سیمرغ تجارت از «آرک» به عنوان بستر بانکداری باز خود رونمایی کرد

مجموعه سیمرغ تجارت در نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و صنعت پرداخت از «آرک» به عنوان بستر بانکداری باز خود رونمایی کرد.
عاطفه فتحی، معاون توسعه کسب‌وکار سیمرغ تجارت در ابتدای کارگاه این شرکت که در روز نخست نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و صنعت پرداخت برگزار شد با اشاره به «آرک» به عنوان بستر تجاری بانکداری باز سیمرغ تجارت، گفت:‌ «ما از این طریق سرویس‌های باز بانک تجارت را به کل اکوسیستم، شرکت‌ها و فین‌تک‌هایی که به سرویس‌ بانکداری باز نیاز دارند، ارائه می‌کنیم.»
او در ادامه با اشاره به اینکه اخیرا مطالعه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد بانک‌ها اغلب از سوی فین‌تک‌ها احساس تهدید می‌کنند، گفت:‌ «مهم‌ترین مقوله‌ای که همه برای آن تلاش می‌کنند، خلق ارزش برای مشتری است؛ این مسئله برای همه بازیگران بازار حائز اهمیت است که بتوانند برای مشتری ارزش خلق کنند بنابراین برای آنها مهم است که چه چیزی برای ارزش آفرینی دارند. به نظر می‌رسد که بانک‌ها می‌ترسند که بازار مشتریان‌شان را به فین‌تک ها از دست بدهند.»
فتحی ادامه داد: « به همین منظور است که ما با روش‌ها و ارائه سرویس‌های مختلف به دنبال قدرتمند سازی فین‌تک‌ها و سایر بازیگران در اکوسیستم هستیم؛ یعنی از سرویس شروع می‌‌کنیم و در انتها ممکن است به مدل‌های بالغ‌تری هم برسیم. ما برای این موضوع دو ابزار در اختیار داریم که یکی از آنها راهکار بانکداری باز ما است و دیگری راهکار بانکداری به عنوان سرویس است.»
آرک
او در ادامه با اشاره به اینکه ما باید مدل‌های جدیدی از ارتباط را بین بازیگران مختلف در اکوسیستم ایجاد کنیم، گفت: «خلق ارزش بلند مدت موضوع مهم دیگری است که در این زمینه وجود دارد؛ در گذشته همیشه دنبال خلق ارزش بوده‌اند اما اینکه همواره این موضوع ادامه داشته باشد و در چرخه‌ای بیفتد که همه بازیگران با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند، وجود نداشته است. بحث بعدی خلق سود برای بازیگران مختلف از این طریق است که بالاخره سیستم خودشان را چه به لحاظ کاربران و چه به لحاظ سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند بزرگ‌تر کنند.»
فتحی بر این باور است که موضوع مهم‌ دیگر در این بین طراحی قبل از پیش‌بینی سرویس‌های جدید است که با توجه به اطلاعات و نیازمندی‌هایی که وجود دارد به سمت چه سرویس‌ دیزاینی باید رفت.او با طرح این سوال که چرا بانکداری باز کافی نیست و جواب نمی‌دهد؟ توضیح داد:‌ «به دلیل آن دید اکوسیستمی که در شبکه وجود دارد که همه به دنبال مشتری و خلق ارزش برای مشتری هستند بازار دوست دارد بزرگ شود و با امکاناتی که برای بانکداری باز تعریف شده است اساسا این امکان وجود ندارد.»
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.