مدیریت چک اشخاص حقیقی در اینترنت بانک ایران زمین
از طریق اینترنت بانک ایران زمین میتوانید مراحل ثبت، تایید و انتقال چکهای صیادی را دنبال کنید.
بانک ایران زمین در منوی مدیریت چک در اینترنت بانک امکان دسترسی به سه گزینه ثبت چک صیاد، تایید یا رد چک صیاد و انتقال چک صیاد را فراهم کرده است. در مطلب زیر مراحل مدیریت چک اشخاص حقیقی در اینترنت بانک ایران زمین توضیح داده شده است.
.مدیریت چک اشخاص حقیقی در اینترنت بانک ایران زمین
در مرحله اول مشتری اقدام به ثبت چک صیادی خود از منوی ثبت چک صیاد مینمایند و سپس در ادامه مشتری گیرنده برگه چک اقدام به تایید چک مذکور از منوی تایید یا رد چک صیاد کرده و در صورت تمایل و پس از تایید چک از طریق منوی انتقال چک امکان انتقال چک با شناسه صیادی اولیه به شخص ثالث وجود دارد.
1- مرحله ثبت چک صیاد
مشتری با نام کاربری، کلمه عبور و بلیت امنیتی وارد اینترنت بانک ایران زمین میشود. از بخش مدیریت چک اقدام به ثبت چک مینمایند.
سپس اطلاعاتی نظیر مبلغ، تاریخ سررسید و بابت در بخش مربوطه درج و تکمیل می گردد.
سپس در بخش گیرندگان چک مشخصات شخص حقیقی / حقوقی دریافت کننده چک درج و ثبت می گردد.
2- مرحله تایید یا رد چک صیاد
با درج شناسه صیادی اطلاعات چک دریافت شده نمایش داده می شود و دارنده برگه چک قادر به تایید یا رد آن می باشد.
امکان انتقال برگه چک با شناسه صیادی تایید شده فوق به شخص حقیقی/ حقوقی ثالث وجود دارد.