5 سرویس اپلیکیشن سکه برای مدیریت چک‌های صیادی

یکی از روش‌های مدیریت چک‌های صیادی، استفاده از اپلیکیشن‌ سکه است.

با شروع سال جدید طبق مصوبه بانک مرکزی، ثبت دسته‌ چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری شده است. در قانون جدید چک نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییر کرده  و صادرکننده چک باید مندرجات چک شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع را علاوه بر درج در برگ چک, در سامانه صیاد ثبت کند.

علاوه بر اینترنت بانک و موبایل بانک، یکی از روش‌های مدیریت چک‌های صیادی، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت مورد تایید شاپرک است.

اپلیکیشن سکه به‌پرداخت ملت یکی از این اپلیکیشن‌هاست که علاوه بر فراهم آوردن خدمات متنوع پرداختی، 5 سرویس متنوع مدیریت چک‌های صیادی را به کاربران ارائه می‌کند.

با اپلیکیشن سکه می‌توانید به سادگی، اطلاعات مربوط به چک‌های صیادی را وارد و خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید. در ادامه نگاهی به 5خدمت کاربردی «سامانه چک صیادی اپلیکیشن سکه» انداخته‌ایم.

خدمات سامانه چک صیادی سکه شامل موارد زیر است:‏

  • وضعیت اعتباری صادر کننده چک
  • ثبت چک صیادی
  • تایید و دریافت مندرجات برگه چک
  • انتقال چک صیادی
  • استعلام وضعیت چک صیادی

ثبت چک با اپلیکیشن سکه

بنابر ابلاغیه بانک مرکزی تنها کارت‌هایی که در سامانه امنیت شاپرک ثبت شده باشند می‌توانند به عنوان احراز هویت در صدور و مدیریت چک‌های صیادی انتخاب شوند. بنابراین اگر کارت شما در لیست کارت‌ها نیست جهت احراز هویت اطلاعات کارت خود را در سامانه شاپرک وارد کرده و سپس به اپلیکیشن سکه باز ‌گردید.

وضعیت اعتباری صادر کننده چک

از طریق این گزینه با وارد کردن شناسه 16رقمی صیادی امکان مشاهده وضعیت اعتباری صادرکننده چک را از نظر سابقه چک برگشتی در صورت سابقه، تعداد و مبلغ تعهد برگشتی خواهید داشت.

ثبت چک با اپلیکیشن سکه

ثبت چک صیادی

در این بخش با احراز هویت از طریق یکی از کارت‌های بانکی بانک صادر کننده دسته چک می‌توانید چک خود را ثبت کنید. هنگام احراز هویت، بانک صادر کننده کارت ۱۲۰۶ ریال از حساب کاربر کسر می‌کند.

ثبت چک با اپلیکیشن سکه

تایید و دریافت مندرجات برگه چک

دریافت کننده چک می‌تواند با احراز هویت از هرکارت بانکی متعلق به خود و استعلام شناسه 16رقمی چک صیادی مندرجات چک ثبت شده را تایید و رد کند.

ثبت چک با اپلیکیشن سکه

انتقال چک صیادی

انتقال دهنده چک می‌تواند پس از احراز هویت، با هر کارت بانکی متعلق به خود نسبت به انتقال چک به شخص دیگر اقدام کند.

ثبت چک با اپلیکیشن سکه

استعلام وضعیت چک ثبت شده

این مرحله نیاز به احراز هویت ندارد و دارنده چک می‌تواند با وارد کردن شناسه ۱۶ رقمی چک صیادی وضعیت برگه چک خود را استعلام کند.

ثبت چک با اپلیکیشن سکه

توجه: استفاده از این گزینه تنها برای صادر کننده چک امکانپذیر است.

شما می توانید برنامه موبایلی سکه را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند کافه بازار، سیبچه و… یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری (#2*741*) و همچنین از طریق وب‌سایت رسمی شرکت به‌پرداخت ملت به آدرس behpardakht.com دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.