ایجاد قویترین زیستبوم دیجیتال بومی کشور در بهسازان فردا
جعفری درباره اهمیت حضور بهسازان فردا در الکامپ 26 گفت: باتوجهبه اهمیت فناوری اطلاعات در استراتژی بانکها، بانک ملت در سال 1373 به تاسیس شرکت بهسازان ملت مبادرت ورزید. در ادامه و تا سال 1392، با عنایت به تنوع فعالیتها، بیش از ده شرکت تابعه یا وابسته به گروه پیوستند. همچنین ازآنجاکه گستردگی حوزههای فعالیت ایجاب میکرد، باید طرحی نو درمیانداختیم تا انسجام مدیریتی و تخصصی محقق شود. همزمان با تغییر رویکرد مجموعه برای حضور در پروژههای بزرگ ملی، به تصمیم تازهای رسیدیم که آن هم تأسیس گروه بهسازان فردا بهعنوان یک هلدینگ مستقل در سال ۱۳۹۳ بود. مأموریت اصلی گروه، ارائه محصولات و خدمات جامع و نوآورانه در حوزه فناوریهای پیشرفته به سهامدار اصلی و دیگر مشتریان است. همچنین شرکت وظیفه همافزایی شرکتهای زیستبوم دیجیتال بانک را بر عهده دارد.
دلایل حضور بهسازان در الکامپ
او افزود: بهسازان فردا، با بهرهگیری از ظرفیتهای فوقالعاده و موقعیت ویژه خود، امکان توسعه محصول و ارائه خدمات ترکیبی به سایر زیستبومهای کسبوکاری را در خود دارد. سامانههای پرداخت سوخت و تدارکات الکترونیکی دولت، تنها نمونههایی از مشارکتهای موفق گروه بهسازان فردا با سازمانهای مهم کشور است و حضور مداوم در رتبههای برتر و کسب جوایز مختلف در ارزیابیهای رسمی، تأییدکننده موفقیتهای ما است. باتوجهبه چشمانداز، مأموریت و راهبردهای گروه در توسعه و ایجاد یک زیستبوم قدرتمند دیجیتالی و ارائه توانمندیهای کسبشده به دیگر زیستبومهای دیجیتال کسبوکار، اهمیت حضور شرکت در الکامپ مبرهن است.
راهکارهای ارائه شده شرکتهای بهسازان در الکامپ
مدیرعامل بهسازان فردا درباره راهکارهای ارائه شده شرکتهای هلدینگ بهسازان در الکامپ خاطر نشان کرد: هرکدام از شرکتهای تابعه ما محصولاتی را در نمایشگاه عرضه میکنند. برای نمونه، شرکت بهسازان ملت پلتفرم متنباز فرانک را معرفی میکند که در راستای چابکی دیجیتالی و همکاری و تعامل با شرکتهای ثالث و خلق جریانهای درآمدی جدید برای بانک و شرکتهای ثالث است.
شرکت بهپرداخت ملت هم پایانه کارتخوان فروشگاهی، درگاه پرداخت الکترونیکی، نرمافزار موبایلی سکه، پایانه پرداخت بهای سوخت، پایانه بانکی غیرنقد، و سامانه جامع «بهپرداخت من» را در نمایشگاه مرفی میکند.
درباره شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، سرویسها و محصولاتی که عرضه میشوند، یکی کیوسک پرداخت (میکرو کیوسک نیکو) است و همینطور صندوق فروشگاهی (درون کارتخوان) اتصال بیسیم به تمام دستگاههای کارتخوان بانکی، مانیتورینگ (ATM و Cashless)، خودپردازهای غیرنقدی، مانیتورینگ دستگاههای سوخت، کیوسک اصناف، کیوسک خدمات بانکی، و CRS است.
دیگر شرکت ما، شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی است که آن هم در حوزه زیرساختهای ارتباطی و شبکه، امنیت اطلاعات و ارتباطات، مرکز داده، زیرساختهای مجازی و رایانش ابری، و سرویسهای سازمانی، خدمات و راهکارهایی را به بازدیدکنندگان و سازمانها و شرکتها در طی روزهای نمایشگاه ارائه میکند.
شرکت مهندسی نرمافزار شقایق نیز در ایام برگزاری نمایشگاه از سامانه «بانک پلاس»، سامانه «جت وام»، سرویس هاب هوشمند اعلان پوش نوتیفیکیشن و سرویس آنتی فیشینگ رونمایی میکند. شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، که دیگر عضو خانواده بهسازان فردا است، سه سامانه سامانه تحلیل مشتریان (KYC)، سامانه نما، سامانه سمت و همینطور راهبرد نگار را عرضه میکند.
بهسازان فردا، یک مرکز نوآوری بهنام پلوینو هم دارد که از کسبوکارها و استارتاپها و شرکتهای مختلف در صنایعی مثل سرگرمیهای دیجیتال، گردشگری، امنیت سایبری، تجارت الکترونیک، فناوریهای سلامت، و فینتک حمایت میکند. پلوینو در زمینههای اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، تحلیل داده، کریپتوکارنسی و بلاکچین، متاورس، VR، AR نیز سرمایهگذاری خطرپذیر میکند. پلوینو در نمایشگاه الکامپ چتبات و سامانه «سامیار» را معرفی میکند.
جعفری در ادامه گفت: مخاطبان این محصولات، در درجه اول زیستبوم بانکداری و پرداخت کشور است. در کنار آن دیگر زیستبومهای کسبوکار دیجیتال شامل انرژی، حملونقل، سلامت، گردشگری و … را نیز مدنظر داریم.
رهبری یک اکوسیستم دیجیتال قدرتمند
احمد جعفری، مدیرعامل بهسازان فردا در نمایشگاه الکامپ خاطر نشان کرد: روشن است که دستیابی به موفقیت در فضای دیجیتال و فناورانه بهآسانی ممکن نیست. اصول و روش ما در هلدینگ بهسازان فردا، سازماندهی، هدایت و مشارکت در توسعه و رهبری یک اکوسیستم دیجیتال قدرتمند متشکل از برترینهای فناوری کشور است. همچنین با حضور نزدیک، پیوسته و یکپارچه در زیستبومهای کسبوکاری مشتریان بهخصوص در حوزه بانکداری و پرداخت، مشارکت فعال و تعامل موثر با مشتریان و بهکارگیری تواناییها در درک صحیح و رفع نیازهای موجود و آتیشان، هدفهایمان را دنبال میکنیم. در کنار اینها به سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه کاربرد فناوریهای نوین هم عمیقاً باور داریم.
جعفری در انتها با اشاره به حضور این هلدینگ در رویداد الکامپ، شرح داد: الکامپ یکی مهمترین نمایشگاههای حوزه آیتی است و ما امیدواریم با پایان یافتن محدودیتهای کرونا، مجدداً شاهد حضور و مشارکت شایسته و فعال جامعه مخاطبان باشیم. در عرصه بیمرز و محدودیت تحول دیجیتال، مشتری مهمترین جایگاه را دارد. بهطور قطع برای کسب توفیقات ارزنده و مطمئن، نیازمند حضور فعال، همدلی، مشارکت و همافزایی همگان و بهخصوص مشتریان ارزندهمان هستیم.
به امید خدا و با مشارکت همه عزیزان، و بهعنوان یک گروه، طی یک دوره زمانی معقول، شاهد ظهور قویترین زیستبوم دیجیتال بومی برای رفع نیازمندیهای فناورانه و نوآورانه کشور خواهیم بود. سرافرازی واقعی ما، در تحقق رضایت مشتریان جامعه ایران تصویر میشود.