سامانه شاپرک من رونمایی شد

شرکت شاپرک با هدف شفاف‌تر شدن اطلاعات در اکوسیستم پرداختی و نظارت بیشتر روی پذیرنده‌ها از سامانه شاپرک من در حاشیه نهمین رویداد نظام‌های پرداخت رونمایی کرد.

کیومرث خدادادی، مدیر گروه نرم‌افزار شرکت شاپرک در حاشیه نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت با رونمایی از سامانه جدید شاپرک من که به منظور نظارت بیشتر شاپرک روی پذیرنده‌ها ایجاد شده است، گفت:‌ «این سامانه به عنوان یک کانال ارتباطی دو سویه بین پذیرنده به صورت مستقیم و شاپرک به عنوان رگولاتور ایجاد شده است. اولین هدف ما از ارائه این راهکار این است که مردم بدانند خودشان پذیرنده هستند یا خیر؛ چرا که یکی از مشکلات اکوسیستم پرداخت ایران این است که یک سری دستگاه‌های پوز  و درگاه‌های پرداخت به نام افراد وجود دارد که ممکن است از این موضوع اطلاعی نداشته باشند.»

او در ادامه به معرفی ویژگی‌های این سامانه پرداخت: «رایگان بودن یکی از ویژگی‌های این سامانه است. ما تلاش کرده‌ایم به افراد مستقل از اینکه در کدام PSP فعالیت می‌کنند، یک گزارش از تراکنش‌های آنها بدهیم؛ در گام بعدی نیز قرار است تاریخچه تغییرات یک ترمینال یا شباهای مورد استفاده را در این گزارش ارائه کنیم.»

خدادادی افزود: «یکی از نکات قابل توجه این سامانه ارائه اطلاعات پذیرندگی مشتری به خود مشتری به صورت مستقیم است و اگر این اطلاعات در اکوسیستم پرداخت مغایرت داشته باشد، خود کاربر می‌تواند با خوداظهاری اطلاعات ارائه شده در سامانه را رد کرده و شکایت و انتقاد خود را در این قالب به ما انتقال بدهد.»

مدیر گروه نرم‌افزار شرکت شاپرک توضیح داد: «مراحل بهره‌برداری از این سامانه مانند همه سامانه‌ها با ورود از طریق کد ملی و شماره موبایل آغاز می‌شود و کد ملی فرد به ما نشان می‌دهد که فرد پذیرنده است یا خیر. اگر کاربر پذیرنده باشد، می‌تواند بعد از تایید هویت لیست پذیرندگی‌ها، ترمینال‌ها و تراکنش‌های خود را مشاهده کند و اگر اطلاعات نمایش داده شده مغایرتی با اطلاعات واقعی کاربر دارد، فرد می‌تواند با ثبت شکایت در سامانه، موضوع را پیگیری کند تا اصلاح اطلاعات صورت گیرد.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.