سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی افتتاح شد
رئیسکل بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی بهصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: طی دو یا سه ماه گذشته و به منظور برطرف کردن برخی نواقص احتمالی، این سامانه بهطور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود اما طی روز جاری این سامانه بهطور رسمی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی افزود: پیش از این پاسخگویی و پیگیری درخواستها و انتقادات مردمی، از طریق ادارات مختلف در بانک مرکزی انجام میشد اما در حال حاضر این موارد بهصورت متمرکز و با هدف یکپارچهسازی امر پاسخگویی از طریق «سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی» پیگیری میشود.
عالیترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی گامی مهم در گرهگشایی از مشکلات مردم است، گفت: مردم عزیز میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی بانک مرکزی یا از طریق شماره تماس 2706 درخواست خود را در حوزه مسایل شبکه بانکی و پولی و ارزی کشور مطرح کنند. این سامانه میتواند در رسیدگی سریعتر نسبت به مشکلات مردم موثر باشد.
رئیس شورای پول و اعتبار درباره سازوکار این سامانه تصریح کرد: برخی از درخواستها و سوالات مردمی توسط کارشناسان این سامانه پاسخ داده میشود و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر، درخواستها به واحد مربوطه ارجاع میشود و کد رهگیری به شخص ارائه و از طریق همان کد رهگیری پیگیریهای لازم بر روی موضوع انجام میشود. هماکنون سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی با شماره تماس 2706 بهصورت رسمی کار خود را آغاز کرده است. این سامانه با 40 اداره تخصصی بانک مرکزی در ارتباط است و از طریق آن درخواستها در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی میشود.
بر این اساس، هموطنان میتوانند هرگونه شکایت، انتقاد، درخواست و پیشنهاد خود درباره بانک مرکزی و شبکه بانکی را از طریق شماره تماس 2706 یا از طریق پورتال سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس www.crm.cbi.ir مطرح کنند.