چگونه از نشان بانک استفاده کنیم؟

پرداخت تسهیلات (کاملا غیرحضوری و بدون ضامن)، افتتاح حساب (حتی برای اولین بار در بانک ملی ایران)، دریافت کارت هدیه، صدور دسته چک، تمام خدمات مبتنی بر کارت و حتی مسدودی کارت و همچنین اخذ مشاوره بانکی و پرسش و پاسخ هایی که قبلا برای آن تا شعبه باید می رفتید و یا ساعت‌ها پشت تلفن منتظر ارتباط با کارشناس می شدید همه در نشان بانک به راحتی در دسترس شماست .

ایوا اپلیکیشن پرداخت بانک ملی است که با استفاده از  آن می‌توانید به خدمات متنوعی مانند خرید شارژ و بسته های اینترنت تلفن همراه، انجام کارت به کارت، دریافت موجودی تمام کارت‌های بانکی، استعلام و پرداخت کلیه قبوض، استعلام و پرداخت جریمه‌های خودرو، خرید بلیت اتوبوس، خرید بیمه نامه‌های مختلف، کمک به موسسه‌های خیریه معتبر و بسیاری از خدمات متنوع دیگر دسترسی داشته باشید.

«نشان بانک» نیز نخستین شعبه دیجیتال بانک ملی ایران و سرویس جدید اپلیکیشن ایوا است، که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در یک فضای دیجیتال، حضور در شعب بانک را تجربه کرده و تمام خدمات مالی و بانکی خود را بصورت غیرحضوری و به آسانی و سهولت دریافت کرده و مدیریت کنند.

نصب اپلیکیشن ایوا

پس از نصب اپلیکیشن ایوا با وارد کردن شماره همراه معتبر به اسم خودتان، کد فعالسازی برای شما ارسال خواهد شد.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

 

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم؟

پس از ورود به اپلیکیشن ایوا برای استفاده از خدمات نشان بانک باید از طریق منوی گواهی امضا، احراز هویت آنلاین انجام دهید. مشتریان شعب دیجیتالی (نشان بانک) می‌توانند با ثبت امضای الکترونیک، برای هیچ کاری حتی امضا کردن نیز به شعب مراجعه نکنند.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

با ورود به قسمت گواهی امضا باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید که شامل: کد ملی و تاریخ تولد، سریال پشت کارت ملی، احراز هویت تصویری فرد و اطلاعات تکمیلی می‌شود و البته جهت استفاده از این سرویس هویت مالک کارت و ملک سیم کارت باید یکسان باشد.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

بعد از این مرحله، باید شماره همراه را وارد کرده و بعد از ارسال پیامک کد فعالسازی وارد مرحله بعد شوید.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

در صفحه باز شده باید تصویر پشت و روی کارت ملی را اسکن کنید.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

پس از اسکن کارت ملی، اطلاعاتی مانند کد ملی و تاریخ تولد و … نمایش داده می‌شود که در صورت صحت اطلاعات باید آن‌ها را تایید کنید.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

تصویر صفحه اول شناسنامه را نیز باید مانند تصویر کارت ملی اسکن کنید.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

سپس در کادر مشخص شده باید نمونه امضا خود را با لمس صفحه وارد کرده و آن را تایید کنید‌.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

پس از تایید شدن امضا احراز هویت تصویری نیز از چهره انجام می‌شود.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

در صفحه بعدی باید هزینه امضا الکترونیکی به مبلغ ۲۵هزار تومان را پرداخت کنید.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

در مرحله آخر نیز بعد از وارد کردن اطلاعاتی مانند ایمیل، آدرس، شغل و شماره ثابت و تایید آنها عملیات احراز هویت به پایان خواهد رسید و شما می‌توانید از امکانات نشان بانک استفاده کنید.

چگونه از نشان بانک استفاده کنیم

 

امکانات و خدمات نشان بانک

نشان بانک ایوا خدمات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم:

افتتاح حساب:

با فراهم شدن احراز هویت و گواهی امضای الکترونیک و مدیریت اوراق و اسناد تجاری دیجیتالی برای نخستین بار، امکان افتتاح حساب غیرحضوری در سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا فراهم شده است.

نشان اعتباری:

این سرویس مربوط به کاربرانی است که سهام عدالت دارند. در این حالت می‌توانید سهام عدالت خود را وثیقه قرار داده و به کمک آن تا سقف 50 میلیون تومان وام به صورت کارت اعتباری مجازی دریافت کنند.

بانک ملی امکانی فراهم کرده تا دارندگان سهام عدالت بتوانند با وثیقه قرار دادن سهام عدالت خود، کارت اعتباری مجازی دریافت و بوسیله آن از فروشگاه های طرف قرارداد بانک ملی همچون فروشگاه‌های وین مارکت و رفاه خرید کنند.

پرداخت اقساط تسهیلات:

کاربران باید در این خدمت، اقساط تسهیلات خود را از محدوده مبلغی در بازه 100.000 ریال تا 20.000.000 ریال پرداخت کنند و به این نکته توجه داشته باشند که جهت استفاده از این سرویس باید اطلاعات هویتی صاحب حساب  با مالک سیم کارت یکسان باشد.

کارت به کارت:

در حال حاضر سرویس کارت به کارت از مبدا بانک‌ها و موسسات ملی، سامان، صنعت و معدن، صادرات، رفاه، پست بانک ایران، ملل، سپه، سرمایه، پاسارگاد، پارسیان، نور، ملت، توسعه صادرات، توسعه، تجارت، سینا، شهر، انصار، خاورمیانه، کشاورزی، ایران زمین، توسعه تعاون، قوامین، اقتصاد نوین و آینده به مقصد تمامی بانک‌های عضو شبکه شتاب امکان‌پذیر است.

موجودی کارت:

با این خدمت، می‌توان به‌راحتی با وارد کردن شماره کارت و اطلاعات بانکی شاملCVV2 ، تاریخ انقضا و رمز یکبار مصرف، موجودی حساب خود را مشاهده کرد.

اطلاعات حساب:

کاربران در این خدمت می توانند لیست حساب‌های مربوط به خود را مشاهده کنند.

نرخ آنلاین ارز:

یکی از قابلیت‌های سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا مشاهده نرخ آنلاین ارز است و شما می توانید در این خدمت، با کلیک بر روی گزینه بروزرسانی نرخ خرید و فروش 14 ارز رایج دنیا را در هر زمان از شبانه روز مشاهده کنید.

استعلام شبا:

برای دریافت و مشاهده شماره شبای خود جهت انجام امور بانکی در این خدمت سرویس نشان بانک ایوا کافی ‌است که شماره حساب بانک ملی خودتان را وارد کنید.

استعلام وضعیت چک:

کاربر می‌تواند با استفاده از این سرویس تاریخچه‌ای از چک که شامل تاریخ، ساعت صدور، مبلغ و وضعیت چک بوده را مشاهده کند.

حساب ترجیحی:

کاربران می‌توانند به کمک این سرویس با وارد کردن شماره کارت بانک ملی خود لیست حساب‌های بانک ملی متصل به آن کارت را مشاهده کنند.

صورتحساب ریالی:

کاربران این امکان را دارند در این خدمت، صورت‌حساب ریالی خود را برای هر بازه دلخواه مشاهده کنند.

 باجه آنلاین:

کاربران در این سرویس می توانند سوالات خود در زمینه امور بانکی و پرداختی را به صورت آنلاین از کارشناسان مربوطه پرسیده و پاسخ خود را دریافت کنند.

مسدودی کارت:

در این خدمت با وارد کردن اطلاعات شماره کارت، می‌توان در خواست مسدودی کارت خود را ثبت کرد.

صدور دسته چک:

کاربرانی که دارای حساب جاری بانک ملی هستند می توانند با مراجعه به این سرویس و انتخاب شماره حساب جاری خود ، درخواست دسته چک خود را بدون حضور در شعبه اعلام کنند.

کارت اعتباری:

کاربرانی که دارای کارت اعتباری بانک ملی ایران هستند می‌توانند با مراجعه به این سرویس گزارش مربوط به وضعیت کارت خود را مشاهده ، اقساط آن را پرداخت و یا تسویه کارت اعتباری خود را از این طریق انجام دهند.

کارت هدیه:

خرید کارت هدیه به صورت مجازی بوده و امکان چاپ آن در شعبه مجازی وجود ندارد. ولی در این قسمت می توانید مبلغ، متن روی کارت و مناسبت کارت هدیه را مشخص کنید.

جست و جوی شعب:

در این قسمت کاربران می‌توانند با  انتخاب استان و شهر خود می توانند شعب مورد نظر خود را جست و جو کنند.

میانگین حساب:

کاربران در این قسمت می توانند با وارد کردن شماره حساب و تاریخ مورد نظر میانگین حساب خود را استعلام کنند.

صیاد ملی:

این قسمت مخصوص خدمات مربوط به چک صیادی است  و در آن امکان استعلام صادرکننده، استعلام گیرنده، ثبت چک و تایید چک وجود دارد.

اطلاع رسانی بانک ملی:

در این قسمت کاربران می توانند به تراکنش‌های بانک ملی خود دسترسی  داشته باشند و امکانات این سرویس عبارتند از: دریافت رسید تراکنش‌های بانک ملی ایران، مدیریت دخل‌وخرج (مدیریت مالی شخصی)، تعیین دسته‌بندی برای هر تراکنش، نمایش گزارش‌های نموداری و متنی.

تسهیلات کارکنان قوه قضاییه:

این خدمت فقط مربوط به کارمندان قوه قضاییه است.

از دیگر خدمات نشان بانک نیز می توان به  کارتابل ضامنین و زرنشان اشاره کرد. همچنین خدمات سفته دیجیتال و تمکن مالی نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

در سرویس زرنشان، اعطای وام قرض الحسنه در قبال ترهین طلای ساخته شده و جواهرات تا سقف فردی 20 میلیون ریال و باز پرداخت یکساله در مقابل 30 گرم طلای ساخته شده و اعطای تسهیلات جعاله رفع احتیاجات ضروری در قبال ترهین طلای ساخته شده و جواهرات تا سقف فردی 200 میلیون ریال و باز پرداخت یکساله و کارمزدهای مربوطه در مقابل 100 گرم طلای ساخته شده  وجود دارد.

همچنین به کمک سرویس تمکن مالی، بصورت آنلاین تمکن مالی شماره حساب درخواستی ، ارائه می‌شود و با درج شماره حساب بانک ملی، کدملی و وارد کردن بازه زمانی مد نظر می توان از این سرویس استفاده کرد.

قابل ذکر است نشان بانک هم اینک در اپلیکیشن ایوا، بله و 60 وجود دارد.

 

1 نظر
  1. فرزاد می گوید

    سلام
    اشتباه کردم خواستم با این برنامه افتتاح حساب کنم.
    ۱۲۰ تومن اجبارا میگیره . وسط کار هم از کار میوفته پول بلوکه میشه. الان دو ماهه هی میگن امروز فردا درست میشه. درستم نشده.
    واقعا خجالت داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.