اقدامات بانک تجارت در مقابله با ویروس کرونا
احمدی آذر رئیس اداره روابط عمومی و سخنگوی بانک تجارت اقدامات انجام شده از سوی این بانک در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، احمدی آذر در گفت و گویی با یاد و خاطره شهدای خدمت و همکاران درگذشته ازشبکه بانکی بهدلیل ابتلا به ویروس کرونا، گفت: همکاران شبکه بانکی در جای جای کشور یکبار دیگر در آزمون خدمت و وفاداری به هموطنان سربلند بیرون آمدند و همگام با تلاشگران از جان گذشته شبکه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت برای خدمت رسانی به مردم شریف و مشتریان گرانقدر از هیچ کوششی فروگذار نکردند.
وی با ستایش ایثار و از خود گذشتگی پزشکان و کادر متعهد حوزه درمان طی ماه های گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا از پیاده سازی طرح سپرده – تسهیلاتی سفیران سلامت این بانک همزمان با روز پزشک خبر داد و تاکید کرد: این طرح در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی و با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه پزشکی و مجموعه درمانی کشور با رویکرد تکریم و تقدیر از تلاش این قشر راه اندازی شده است. با توجه به لزوم اعمال محدودیتها و ملاحظات ناشی از شیوع بیماری کرونا و به حداقل رساندن مراجعات حضوری افراد امکان ثبت غیر حضوری درخواست تسهیلات از طریق وبسایت بانک فراهم شده است.
احمدی آذر افزود: این بانک در سال گذشته و همزمان با اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور با بسیج تمام امکانات خود در راستای صیانت از سلامت همکاران بانک ، مشتریان و مراجعه کنندگان به واحدهای این بانک ضمن غیرحضوری نمودن تمامی کلاسهای حضوری آموزشی و سمینارها، جلسات اضطراری کمیته سرمایه های انسانی و جلسات متعدد کمیته پدآفند غیر عامل را بهصورت مجازی و با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس برگزار و نسبت به اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب در این زمینه اقدام کرده است.
سخنگوی بانک تجارت تصریح کرد: با توجه به تاثیر منفی شیوع کرونا بر روی کسب و کارهای مختلف، بانک تجارت در راستای همراهی با مشتریان بخشنامه های متعددی را با موضوعات امهال و تسهیل اقساط تسهیلات قرض الحسنه و اصناف، استرداد اقساط دریافتی تسهیلات به شعب سراسر کشور ابلاغ کرده است . این بانک همچنین در ماههای اخیر و به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با پرداخت 9590 فقره تسهیلات به مبلغ 10هزار و 628 میلیارد ریال در استانهای مختلف کشور، عملکرد موفقی را در بین بانکهای کشور داشته است.
رئیس اداره روابط عمومی یادآور شد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی استفاده از خدمات الکترونیک در اقشار مختلف جامعه یکی از رویکردهای بانک تجارت برای کاهش ابتلای مشتریان به ویروس کرونا بوده که در این زمینه اقدامات متعددی از همان روزهای نخست به انجام رسید. تهیه هشت تیزر و موشن گرافیک مبارزه با ویروس کرونا از طریق استفاده از همراه بانک تجارت و عدم مراجعه حضوری به شعبه، امکان ثبت درخواست امهال تسهیلات مشتریان در پایگاه اینترنتی بانک، ایجاد امکان پیگیری نامه های ارسالی مشتریان از طریق ایجاد دبیرخانه الکترونیکی 24 ساعته، اجرای کمپین خدمات غیر حضوری بانک تجارت با شعار در خانه ماندن جایزه هم دارد از طریق صدا و سیما و شبکه های مجازی و تهیه موشن گرافیک با عنوان تمهیدات مراقبتی مشتریان با همکاری جمعیت هلال احمر و تهیه چهار عنوان تیزر ویژه ناشنوایان با محتوای آشنایی ویروس کرونا و راه های انتقال آن از جمله این اقدامات است.
وی در ادامه به برخی از تمهیدات اتخاذ شده برای صیانت از سلامت همکاران بانک در برابر این ویروس اشاره داشت و گفت: اجرای برنامه حضور دو سومی پرسنل در محل کار، تعطیلی باجه های کشیک برخی از شعب، تعبیه و استقرار حوضچه های ضد عفونی در ورودی ساختمانها، توزیع هفتگی ماسک و سایر اقلام بهداشتی و ضد عفونی بین پرسنل، تهیه تیزرهای آموزشی ویژه کارکنان همه سازمانها و پخش آن از طریق تلویزیون های مستقر در شعب، برگزاری دوره های آموزشی آنلاین برای کارکنان، اطلاع رسانی مداوم نکات بهداشتی و پیام های آموزشی برای پیشگیری ابتلای همکاران به ویروس کرونا از طریق پزشک معتمد در پورتال سازمانی بانک،اعطای مرخصی سلامت به افراد دارای بیماری خاص، انجام فرآیند تب سنجی پرسنل در مبادی ورودی ساختمانهای بانک و … از جمله این اقدامات را شامل می شود.
احمدی آذر در خاتمه با توصیه به استفاده از خدمات برخط و خدمات آنلاین بانک تجارت گفت: همو طنان و مشتریان گرامی بانک تجارت می توانند با توجه به کارآمدی خدمات بانکداری آنلاین بانک مانند همراه بانک،اینترنت بانک، نرم افزار “ست” و…. از این خدمات بدون حضور در شعب بهره مند شوند و درصورت ضرورت مراجعه به شعب، پروتکل ها ونکات بهداشتی را رعایت کنند.