متاورس دریافت خسارت از بیمه را ۳۱ درصد افزایش داد

برخی از کاربران برای دریافت خسارت ناشی از عینک‌های واقعیت افزوده به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده اند.

به گفته مسئولین شرکت بیمه Aviva، به علت جدید بودن متاورس و عینک‌های واقعیت افزوده، افراد با برخورد به اثاثیه و اشیا در این دنیای مجازی  آسیب دیده اند.

به گزارش theguardian، گسترش استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، مراجعه به دفاتر و شرکت‌های بیمه را جهت دریافت خسارت افزایش داده است. بر اساس آمار این شرکت، مطالبه خسارت در سال ۲۰۲۱ نسبت به پنج سال پیش رشد ۶۸ درصدی داشته است. به گفته کلی ویتینگتون، مدیر شرکت Aviva در انگلیس، محبوبیت بازی‌های رایانه‌ای و تازگی ابزار‌های موردنیاز برای اجرای آن‌ها از عوامل بروز خسارت و مراجعه افراد به شرکت‌های بیمه است. ادعا‌های دریافت خسارت ناشی از VR در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۵۰ پوند بود؛ اغلب افراد هزینه‌ای را برای تعمیر تلویزیون خواسته بودند.

متاورس دریافت خسارت از بیمه را ۳۱ درصد افزایش داد

براساس ادعای مسئولان Aviva، بیرون پریدن زامبی‌ها در حین بازی، شکستگی صفحه تلویزیون و مجسمه‌ها از مشکلات عمده هدست‌های واقعیت مجازی است. سخنگوی آویوا در گفتگو با گاردین از حل سه ادعای دریافتی و پرداخت خسارت به آن‌ها خبر داد. امسال هم با شروع کریسمس و هدیه دادن این هدست ها، شرکت‌های بیمه پرونده‌هایی را دریافت کرده اند. عمده مشکلات این پرونده‌ها مربوط به تالار گفتمان Reddit VR to ER است.

 

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.