سقف انتقال وجه پایا / چرخه تسویه حساب حواله های پایا

آیا با سقف انتقال وجه پایا بوسیله موبایل، اینترنت بانک، شعبه و خودپرداز و چرخه توسیه حساب حواله های پایا آشنایی دارید؟

یکی از خدمات نوین بانکی، انتقال وجه پایا است ولی بسیاری از مشتریان بانکی با سقف انتقال وجه پایا و چرخه‌های تسویه حساب حواله های پایا آن آشنایی ندارند. پس در این مطلب عصربانک با ما همراه باشید تا به سادگی همه این موارد را به شما توضیح دهیم.

سیستم پایا به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند دستور پرداخت‌های متعدد را از جانب بانک مبدأ دریافت، پردازش و برای انجام به بانک‌های مقصد ارسال کند. بانک‌ها نیز می‌توانند دستور پرداخت‌های مشتریان خویش را به صورت انفرادی یا انبوه، دریافت و برای پایاپای و انجام در بانک‌های مقصد به «پایا» ارسال کنند. این سامانه تراکنش‌های C2C,B2C,B2B را پوشش می­دهد و دارای دو زیرسامانه است که عبارتند از واریز مستقیم (وم) و برداشت مستقیم (بم).

روش انتقال وجه از طریق پایا چگونه است؟

انتقال وجه از طریق پایا می‌تواند به صورت غیرحضوری و با استفاده از موبایل‌بانک و اینترنت‌بانک و همچنین به صورت حضوری و مراجعه به شعبه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در روز انجام شود.

همچنین انتقال وجه پایا تا سقف 15 میلیون تومان به صورت روزانه و با رعایت ضوابط مربوطه، از طریق دستگاه‌های خودپرداز امکانپذیر است.

انتقال وجه گروهی نیز از طریق پایا قابل انجام است. واریز گروهی به آن دسته از واریزهایی اطلاق می شود که تعداد واریزهای موجود در یک درخواست بیش از 10 واریز باشد.

سقف انتقال وجه از طریق پایا چقدر است؟

سقف مبلغ انتقال وجه پایا به ازای هر دستور پرداخت تا 100 میلیون تومان بوده و منوط به رعایت این سقف محدودیتی در تعداد دستور پرداخت وجود ندارد.

سقف انتقال وجه پایا

 کارمزد انتقال وجه از طریق پایا چقدر است؟

دستور پرداخت انفرادی: 0.01 درصد مبلغ تراکنش با کف 240 تومان و سقف ۳ هزار تومان (درصورت انتقال از طریق شعبه مبلغ 2 هزار تومان به مبلغ کارمزد اضافه خواهد شد)

دستور پرداخت گروهی (انتقال وجه در یک درخواست برای بیش از ۱۰ واریز): 1200 تومان هر فایل به اضافه هر واریز 120 تومان.

چرخه تسویه حساب حواله های پایا

تسویه مبالغ پایا به شرح ذیل می‌باشد :
چرخه اول : تا ساعت 3:45 ، تسویه و واریز تا ساعت 7:30
چرخه دوم : تا ساعت 09:45 ، تسویه و واریز تا ساعت 10:30
چرخه سوم : تا ساعت 12:45 ، تسویه و واریز تا ساعت 13:30
چرخه چهارم : تا ساعت 18:45 ، تسویه و واریز تا ساعت 19:15

بر حسب زمان ثبت دستور پرداخت توسط مشتری، تراکنش موردنظر در چرخه‌های تسویه تعیین‌شده پایا انجام خواهد شد. لازم به ذکر است با توجه به فرآیندهای بانک صادرکننده دستور پرداخت، تراکنش‌های پایا در روزهای عادی حداکثر با یک چرخه تاخیر، تسویه و به حساب مقصد واریز خواهند شد.

امکان انتقال وجه از طریق عملیات پایا در روزهای تعطیل

یک چرخه  پایا در ساعت 12:45 وجود دارد که نهایتا تا ساعت 13:30 تسویه و واریز به مقصد انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.