احراز هویت منفصل چیست و چه زمانی از آن استفاده می‌ شود؟

احراز هویت منفصل راهی مناسب برای پذیرندگان یا دارنده کارت است تا از کلاهبرداری در تراکنش جلوگیری کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ یک تراکنش استاندارد با استفاده از 3DSecure می‌تواند در هنگام خرید موجب اعتراض از طرف دارنده کارت شود.

احراز هویت منفصل زمانی اتفاق می‌افتد که تراکنشی بدون اینکه دارنده کارت یا پذیرنده از طریق وب سایت یا اپلیکیشن تلفن همراه حضور داشته باشند، انجام می‌شود. در واقع ممکن است دارنده کارت اصلاً حضور نداشته باشد.

با احراز هویت منفصل، یک پذیرنده می‌تواند هویت مشتری و یا تراکنش را  از طریق یک کانال مجزا، مانند نوتیفیکیشن تلفن همراه در اپلیکیشن بانکی خود یا از طریق ایمیل یا هر روش دیگری که بانک صادرکننده کارت جهت اطلاع صاحب کارت انتخاب می‌کند، تایید کند.

پذیرنده همچنین می‌تواند محدودیت زمانی را برای احراز هویت تعیین کند. این مدت می‌تواند از چند دقیقه تا 7 روز متغیر باشد.

چه زمانی از احراز منفصل استفاده می‌شود؟

سناریوهای زیادی وجود دارد که در آن احراز هویت منفصل روشی بهتر است. در اینجا برخی از آنها را بررسی می‌کنیم:

احراز هویت منفصل

پرداخت‌های تلفن همراه

یک اپلیکیشن تلفن همراه ممکن است درخواست خود را انجام دهد و سپس عناصر نمایشی بانک صادرکننده کارت را در داخل اپلیکیشن ارائه دهد. این رویکردی است که در حال حاضر توسط 3DS SDK اتخاذ شده است. احراز هویت منفصل ساده تر و ارزان تر است و تجربه مشتری را ارتقاء می‌دهد.

تراکنش آغاز شده توسط پذیرنده

پذیرندگانی که تراکنش آغاز شده توسط پذیرنده دیگری را انجام می دهند ، مانند پرداخت مکرر یا اقساط، گاهی اوقات با چالش‌هایی روبرو می شوند. در این شرایط ، ارسال درخواست احراز هویت منفصل به دارنده کارت که حضور ندارد، راهی مناسب برای تکمیل پرداخت ارائه می‌دهد.

سفارش پستی یا تلفنی

احراز هویت منفصل همچنین کاربردهای فوق العاده ای برای تراکنش‌های تلفنی و سفارش پستی دارد. این روش احراز هویت راه مناسبی برای مراکز تماس یا مشاغلی که از طریق تلفن پرداخت می‌کنند ارائه می‌دهد.

در گذشته این امر باعث ایجاد ریسک برای دارنده کارت و پذیرنده می شد و نرخ تأیید به طور سنتی پایین بود. در حال حاضر به لطف احراز هویت منفصل، این نوع تراکنش‌ها می توانند هم ایمن باشند و هم دارنده کارت آن را تأیید کند.

مشاغلی که از طریق تلفن به عنوان رزرو پرداخت می کنند، می توانند از احراز هویت جدا شده برای دریافت تأییدیه دارنده کارت در لحظه استفاده کنند.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.