تولد «بانک هوشمند فردا» با همکاری مشترک “های وب و آوای ایران زمین”
اولین اولویت ما در بانکداری دیجیتال خلق ارزش برای مشتریان است
عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، در مراسم انعقاد قرارداد بین شرکت های آوا متعلق به ایران زمین و هایوب (داده گستر عصر نوین) در راستای ارائه خدمات مالی و بانکی با محوریت بانکداری دیجیتال، اظهار داشت: نگاه مجموعه بانک ایران زمین خلق ارزش در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان است و در این راستا حضور مجموعههای بزرگی چون هایوب میتواند تسریع کننده و راه گشا باشد.
عبدالمجید پورسعید در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات همکاران گفت: پس از چندین سال تلاش مجدانه همکاران در بانک ایران زمین این امکان فراهم شده است سرویسهای بانکی را در یک نئو بانک پیاده سازی کنیم و بر اساس بستری که ایجاد شده است بتوانیم خدماتی را به مردم ارائه دهیم که ارزش افزوده فراوانی دارد.
مدیرعامل بانک ایران زمین افزود: ظرفیت و بستر لازم برای ارائه خدمات و سرویسهای بیشتر در حوزه بانکداری دیجیتال به مشتریان در بانک ایران زمین فراهم است و با پتانسیل موجود خلق خدمات جدید از اهمیت بالایی برخوردار است.
پورسعید ضمن تاکید بر ارائه خدمات جدید به مشتریان افزود: ایجاد خدمات جدید در توسعه کسب و کارهای مختلف و تامین نیازهای مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت و ما با اطمینان این خدمات را در اختیار شرکت “هایوب” و در نهایت مشتریان قرار خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت (داده گستر عصر نوین) هایوب :خلق یک ارزش جدید از اهداف این همکاری مشترک بین بانک ایران زمین و شرکت هایوب خواهد بود
در ادامه جلسه سید ایمان میری مدیرعامل شرکت هایوب دلیل انتخاب بانک ایران زمین جهت انعقاد قرارداد را چابکی و پیشینه بانک ایران زمین در خلق یک ارزش جدید دانست و گفت: در حال حاضر اکثر مجموعهها همان سرویسهای معمول را ارائه میدهند. اما این امر مستلزم این است که هر دو مجموعه چابکی را اساس خود قرار دهند و به نتیجه مطلوب برسند.
میری افزود: هدف ارائه سرویسهایی است که در حال حاضر در اختیار مشتریان نیست و شرکت هایوب با همکاری بانک و با رعایت چارچوبهای بانک مرکزی اما با نوآوری این موضوع را محقق خواهد کرد.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از پتانسیل جوان و تحصیل کرده این دو شرکت برای راه اندازی این نئوبانک اظهار امیدواری کرد: به طور حتم با توجه به ظرفیتها و استراتژیهای تعریف شده در خصوص حضور در بازار کسب و کار حرفها و ایدههای جدیدی رونمایی خواهد شد.
قائم مقام بانک ایران زمین:پیاده سازی بانکداری دیجیتال، یک گام موثر در ارائه خدمات نوین به مشتریان است
در این جلسه مجتبی شیروانی دستیابی به بانکداری دیجیتال را یک گام موثر در ارائه خدمات نوین به مشتریان بیان کرد و گفت: بانک ایران زمین چندین سال پیگیر این ایده بوده است، به طوری که در آغاز مطالعات و تحقیقات در این خصوص، هنوز هیچ بانکی مفهوم واقعی بانک دیجیتال را نمیشناخت.
شیروانی در ادامه افزود: در ابتدا تیم فناوری اطلاعات بانک با سفر به کشور آلمان در حوزه بانکداری دیجیتال تحقیقات و بررسیهای اجمالی انجام شد و پس از 6 سال تلاش مداوم با افتخار این ایده به ثمر نشست.
قائم مقام بانک ایران زمین ورود سریع به بازار را اولویت بانک بیان کرد و اشاره کرد: ما خوشحالیم که این اتفاق بزرگ با مجموعه توانمندی مثل هایوب صورت می گیرد و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بدون هیچ مشکلی خدمات ارائه شود.
شیروانی در خصوص خدمات جدید بانک گفت: اولین بودن در بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است. این پروژه شامل ۹۰ سرویس و ارائه ۴۰۰ خدمت به مشتریان است که امیدوارم شروع کار عالی انجام شود و کسب و کارهایی که بتوانند به این مبحث قدرت دهند از جانب ما حمایت کامل را از سوی بانک خواهند داشت. قطعاً این مهم برای کشور و سیستم بانکی با ارزش خواهد بود.
در ادامه جلسه فرهاد اینالویی گفت: مدل موفق در نئوبانک این است که کسب و کارهایی که خدمات به مشتریان می دهند به سمت نئوبانک بروند و نقش بانک در این میان خدمت رسانی به این حوزه است.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص انتظارات از نئوبانک افزود: مهمترین بحث در این راستا نوآوری است. نوآوری معمولاً از بیرون به داخل سازمان وارد می شود و این موضوع باعث شده است که استارت آپها بدلیل ارتباط نزدیک با مشتری وارد میدان میشوند تا نوآوری را به سازمان تزریق کنند. در این میان مرکز نوآوری بانک ایران زمین با همراه شرکت هایوب می توانند تبادل اطلاعات داشته باشند که نهایتا برای هر دو مجموعه ارزش آفرین خواهد بود.