برخورد پلیس فتا با تبلیغ کنندگان پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا، گفته است اشخاصی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ پروژه‌های ارز دیجیتال یا طرح‌های سرمایه‌‌گذاری می‌‌کنند، در صورتی که مشخص شود آن طرح کلاهبرداری بوده است، مسوول هستند و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ علی‌‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا، گفته است: امروزه با توجه به نوسانات بازار سرمایه‌‌گذاری، برخی شهروندان سرمایه خود را در حوزه ارز‌‌های دیجیتال سرمایه‌‌گذاری می‌‌کنند و کلاهبرداران سایبری نیز با اطلاع از این موضوع، مسیر حرکت خود را تغییر داده و اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با عنوان سرمایه‌‌گذاری در ارز دیجیتال می‌‌کنند.

برخورد پلیس فتا با تبلیغ کنندگان پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال

او با بیان اینکه این‌گونه کلاهبرداری‌‌ها در زمینه ارز‌‌های دیجیتال به اشکال مختلف از قبیل سایت‌‌های جعلی است، افزود: طی رصد‌‌های صورت‌‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشاهده می‌شود که برخی گردانندگان صفحات و کانال‌‌های پر‌مخاطب و حتی برخی سلبریتی‌‌ها و افراد مشهور، اقدام به تبلیغ در این حوزه می‌‌کنند و از شهروندان برای سرمایه‌‌گذاری در این زمینه دعوت به عمل می‌‌آورند. این مقام نیروی انتظامی گفت: در این میان با توجه به عدم اطلاعات و آگاهی اشخاص تبلیغ‌‌کننده، برخی از شهروندان ناخواسته به سمت ارز‌‌های تقلبی و به دام کلاهبرداران هدایت شده و زمینه سوء‌‌استفاده از آنان فراهم می‌شود. سرهنگ رجبی در تشریح این موضوع گفت: بسیاری از ارز‌‌ها و پروژه‌ها در ابتدا با جنجال و حاشیه‌‌سازی اسم و رسمی برای خود کسب می‌‌کنند و حتی برخی سایت‌‌های معتبر نیز به اشتباه از آنها حمایت می‌‌کنند، اما پس از مدتی بعد از جمع‌آوری مبالغ قابل‌‌توجه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌‌کنند. این مقام انتظامی به مبلغان ارز‌‌های دیجیتال در فضای مجازی توصیه کرد: در این فضا بدون داشتن تخصص لازم اقدام به تبلیغ این‌گونه موارد نکنند، چرا که در صورت تبلیغ و وقوع هر گونه کلاهبرداری در خصوص ارز یا سایت تبلیغ‌‌شده، برابر قانون در مقابل مقام محترم قضایی قرار خواهند گرفت.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.