شرایط دریافت وام بدون ضامن 50 و 100 میلیونی

آیا شما هم به دنبال شرایط دریافت وام بدون ضامن 50 و 100 میلیونی هستید؟ در این مطلب همراه ما باشید.

شرایط دریافت وام بدون ضامن 50 و 100 میلیونی آسان است. همانطور که وزیر اقتصاد اعلام کرد بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی مکلف به پرداخت وام بدون ضامن شده‌اند و این وام از ابتدای بهمن پرداخت می‌شود. اما جزئیات و شرایط دریافت وام بدون ضامن 50 و ۱۰۰ میلیونی چیست؟

آنگونه که خاندوزی اعلام کرده بانک‌هایی که زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند مکلف به پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن هستند. یعنی ۱۲ بانک شامل بانک‌های مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض‌الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت و تجارت این وام‌ها را ارائه می‌کنند.

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد هم گفته بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که دولت در آنها دارای سهام است، وام بدون ضامن پرداخت می‌کنند. بنابراین کلیه بانک‌های دولتی باید این وام را پرداخت کنند.

مشمولان وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن؟

هدف اولیه پرداخت وام بدون ضامن، این بود که سنگ‌اندازی بانک‌ها برای پرداخت وام به مردم برطرف شود. اما حالا به نظر می‌رسد دستور رئیس جمهور پرداخت وام به کارکنان رسمی دولت را تسهیل کرده و نه مردم عادی را.

چون رئیسی در اظهارات خود تاکید کرده که وام بدون ضامن تنها به کارمندان و حقوق‌بگیران ثابت دولت پرداخت می‌شود. این گفته رئیسی را سخنگوی دولت هم تایید کرده و گفته بود: وام بدون ضامن تنها به کارمندان دولت پرداخت می‌شود.

اما معاون امور بانکی وزارت اقتصاد گفته وام بدون ضامن ، علاوه بر کارکنان دولت، به کارکنان نهادهای عمومی و شرکت‌های بزرگ خصوصی هم پرداخت می‌شود و کارکنان این شرکت‌ها می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

البته بر اساس اعلام خاندوزی بازنشستگان و کسانی که سوابق آنها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند. بنابراین افراد باید اعتبارسنجی شوند و ثابت کنند که توان بازپرداخت اقساط این وام را دارند. اما در این میان کارمندان دولت نیازی به این اعتبارسنجی هم ندارند.

بنابراین تنها افرادی می‌توانند وام 50 و ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن بگیرند که کارمند بخش دولتی باشند یا حقوق ماهانه ثابت داشته باشند، یا بانک اعتبار آنها را تایید کند.

از طرف دیگر گفته شده که کارکنان دولت، نهادهای عمومی و شرکت‌های بزرگ خصوصی در اولویت دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی هستند.

زمان پرداخت وام بدون ضامن؟

به گفته معاون وزیر قرار بود وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن از ابتدای بهمن ماه پرداخت شود و آنگونه که این مقام مسئول خبر داده پرداخت وام با کارمندان آغاز می‌شود.

اگرچه دولت می‌گوید پرداخت وام بدون ضامن از ابتدای بهمن آغاز شده، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که وام‌های بانکی سه قفله شده و بانک‌ها وام نمی‌دهند.

کارکنان شرکت‌‌های بزرگ‌ خصوصی هم امکان دریافت تسهیلات بدون ضامن را دارند

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: در مرحله اول شرایط دریافت وام خرد برای شاغلان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی، اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که از شعب بانک‌های ذی‌ربط حقوق پرداخت می‌کنند، در صورتی که در رتبه اعتباری A، B و C باشند، می‌توانند بدون ضامن تسهیلات دریافت کنند.

شرایط دریافت وام بدون ضامن 50 و 100 میلیونی

حسینی افزود: بخشنامه و مصوبات اجرایی شدن این موضوع در حال اجرا و ابلاغ است. مصوبات هیات مدیره‌ها اخذ شده، بر این اساس تسهیلات تا 50 میلیون تومان تسهیلات بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق (شخص وام گیرنده) و همچنین از 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن و با کسر از حقوق (شخص وام گیرنده) به همراه چک یا سفته حسب مورد (امکان پرداخت دارد) به بانک ارائه می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.