‌خودپردازهای خالی از اسکناس در روزهای پایانی سال

در چند روز پایانی سال، بسیاری از خودپردازهای بانکی از اسکناس خالی بودند و اغلب شعب بانک‌های دولتی و خصوصی هم در پاسخ به مطالبه مشتریان بابت اسکناس نو، عنوان می‌کردند که نه تنها پول نو ندارند، بلکه خودپردازهایشان هم این چند روز، خالی از اسکناس است.

 برخی از مخاطبان و مشتریان بانک‌ها، در روز پایانی سال از بروز یک مشکل در خودپردازهای بانک‌ها خبر دادند.

بر اساس گفته‌ مخاطبان، هم‌اکنون بسیاری از عابربانک‌های مستقر در سطح شهرهای بزرگ از جمله تهران امکان پرداخت پول نقد به متقاضیان را ندارند‌ و پس از درخواست دریافت وجه نقد، پیام نبود اسکناس را مخابره می‌کنند.

پس از این اطلاع مخاطبان خبرگزاری فارس، بازدید میدانی از خودپردازهای مستقر در پایتخت، خبر نبود اسکناس در اغلب عابربانک‌های‌ خصوصی و دولتی را تایید کرد.

به گفته اغلب مشتریان بانک‌ها‌، درصد زیادی‌ شعب بانکی، ‌از پرداخت اسکناس به مردم خودداری کرده‌اند‌.

* ادعای یک رئیس‌ شعبه بانک دولتی: بانک‌های خصوصی اسکناس نو گرفتند

در این راستا، یک رئیس‌ شعبه یکی از بانک‌های دولتی در اطراف میدان فردوسی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره دلیل نبود اسکناس در بانک‌ها خصوصاً اسکناس نو در آستانه سال جدید، اظهار داشت: بانک مرکزی به شعب بانک‌های دولتی اسکناس و به ویژه پول نو تحویل نداده است.

به گفته وی، فقط بانک‌های خصوصی در روزهای گذشته از بانک‌ مرکزی، اسکناس نو دریافت کرده‌اند.

البته مشاهدات خبرنگار فارس از اغلب بانک‌های دولتی و خصوصی سطح شهر حاکی است نه تنها خودپردازهای بانک‌های دولتی و خصوصی اسکناس (نو و غیر نو) ندارند، بلکه تقریبا درصدی زیادی از شعب هم اعلام می‌کنند اسکناس ندارند چه برسد به آنکه اسکناس نو در استانه سال جدید به مردم بدهند.

‌با توجه به فرا رسیدن سال نو و نیاز اغلب مردم هم به پول نقد و هم به اسکناس نو، به نظر می‌رسد بانک مرکزی باید با تمهیداتی، زمینه رفع این نیاز مشتریان بانک‌ها را در سطح کشور ‌فراهم کند تا حداقل دسترسی مردم به اسکناس در روزهای نوروز فراهم باشد.

چند وقتی است که بانک‌ها در دستگاه خودپرداز از قرار دادن پول زیر صد هزار خودداری می‌کنند و هیچ گونه پاسخی هم در این مورد ندارند و می‌گویند پول خرد نیست از بانک مرکزی می خواهیم این مشکل هر چه زودتر حل شود.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.