از  QR کد فیس بوک برای پرداخت‌های P2P تا کیف پول Novi

طبق گزارش TechCrunch، فیس بوک در حال آزمایش کانال پرداخت P2P  یا همان فرد به فرد است. این روش پرداخت باعث می‌شود افراد بتوانند پول را برای یکدیگر ارسال یا درخواست کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛  سرویس جدید  فیس بوک، زیر نظر Facebook Pay قرار دارد و به مردم کمک می‌کند در فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ به خانواده، دوستان و مشاغل، پول نقل و انتقال دهند.

این آخرین خبر غول رسانه‌های اجتماعی برای ارائه سرویس پرداخت‌های P2P است. نوامبر گذشته، فیس بوک یک برنامه آزمایشی را آغاز کرد که به مشتریان در هند امکان انتقال پول از طریق واتساپ را می‌داد و اخیراً تصویب آن مقررات در برزیل را نیز بدست آورد.

این کانال پرداخت، مشابه روش پرداخت QR کد در Venmo و PayPal است. کاربران می‌توانند در مسنجر فیس بوک یک کد QR منحصر به فرد را برای انتقال وجه اسکن کنند.

سخنگوی فیس بوک به TechCrunch گفت: “برای تسهیل پرداخت‌ها در مسنجر فیس بوک، ما آزمایش استفاده از کدهای QR و لینک‌های پرداخت را برای افرادی که می خواهند پول ارسال یا درخواست کنند را آغاز کرده‌ایم.

کاربران بالای 18 سال که ویزا، مسترکارت، حساب PayPal یا کارت نقدی و اعتباری دارند می‌توانند با این ویژگی جدید، از کد QR برای انتقال وجه استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند در پرداخت‌های شخصی از URL در قالب “https://m.me/pay/UserName” برای ارسال به دیگران، هنگام پرداخت یا ارسال درخواست وجه استفاده کنند.

در حالی که کدهای QR ایمن ترین روش برای پردازش یک تراکنش نیستند، اما یک روش آسان برای کاربران برای نقل و انتقال وجه محسوب می‌شوند. در همین رابطه معاون ارشد کانال‌های پرداخت omni در PayPal، در مصاحبه ای گفت: PayPal پرداخت‌های مبتنی بر کد QR را برای مشاغل در سال گذشته راه‌اندازی کرد و 19٪ افزایش در کل فروش را از مصرف کننده‌هایی که از کد QR PayPal استفاده کردند، تجربه کرد.

فیس بوک ابتدا Facebook Pay را در سال 2019 راه اندازی کرد تا کانال های پرداخت را برای کاربران خود تسهیل کند. بعدا این کانال پرداخت را در پلتفرم‌های دیگر خود از جمله اینستاگرام و واتساپ گسترش داد. در حال حاضر، Facebook Pay به کاربران کمک می‌کند تا در Facebook Marketplace  Facebook Shop، خریدهای Instagram و کمک‌های مالی آنلاین در بستر رسانه‌های اجتماعی پرداخت انجام دهند.

به گزارش عصربانک، فیس بوک حتی برنامه‌های خود برای ساخت  یک ارز دیجیتال باثبات یا استیبل کوین  به نام “Libra”  را در سال 2019 اعلام کرد که انتقادات زیادی از سوی ناظران دریافت کرد. دسامبر گذشته ، فیس بوک پروژه ارز دیجیتال پایدار خود را با عنوان “Diem” تغییر نام داد تا بتواند در برابر ناظران و مصرف کنندگان، خوشنام باشد.

فیس بوک همچنین یک کیف پول کریپتوکارنسی به نام Novi دارد که در سال گذشته  راه اندازی شد. هدف Novi نگهداری ارز دیجیتال فیس بوک بنام Diem است که در اواخر سال جاری و پس از کسب تأییدیه قانونی راه اندازی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.