیکای بیمه گران و شرکت بیمه کوثر در بالابردن ضریب نفوذ بیمه سهمی داشته باشیم.
در ادامه این نشست مجید مشعلچی فیروز آبادی مدیر عامل شرکت بیمه کوثربا ابراز قدردانی از حمایت بیمه مرکزی از خلاقیت های فرهنگسازانه، اظهار داشت: دغدغه بیمه را باید به مساله جدی کشور مبدل کنیم تا اطمینان و آرامش در جامعه حکمفرما شود.
وی توسعه فرهنگ بیمه را در گرو مسئولیت پذیری همه اقشار جامعه دانست و افزود: جذب هنرمندان و تولید آثار هنری در حوزه صنعت بیمه یکی از راهکارهای مهم همگانی سازی محصولات بیمه ای در کشور است.
گفتنی است در این آیین دکتر سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران نیز به اهمیت این جشنواره اشاره کرد و گفت:رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد انگیزه هنرمندان برای حضور در این جشنواره قابل ستایش است و باید به آن احترام بگذاریم چرا که هنر زبان دوستداشتنی مردم است.
در ادامه این آیین، استاد قباد شیوا گرافیست و استاد کامبیزدرمبخش طراح و کاریکاتوریست مطبوعات نیز به طرح دیدگاه های هنری و اهمیت نگاه هنرمندانه به صنعت بیمه پرداختند و در پایان از نخستین پوستر جشنواره ملی هنری صنعت بیمه رونمایی شد.
شایان ذکر است این جشنواره در سه بخش حرفهای، مردمی و ویژه و در رشتههای فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، نماهنگ، انیمیشن کوتاه، فیلم و عکس موبایلی آذرسال 99 به مدت سه روز و توسط شرکت بیمه کوثردر تهران برپا میشود.
در اطلاعیه دبیرخانه این جشنواره آمده است که برنامه یادشده با اهدافی همچون آشنا کردن عموم مردم با موضوع بیمه، اطلاعرسانی در خصوص فعالیتها و خدمات بیمه، اطلاعرسانی و ارایه راهکارهای زندگی بهتر از زمان تولد تا پیری، تبدیل ایران به پایگاه فیلمهای مرتبط با مسایل بیمه و حمایت از افراد در رویارویی با حوادث طبیعی و غیرمترقبه، استفاده از جایگاه هنر در پرداختن به موضوع بیمه، تولید آثار فاخر و اثرگذار در زمینه بیمه با هدف زندگی بهتر و مبحث کرونا برگزار میشود.