خرید اقساطی از طریق جت وام مهندسی نرم افزار شقایق
شرکت مهندسی نرمافزار شقایق در نمایشگاه الکامپ حضور دارد و چند محصول و سرویس جدید را معرفی میکند. با علیرضا بیجار، مدیرعامل این شرکت در خصوص چندوچون حضورشان در نمایشگاه، رویکردهای توسعهای و برنامههای آیندهشان گفتوگو کردهایم. او در صحبتهایش ضمن شرح تکتک خدمات و سرویسهای شرکت مهندسی نرمافزار شقایق، تاکید میکند که بهواسطه ماهیت کارشان با حجم بزرگی از عرضهکنندگان کالا و خدمات در کشور ارتباط دارند، از نزدیک با نیازهای مشتریان برخورد دارند و از اصول وفادارسازی مطلعاند. همه اینها یعنی حضور در حوزه محبوب و پرمشتری و آیندهدار لندتک ادامه متن را بخوانید.
مهندسی نرمافزار شقایق در الکامپ
علیرضا بیجار در ابتدا گفت: نمایشگاهها اصولاً فضایی برای شکلگیری رقابت، همکاری و جذب مخاطب هستند و همه اینها با معرفی دستاوردها ممکن میشود. اتفاقات تازه و محقق شدن ظرفیت و توانمندیهای مجموعهها معمولاً در فضای نمایشگاهها بهتر رقم میخورد و ممکن میشود.
بر این اساس نمایشگاهها محیطی هستند که هم رقبا میتوانند در آن به سنجش خود بپردازند و دریابند که چه فعالیتهای مشابهای در جریان است و هم امکان عرضه عمومی در فضایی واحد برای مشاهده بدون واسطه بازخورد مخاطب را فراهم میکنند. درنتیجه شرکتکنندگان هم میتوانند دیدگاهها و نظرات مخاطبان را درمورد وضعیت حال حاضر محصولاتشان بشنوند و هم برنامهریزیهایشان برای آینده را با آنها در میان بگذارند.
حال به هر میزان که برنامهریزی شرکتهای حاضر در این رویداد برای جلب نظر مشتریانی که مجموعه نیازها و خواستههای مشابهی دارند، دقیقتر باشد، بهطور حتم نتیجه بهتری هم خواهند گرفت. متاسفانه در کشور ما معمولاً صرف برگزاری نمایشگاه است که مورد توجه قرار میگیرد و میزان و کیفیت بهرهبرداری از آن و لزوم برنامهریزی برای سودآور بودن حضور در آن مغفول میماند. علت این اتفاق را هم شاید بتوان در وابستگی بسیاری از شرکتها به نهادها و سازمانهای بزرگ جستوجو کرد.
با وجود این، هدف ما از حضور در نمایشگاه، هم در مجموعه آیتی بانک ملت با شش شرکت زیرمجموعه آن و هم در شرکت مهندسی نرمافزار شقایق، بهرهبرداری از این فضا برای اهدافی مشخص است. این اهداف متنوع و زیادند اما بهگمانم مهمترینشان عبارت است از معرفی دستاوردهایمان به جامعه آیتی کشور و مشتریان سرویسهای بانکی و غیربانکی. ما میخواهیم خودمان را بهعنوان بازیگری جدید که سازمانها، ارگانها و شرکتهای دیگر میتوانند روی تخصص، تعهد و توانمندیهای آن حساب کنند، معرفی کنیم.
محصولات شرکت مهندسی نرمافزار شقایق در الکامپ
علیرضا بیجار، مدیرعامل مهندسی نرم افزار شقایق درباره محصولات این شرکت افزود: هدفگیری ما B2B و B2C است. به این معنا که هم برای مشتریان خرد و هم برای مشتریان سازمانی و شرکتی محصولاتی داریم. برای مثال، برای جامعه هدف خرد محصولی بهنام «جتوام» را معرفی خواهیم کرد که امیدواریم در ماههای آینده عملیاتی و رونمایی شود. اجرای پروژه جتوام با رویکردی کاملا متفاوت نسبت به دیگر بازیگران حال حاضر بازار حوزه لندتک در شرکت شقایق در دست اجرا است و درزمینه ارائه تسهیلات و خرید اقساطی به کاربران کمک میکند. ویژگی اصلی جتوام این است که کاربران در این بازارگاه از امکان خرید اقساطی از تمام شرکای تجاری بانک ملت که در حوزه عرضه خدمات و کالا فعالیت میکنند برخوردار خواهند شد. ما نمونه اولیه جتوام را در نمایشگاه الکامپ معرفی میکنیم و نسخه نهایی آن طبق پیشبینیمان در شهریور ماه رونمایی خواهد شد.
محصول دیگری که در نمایشگاه الکامپ امسال معرفی میکنیم و معتقدیم یکی از نیازهای مهم مشتریان خرد و سازمانی را برآورده میسازد، پوشنوتیفیکیشن است. پوشنوتیفیکیشن هم در حوزه تبلیغات، هم در حوزه اطلاعرسانی و هم برای ارسال لحظهای پیام به کاربر، ابزاری مکمل و قابل اعتنا است. ما در این زمینه با توجه به زیرساختهایمان و توسعه تکنولوژی و بومیسازی آن، این توانایی را داریم که نسبت به ارسال پیامهای انبوه شرکتها و سازمانها به کاربرانشان بهمنظور آگاهیبخشی، تبلیغات یا اطلاعرسانی به کاربری خاص اقدام کنیم.
دیگر محصول شرکت مهندسی نرمافزار شقایق باشگاه مشتریان است. این محصول با نمای بصری تازه و زیرساخت گردش کار جدید با رویکرد وفادارسازی به نمایش درخواهد آمد و نمونه نهایی آن طی ماههای آینده ارائه خواهد شد. پیش از این مشتریان براساس استفاده از خدمات بانک، امتیازاتی دریافت میکردند که از قابلیت تبدیل شدن به تسهیلات یا ووچرهای تخفیف برخوردار بود. نمونه جدید باشگاه مشتریان اما بر اساس مفهوم بازگشت پول نقد طراحی شده است. به این معنا که هنگام خرید از شرکای تجاری حاضر در این شبکه، مبلغی از خرید به حسابتان برمیگردد و در کیف پولتان قرار میگیرد و میتوانید با آن اقدام به خرید از سایر شرکا نمایید.
سادهترین و شاید مهمترین تفاوت این است که دریافت آن امتیازها منوط به هیچ اقدام دیگری نیست. ضمن این که این امتیازها برخلاف گذشته تاریخ انقضاء نخواهد داشت.
«بانک پلاس»
مدیرعامل شرکت مهندسی نرمافزار شقایق درباره راهکار بانک پلاس گفت: بانک پلاس بهسفارش بانک ملت طراحی شده است. این اپلیکیشن هم بانکی است و هم قابلیت پیامرسانی دارد. کاربران این اپلیکیشن علاوه بر بهرهمندی از کاربردهای معمول شبکههای اجتماعی، کارهای بانکیشان را هم میتوانند انجام دهند. در این اکوسیستم، طرفین چون از پیش به هم معرفی و احراز هویت شدهاند، سرعت انتقال و دریافت اطلاعات در حداقل زمان ممکن اتفاق میافتد و تنها با چند بار لمس صفحه، مبلغی را که میخواهید به حسابی که پیش از این مشخص کردهاید واریز میکنید. در این اپلیکشین که همه مراحل آن ساخت متخصصان خودمان است، خدماتی مانند خرید شارژ و پرداخت قبوض با نوآوریهایی همراه است و تلاش کردهایم از آخرین توانمندیهای مجموعههای فینتک کشور استفاده کنیم.
در بانک پلاس برای عملیات بانکی، هوشمندسازیهایی صورت گرفته است. برای مثال هنگام استفاده از قابلیت انتقال وجه هوشمند آن، بر اساس بانک مقصد، مبلغ و بازه زمانی، با مجموعهای از روشهای انتقال روبهرو خواهید شد که برخیشان رایگان، برخی همراه با کارمزد، برخی با سرعت انتقال بالاتر و … هستند و کاربر میتواند هر کدام را که خواست انتخاب کند. بانکپلاس هماکنون حدود یک میلیون و چهارصد هزار کاربر دارد و پس از نمایشگاه الکامپ با نام مگابانک به بازار عرضه خواهد شد. ما قصد داریم این اپلیکیشن را با شکل و نمایی تازه، تغییرات عمده در مهندسی ارائه سرویس و متدولوژی روزآمد، ریبرندینگ کنیم.
بیجار افزود: نیاز بالقوه چگونگی اتصال خریدار به فروشنده همواره در بازار وجود داشته است و برای بالفعل شدن این نیاز معمولا شاهد ورود صاحبان سرمایه به بازار هستیم. در این میان نیاز به خرید همواره وجود داشته است، اما خریدار برای خرید نیازمند نقدینگی است. پیش از این، بانکها بزرگترین واحد عرضهکننده نقدینگی بودند، اما در حال حاضر با ورود فینتکها به بازار، گسترش لندتکها، تسهیلات خرد و BNPL (خرید اعتباری امروز بخر بعدا پرداخت کن) فضا اندکی تغییر کرده است. به این معنا که سرمایهگذارانی غیر از بانکها هم توانستهاند به این حوزه ورود کنند و هرچه قدر قوانین آن شکل و شمایل بهتری به خود میگیرد و تنظیمگران آن تصمیمات بهتری میگیرند، نظام و سروشکل مشخصتری هم پیدا میکند. در حال حاضر، ما میخواهیم از پتانسیلهای موجود در مجموعههای آیتیمحور بانک ملت استفاده کنیم. نمونهاش شرکت بهپرداخت ملت است که بزرگترین شرکت پرداخت الکترونیک خاورمیانه به شمار میرود و بالغ بر یک میلیون پذیرنده دارد و طیفهای متفاوت سبد مشتریان ما را پوشش میدهد.
پلتفرمی را که راهاندازی کردهایم، با تامین سرمایههای لازم، در چهاچوبی قانونی به ارائه تسهیلات به افرادی که اهلیت و ظرفیت بازپرداختشان تایید شده، میپردازد. در این پلتفرم وجه مورد نظر در لحظه خرید کالا و خدمت به عرضهکننده ارائه میشود و بازپرداخت آن بسته به بازه زمانی مشخص شده، در بازههای زمانی کوتاهمدت یا بلندمدت از خریدار اخذ میشود.
چشم انداز حوزه لندتک
مدیرعامل شرکت مهندسی نرمافزار شقایق در انتها توضیح داد: این بحث سالهای سال است شنیده میشود که با رشد و توسعه تکنولوژی و سامانههای دیجیتال، بانکها باید آرامآرام تغییر شکل دهند. مسیرشان در آینده هم تغییر میکند. در چنین شرایطی به نظر میرسد که حوزه تسهیلات بانکی و اعتباری دچار تغییرات به سزایی خواهد شد که نمودهای آن از سه یا چهار سال پیش به این سو قابل مشاهده است. بانکها نیز با هزینه و فایدههایی که درزمینه خطرات احتمالی اعطای تسهیلات انجام میدهند، بیش از پیش به این نتیجه رسیدهاند که هر چقدر بتوانند این مسئله را به کمک بازیگران حوزه لندتک مدیریت کنند، برایشان مطلوبتر است. ضمن این که باید اشاره کنم که بازار لندتک، در حال حاضر بازاری بزرگ و بکر و اصطلاحا «اقیانوس آبی»است. بازیگران این بازار هم تازهواردانی هستند که کیک بازار هنوز میانشان تقسیم نشده است. نظاممند شدن این بازار و اعتمادسازی بهطور قطع با حضور و ابتکار مجموعههای بزرگ مثل بانک ملت امکانپذیر است. حضور نقشآفرینان بزرگتر و ارائه سرویسهای باکیفیت میتواند منجر به حضور مشتریان بیشتر و رونق بازاری شود که هنوز دستنخورده است و جای کار بسیار دارد.