جریمه سنگین کارمندان بانک جی پی مورگان به دلیل ارتباط با مشتریان با واتسآپ
بر اساس تحقیقات انجامشده توسط این کمیسیون و کمیسیون مبادلات آتی کالاهای اساسی آمریکا جی پی مورگان به صورت رسمی تایید کرده است که حداقل از سال 2015 کارمندانش در والاستریت از وسایل ارتباطی شخصی برای ارسال پیامک، ایمیل و چت واتساپ برای ارتباط با مشتریان استفاده کرده است.
این اقدام ناقض قوانین فدرال بوده؛ چراکه بر اساس این قوانین سازمانها باید سوابق ارتباطات خود با مشتریان را نگه داشته تا نهادهای نظارتی بتوانند روی این ارتباطات نظارت کنند و هر گونه نقض قوانین مقابله با کلاهبرداری و رقابت را تشخیص دهند.
کار در جی پی مورگان تا جایی رسیده بود که حتی مدیران و کارمندان ارشد هم در ارتباط با مشتریان حتی در زمینههای حساس از جمله توصیههای سرمایهگذاری، جلسه با مشتریان و نظارت بر بازار هم از تجهیزات شخصی استفاده کرده بودند.
قرار شده 125 میلیون دلار از سوی جی پی مورگان به کمیسیون بورس و اوراق بهادار و 75 میلیون دلار دیگر نیز به کمیسیون مبادلات آتی کالاهای اساسی به عنوان جریمه پرداخت شود.