از تسهیلگری برای جایگاهداران سوخت تا تأمین نیازهای تازه پذیرندگان
آیدین آرنگ، مدیرعامل مهندسی سیستم یاس ارغوانی فلسفه شکلگیری شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی را توسعه سرویسهای اختصاصی توصیف کرد و افزود: «شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی زمانی فقط به پشتیبانی دستگاههای ATM میپرداخت اما هماکنون به مانیتورینگ آنها و پشتیبانی کشلسها و خودپردازهای غیرنقدی، ارائه نرمافزارهای بانکی و تعمیر دستگاههای پایانه فروش میپردازد. با اینحال، بزرگترین، بهترین و پرکاربردترین سرویس ارائه شده در صنعت پرداخت، سرویسهای اختصاصی جایگاههای سوخت است که از سالیان قبل توسط مدیران ارشد مجموعههای بهپرداخت، بهسازان و شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی توسعه یافته است».
وی با بیان اینکه جمع کثیری از مردم و صنوف از سرویسهای اختصاصی جایگاه سوخت استفاده میکنند و این سرویسها موجب آسایش و راحتی مردم و تسریع فرآیندها شده، اضافه کرد: «اگر بخواهیم با ذکر جزئیات به خدمات ارائه شده توسط این سرویس بپردازیم در وهله نخست میتوان به تسهیلگری کار جایگاهداران سوخت اشاره کرد. ضمن این که جایگاهداران سوخت را از مزایای پرداخت الکترونیک بهرهمند ساخته است و در کنار آن سرویس انحصاری حسابداری را در اختیار جایگاهداران قرار داده است به گونهای که هیچ سیستم جایگزین دیگری تاکنون وجود نداشته و این موضوع، جایگاه بانک ملت را متمایز کرده است».
مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی ادامه داد: «همگی ما از چند ماه پیش زمزمههای تغییر در نظام کارمزد را شنیده بودیم و میدانیم که از روز یکشنبه چهارم تیرماه 1402 تغییر در نظام کارمزد اجرایی گردید. ما ضمن این که از بانک مرکزی جهت برداشتن این گام جسورانه و شجاعانه سپاسگزاری میکنیم معتقدیم این کار هزینههای صنعت پرداخت را به مراتب کاهش خواهد داد».
آرنگ ازجمله مزایای تغییر در نظام کارمزد را پرداخت هزینههای خدمات از سوی استفادهکنندگان از دستگاههای پرداخت خواند و افزود: «در نتیجه اصلاحات، تعداد تراکنشهای غیرضرور کاهش خواهد یافت و برای تراکنشهای خرد نیز کیف پول رونق خواهد گرفت. هنگامی که پذیرنده بابت سرویسهای دریافتی، ناگزیر به پرداخت هزینه شود انتظاراتی هم خواهد داشت و شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی به همین علت به سراغ اختصاصی سازی سرویسها برای اصناف رفته است».
او همچنین به این مسئله اشاره کرد که به دنبال شیوهای از تسهیلگری هستند که موجب افزایش وفاداری مشتری به تأمینکننده شود. آرنگ از جمله اقدامات بزرگ انجامشده در شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی را تعمیر سختافزار بیان کرد و توضیح داد: «ما برای اولین بار قطعات MSR را با وجود احتمال شکست، تعمیر کردیم و ضمن موفقیتآمیز بودن گامهای اولیه، برای نخستین بار به رکورد تعمیر هزار قطعه MSR دست پیدا یافتهایم. ما به جز تعمیر به سراغ تولید هم رفتیم و هماکنون در مرحله تست فنی و امنیتی تولیداتمان هستیم و در این زمینه برای صنف جایگاهداران سوخت کارهای قابل ذکری انجام دادهایم.»
نیما فیضگستر، معاونت طرح و برنامه شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی نیز با اشاره به شعار «پرداختی فراتر از تراکنش» به این نکته اشاره کرد که کسر مبلغی از یک حساب و افزوده شدن آن به حسابی دیگر، از نظر پذیرندگان پاسخگوی تمام نیازهایشان نیست و در راهکارهای اختصاصی شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی تلاش شده است فرآیندهای خرید و فروش دچار تغییراتی شوند. او اشاره کرد که در حال حاضر راهکارهای اختصاصی این شرکت به صنوف متفاوت ارائه شدهاند که از جمله پاسخ به نیازهای بیمارستانها، مراکز درمانی، داروخانهها و… هستند. فیضگستر هدف اصلی این راهکارهای اختصاصی را تسهیل فرآیند خرید و فروش دانست.
مجید پایدار معاونت توسعه کسب و کار شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی در این نشست خبری بیان کرد که حوزه فعالیت شرکت علاوه بر صنعت پرداخت شامل صنعت بانکی نیز می شود که این مهم از طریق تأمین سخت افزار، نرم افزار، زیرساخت و پشتیبانی کیوسک یا Cashless ATM و همچنین طراحی و تولید چند نرم افزار کاربردی و پشتیبانی کاربران سامانه بانکداری متمرکز و سایر سامانههای مورد استفاده در شعب بانک ملت، انجام میشود.
در این راستا رویکرد اختصاصیسازی خدمات برای بانک ملت به عنوان یک مشتری سازمانی بزرگ به صورت مستمر مدنظر قرار گرفته است که منجر به افزایش درآمدهای غیرمشاع، متعددسازی کانالهای ارائه خدمت و آزادسازی ظرفیتهای مشغول بانک در ارائه خدمات روتین و استاندارد شده است.
از جمله اقدامات اخیر شرکت در زمینه طراحی و تولید سخت افزار کیوسک بانکی نیز با هدف بومیسازی دانش فنی و مدیریت هزینهها و عملیات محصول انجام شده و در دست پیگیری میباشد.
وی در پایان به هدف اصلی از اختصاصیسازی خدمات، عمق بخشیدن به رابطه با مشتریان و در نتیجه افزایش وفاداری ایشان اشاره و تأکید کرد که این مهم از طریق شناسایی دقیق و پاسخ دادن به نیازهای آشکار و پنهان مشتریان میسر میشود.