همه چیز درباره بانکداری شرکتی بانک کشاورزی
بانکداری شرکتی یکی از ارکان اصلی استراتژی کلان بانکداری جامع است که با تمرکز بر خلق راهحلهای بانکی و مالی و در قالب خدمات و محصولات متمایز، خاص و سفارشی شده، به نیازهای مشتریان شرکتی پاسخ می دهد. در این شیوه از بانکداری کلیه خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی ( شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ و کلان ) با تکیه بر تمایزهای حاصل از استراتژی های مشتری مدارانه و فرآیندها و سیستم های منحصر به فرد، به بهترین، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن پاسخ داده شده و راه حل های متنوع و اثر بخشی برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار مشتریان در اختیار آنها قرار می دهد تا از این طریق بانک بتواند در جایگاه یک شریک تجاری معتمد و کار آمد نقش آفرینی کند.
با توجه به شرايط خاص اقتصادي حاكم بر كشور، بانكداري شركتي مي تواند با خلق ايده هاي جديد و اثر گذار و تامين نيازهاي سريع و بهنگام شركتهايي كه براي كشور ارزش افزوده ايجاد مي كنند، نقش مهمي در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و برون رفت از مشكلات اقتصادي جامعه داشته باشد.
اهداف بانکداری شرکتی
- پیشتازی و نوآوری در ارائه محصولات و خدمات کامل و متنوع بانکی با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان
- افزایش سرعت، دقت و کیفیت در ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی
- کمک به کسب و کارها برای رشد و توسعه از طریق مدیریت منابع مالی
- بهبود ارتباط های کاری سازنده و یادگیرنده
- بفراهم آوردن امکان ارائه خدمات تخصصی و اختصاصی به هر یک از مشتریان شرکتی
- فراهم آوردن امکان ارائه خدمات تخصصی و اختصاصی به هر یک از مشتریان شرکتی
- بهینه سازی ترکیب دارایی ها و بدهی های مشتریان شرکتی به منظور مدیریت ریسک
- انجام مشاوره های تخصصی در حوزه های بازاریابی، حقوقی، مالیاتی و …
- تمركز بر مشتري نوازي ( توجه بر نيازهاي مشتريان و تحويل چيزي كه دقيقاً خواهان آن هستند)
- توجه و تمرکز بر زنجیره ارزش مشتریان حقوقی
- افزایش انعطاف پذیری در پاسخگویی به مشتریان هدف
جامعه هدف بانکداری شرکتی
استفاده کنندگان اصلی بانکداری شرکتی در بانک کشاورزی کلیه اشخاص حقوقی، سازمان ها، شرکت های فعال و شبکه مشتریان مرتبط با آن ها اعم از کارکنان، مشتریان، زنجیره تامین و تمام اشخاصی که سطح تعامل آن ها با بانک تحت تاثیر تصمیم مشتری حقوقی قرار دارد، می باشند.
محصولات و خدمات بانکداری شرکتی
تسهیلات
- تامین مالی سرمایه در گردش ( خرید مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی ، صنعتی و کشاورزی)
- تامین مالی زنجیره تامی
- تامین مالی ریالی برای واردات
- پرداخت تسهیلات رفاهی به کارکنان شرکت ها
تعهدات
1.ضمانت نامه های داخلی
ضمانت نامه های بانکی بانک کشاورزی به لحاظ تنوع و تفاوت قراردادها، انواع مختلفی دارند که متداول ترین آنها به شرح زیر می باشد :
- ضمانت نامه شرکت در مناقصه / مزایده
- ضمانت نامه حسن اجرای تعهد
- ضمانت نامه پیش پرداخت
- ضمانت نامه استرداد کسوروجه الضمان یا حسن انجام کار
- ضمانت نامه تعهد پرداخت
- ضمانت نامه گمرکی
- سایر ضمانت نامه ها ( از قبیل ضمانت نامه های درخواستی برای ارائه به سازمان نظام وظیفه عمومی و وزارت دادگستری )
2-ضمانت نامه ارزی
خدمات ارزی
- در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به مشتریان عزیز بانک کشاورزی انواع خدمات ارزی را به شرح ذیل ارائه می کند.
- افتتاح حساب های ارزی شامل قرض الحسنه پس انداز، جاری و سپرده های سرمایه گذاری
- خرید و فروش ارز
- حوالحات ارزی شامل صدور و دریافت
- اعتبارات اسنادی ارزی
- بروات اسنادی ارزی
- ارائه خدمات مشاوره ای، شامل مشاوره تامین مالی، تسهیلات، تجارت بین الملل و سایر امور ارزی
- صدور گواهی موجودی مورد نیاز مشتریان به زبان انگلیسی
- خدمات نقل و انتقال وجوه توسط شرکت خدمات ارزی و صرافی مهر
- با توجه به عضویت بانک کشاورزی در سیستم بین المللی سوئیفت و دارا بودن شبکه کارگزاری گسترده بانکی در آسیا و اروپا ، انواع خدمات ارزی بصورت رقابتی نیز ارائه می شود .
خدمات بانکداری الکترونیکی اشخاص حقوقی
- بانکداری باز ( Open Banking )
- درگاه مشتریان ویژه (VIP Channel )
- اینترنت بانک حقوقی
- درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)
- سامانه مهران
- سامانه واریز وجوه به حساب سازمان ها(OPG)
- واریز شناسه دار
- شماره حساب خاص
- سامانه بازار
خدمات کارت اشخاص حقوقی:
- کارت مجازی
- کارت برداشت ریالی
- کارت چند منظوره
- کارت تنخواه
- صدور دستهای کارت بانکی
خدمات خاص
- تفاهم نامه
- طراحی محصولات و خدمات خاص