دلیل متصل نشدن بانکهای دولتی به پنجره خدمات هوشمند
تقوایی نجیب گفت: سازمان فروش اموال تملیکی خدمتی که ارائه می کند به واسطه سازمان تدارک ایران است و درگاه مستقلی ندارد و بنابراین سامانه به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل و در حال ارائه خدمات است.
دلیل متصل نشدن بانکهای دولتی به پنجره خدمات هوشمند
به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات هوشمند وزارت اقتصاد، در وزارت اقتصاد این حکم قانونی اجرایی شده و بسیاری از سازمان ها از جمله امور مالیاتی، بیمه مرکزی و گمرک و خود مجموعه وزارت اقتصاد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند.
او گفت:در سازمان سرمایه گذاری خارجی با توجه به آنکه مخاطبان آن اتباع خارجی است و بسیاری از آنها در خارج از ایران قرار دارند، باید مسیر ارائه کد از طریق ایمیل باشد و زبان این سامانه به جز فارسی هم طراحی شود که هم اکنون در حال بررسی است و اعلام شده تا یک ماه آینده بررسی شود.
تقوایی نجیب گفت: در حوزه بانک های دولتی هم با توجه به حساسیتی که در ارائه خدمات و نظام پولی و بانکی وجود دارد اعلام شد در یکی دز بانک ها از جمله پست بانک عملیات اتصال به صورت نمونه انجام شود و در صورت موفقيت سایر بانک ها این برنامه انجام گیرد.
او می گوید: براساس نامه نگاری با وزارت ارتباطات، اعلام شد که فهرست بانک ها گنجانده نشود و در نهایت با توافق مجدد ی که انجام شد تا مهلت قانونی دیگر و انجام عملیات موفق پست بانک در پنجره ملی خدمات هوشمند این فرآیند در آینده نزدیک در سایر بانک ها هم انجام شود.