بالا نگه داشتن کیفیت سرویس‌های بلوبانک اصلی اساسی است

بلوبانک، یکی از استارت‌‌آپ‌‌های پیشرو‌ در ارائه‌ی خدمات جامع بانکداری در ایران است که با حمایت بانک سامان و با زیرساخت مستقل آغاز به کار کرد.

تیم بلوبانک از همان ابتدا اعتقاد داشت که به جای اینکه فرایندهای خاصی از بانکداری را بازسازی کند، بانک در فضای دیجیتال بازآفرینی شود، تا با توجه به تغییر نیازها و سبک زندگی مردم یک بانک دوست داشتنی متولد شود و به این ترتیب در اواخر سال 98 بلوبانک متولد شد تا در نقاط مختلف کشور خدمات یکسانی را بدون حتی یک شعبه به مردم ارائه دهد. ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با این نئوبانک ایرانی با فرزاد صداقت بین، مدیر فنی بلوبانک به گفت‌وگو نشستیم:

تفاوت موبایلت و بلوبانک

فرزاد صداقت بین در پاسخ به سوال عصربانک که چرا با وجود موبایلت در بانک سامان، بلوبانک ایجاد شد، گفت:« ما در بلوبانک تمام زیرساخت‌ها و خدمات را با نگاهی نو بر بستر دیجیتال بازآفرینی کردیم و توانسته‌ایم در دورترین نقاط کشور هم دسترسی به بانک را به صورت آسان در اختیار مردم قرار دهیم. به این معنی که صفر تا صد یک بانک دیجیتال را در اختیار همه قرار دادیم. هدف از ایجاد بلوبانک این است که بتواند خود را به‌عنوان یک بانک مستقل بدون شعبه مطرح کند، ولی اپلیکیشنی مثل موبایلت به عنوان یک درگاه دیجیتال بانک سامان است. بنابراین ماهیت این اپلیکیشن‌ها از پایه از هم جداست»

مزیت رقابتی بلوبانک

وی درباره‌ی مزیت‌های رقابتی بلوبانک افزود:« ما سعی کرده‌ایم در بلوبانک تجربه راحتی را برای مشتریان خلق کنیم. از مزیت‌های بلوبانک می‌توان به این نکات اشاره کرد که کارت به کارت در این اپلیکیشن با یک کلیک و به راحتی انجام می‌شود، همچنین پرداخت هوشمند و پرداخت خودکار قبوض از دیگر خدمات بلوبانک است. طراحی بلوکارت، جذاب است، همچنین پشتیبانی 24ساعته و با کمترین تاخیر (در حدود 12 ثانیه) را به کابران ارائه می‌دهیم و تلاش شده تعاملی دوستانه با کاربران برقرار کنیم،»

مدیر فنی بلوبانک خاطر نشان کرد:« بلوبانک بر لبه‌ی تکنولوژی حرکت می‌کند و با چالش‌های تکنولوژی‌های دنیا روبه‌رو است ولی ما با تمام محدودیت‌ها و شرایط تحریم کار را پیش برده‌ایم و سعی می‌کنیم خدمات را با بالاترین کیفیت به صورت گسترده در اختیار همه قرار دهیم.»

بلو بانک

آماری از بلوبانک

صداقت بین با اشاره به آمار بلوبانک گفت:« بلوبانک از مرز 800 هزار کاربر عبور کرده‌ که نسبت به آمار قبلی که منتشر کرده بودیم 100 هزار نفر افزایش کاربر داشته‌ایم. آمار تراکنش‌های روزانه ما بیشتر از 400 هزار تراکنش است. 60 درصد حساب‌های بلو در ساعات غیر اداری باز می‌شوند. همچنین 80 درصد از کارت‌ها در تهران در کمتر از 24 ساعت به دست مشتریان می‌رسند.»

سرویس‌های بلوبانک

او درباره‌ی سرویس‌های بلوبانک توضیح داد:« در حال حاضر تمام فرآیندهایی که یک بانک دارد، یعنی از بازکردن حساب (که در 7 دقیقه انجام می‌شود) تا بالاترین نقل و انتقالات را به‌صورت آنلاین و به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌دهیم. همچنین پرداخت خودکار قبوض، خرید شارژ و بسته اینترنت، انتقال وجه هوشمند، سرویس‌های کارت مثل تغییر رمز اول و فریز کردن کارت، مدیریت خودکار تراکنش‌ها از دیگر خدمات بلوبانک است.»

وی افزود:« هدف ما در بلو این است که فضاهای خلاء سرویس‌های بانکی را پر کنیم و قرار دادن سرویسی مانند انتقال وجه هوشمند در همین راستا است.»

 منابع انسانی، مهم‌ترین چالش بلوبانک

صداقت بین در رابطه با چالش‌های بلوبانک گفت:« ما با چالش‌های زیادی در زمینه‌ی تکنولوژی روبه‌رو هستیم و پیدا کردن منابع انسانی ارزشمند با توجه به موج مهاجرت یکی از چالش‌های اصلی بلوبانک است. »

وی از خاطرات خود در بلوبانک گفت:« در ابتدای تولد بلوبانک با توجه به اینکه اکوسیستم بلو بر اساس کلود بود برای به‌روزرسانی‌های سیستم باید زمان زیادی صرف می‌کردیم به همین دلیل مجبوریم ساعت‌های زیادی را حتی تا نیمه‌های شب صرف به‌روزرسانی سیستم کنیم و تجربه‌ی 72 ساعت بیداری را داریم ولی این خاطره مربوط به اوایل بلو بود ولی در حال حاضر در کمتر از ۱۵ دقیقه بروز رسانی ها بدون ایجاد اختلال و down time  انجام می‌شود و همه‌ی این سختی‌ها تبدیل به خاطرات لذت بخشی در بلوبانک شده است.»

امنیت تراکنش‌ها در بلوبانک

او درباره‌ی امنیت تاکید کرد:«  بلوبانک براساس قوانین و دستورالعمل‌های بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و مجوزهای قانونی فعالیت می‌کند. مبالغ سپرده های مشتریان نزد بانک سامان در چارچوب ضوابط قانونی و تا سقف قانونی تعیین شده، مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده های بانک مرکزی است. ما همه اطلاعات حساب‌ها و مدارک هویتی مشتریان خود را محرمانه تلقی کرده و متعهد می‌شویم تحت هر شرایطی جز در مورد قانونی از انتشار آن جلوگیری کرده و مسئولیت این موضوع را به طور کامل می‌پذیریم.»

مهمترین چالش کاربران

او درباره بیشترین سوالاتی که کاربران درباره سرویس‌های بلوبانک دارند افزود:« یکی از چالش‌هایی که بیشتر در مورد آن سوال می‌شود تطابق داشتن شماره موبایل با کد ملی افراد برای بازکردن حساب است. همچنین یکی دیگر از چالش‌های کاربران که می‌توان به آن اشاره کرد، دردسترس نبودن بلوبانک از خارج کشور است که این موضوع به دلیل دستور رگولاتوری است. در حال حاضر از طریق IP خارجی نمی‌توان در «بلو» حساب بازکرد؛ اما به زودی و در به‌روزرسانی آینده می‌توان عملیات بانکی انجام داد و به حساب دسترسی داشت.»

بالا نگه‌داشتن کیفیت سرویس‌های بلوبانک

صداقت بین در انتها با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه‌ای مثل تسهیلات و مدیریت درآمدها و هزینه‌ها را در دستور کار قرار داریم، خاطر نشان کرد:« بر اساس پیش‌بینی‌ها بلوبانک می‌تواند تعداد تراکنش‌ها را تا پنج برابر ظرفیت فعلی پشتیبانی کند. رشد بلو در کشور رشد بی‌نظیری بوده است به‌طوری که از زمان شروع به فعالیت تا به امروز بیش از 35 میلیون تراکنش را پردازش کرده‌ایم. به همین دلیل برای ما مهم است که علاوه بر توسعه کمی بتوانیم کیفیت سرویس‌های خود را بالا نگه داریم.

بلوبانک براساس قوانین و دستورالعمل‌های بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و مجوزهای قانونی فعالیت میکند. مبالغ سپرده‌های مشتریان نزد بانک سامان در چارچوب ضوابط قانونی و تا سقف قانونی تعیین شده، مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده های بانک مرکزی است. ما همه‌ی اطلاعات حساب‌ها و مدارک هویتی مشتریان خود را محرمانه تلقی کرده و متعهد می‌شویم تحت هر شرایطی جز در مورد قانونی از انتشار آن جلوگیری کرده و مسئولیت این موضوع را به طور کامل می‌پذیریم.

در بلوبانک همه پروتکل‌های امنیتی در سیستم‌های زیرساخت بانکی و همچنین استانداردهای بانک مرکزی در خصوص تسویه وجوه و حسابداری، به دقت رعایت شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.