گزارشی از ۷ کارگاه توسن در روز اول همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال

گروه توسن در اولین همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال در بخش سخنرانی، پنل‌ها و کارگاه‌ها حضور فعالی داشت.

گروه توسن در اولین رویداد فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال که یکشبنه ودوشنبه هفته جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور مدیران شرکت ها و کسب و کارها برگزار شد، حضور فعالی داشت.

این گروه علاوه بر مشارکت در بخش سخنرانی‌ها که با حضور ولی اله فاطمی، بنیان‌گذار توسن، آرش بابایی، مدیرعامل توسن، محمد مظاهری، مدیرعامل توسن‌تکنو،  امیر مهرانی، مدیرعامل شرکت همرو و روزبه ترابی، مدیرعامل شرکت دلفین توسن برگزار شد، 17 کارگاه متنوع برگزار کرد.

در روز اول این رویداد ۷ کارگاه برگزار شد که در ادامه این کارگاه‌ها را بررسی می‌کنیم:

اورکا تحولی در حوزه سرچ هوشمند

روز اول رویداد با کارگاه روزبه ترابی شروع شد. در ابتدای این کارگاه‌ها روزبه ترابی، مدیرعامل شرکت دلفین درباره جست و جوی هوشمند صحبت کرد.

همایش فرصت‌های ایران

روزبه ترابی، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی دلفین با اشاره به هدف سرچ هوشمند گفت: اورکا سرویسی ابری است که جستجوی هوشمند را برای وب‌سایت، اپلیکیشن، یا سازمان فراهم می‌کند. با استفاده از این سرویس، توسعه‌دهندگان به سادگی می‌توانند از امکانات متنوع یک موتور جستجوی پیشرفته استفاده کنند، تجربه کاربری را ارتقا داده و بروزترین تکنولوژی‌های موجود را به کسب و کار خود اضافه کنند.

مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی دلفین ادامه داد: مهم‌ترین عامل در تجربه جستجو، ارتباط بالای نتایج جستجو با عبارت جستجو است؛ اورکا با تکیه بر تکنولوژی‌های به روز و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌تواند مرتبط‌ترین جواب را ارائه دهد.

ترابی به فهم زبان فارسی در اورکار اشاره کرد و افزود: با اورکا دیگر لازم نیست هنگام جستجو در متون فارسی عبارت دقیق را به یاد داشته باشید؛ اورکا با درک صفت‌ها، قیدها، زمان و ریشه افعال در زبان فارسی، توانسته است جستجوی توانمند مختص متون فارسی را فراهم کند؛ همچنین اورکا با استفاده از فناوری هوشمند عبارت جستجو را تکمیل کرده و کاربران را در امر جستجو راهنمایی می کند.

دستیار صوتی شرکت دلفین، ویژه عملیات بانکی

اردوان ساور، مدیر فنی از شرکت دلفین در کارگاه بعدی درباره دستیار صوتی توضیح داد و گفت: دستیار صوتی شرکت دلفین ویژه عملیات بانکی طراحی شده است.

همایش فرصت‌های ایران

اردوان سالور با اشاره به ویژگی دستیار صوتی اظهار داشت: در این راهکار کاربر درخواست و دستوری دارد که تبدیل به متن می‌شود و با تکنیک پردازش، متن تبدیل به Avi می شود.

وی با اشاره به قابلیت دستیار صوتی شرکت دلفین تاکید کرد: دستیار صوتی با استفاده از بروزترین الگوریتم‌های پردازش صوتی قادر است گفتار شما را  تشخیص داده، مفهوم آن را درک و با تحلیل هوشمند اجزای دستور مورد نظر شما را استخراج کند.

مدیرفنی شرکت هوش مصنوعی دلفین خاطرنشان کرد: علاوه بر امنیت و سهولت، در راستای وظیفه اجتماعی، دستیار صوتی شرکت دلفین این امکان را برای افرادی که با تایپ مشکل دارند، یا برای افراد نابینا فراهم می کند تا عملیات بانکی را تسهیل کند.

اهمیت توسعه نوآوری و داده‌های عمومی

صالح نوریان، مدیرعامل شرکت نوآوران توسن ( آستان) نیز در کارگاه توسعه نوآوری و داده‌های عمومی با اشاره به اهمیت توسعه نوآوری و داده‌های عمومی اظهار داشت: اقتصاد دیجیتال مجموعه برهم کنش اقتصادی است که از ارتباط انسان‌ها، کسب و کارها، دیتاها و فرایندها ایجاد می‌شود و دیتاها بر بستر پرسرعت تبادل می‌شوند.

همایش فرصت‌های ایران

مدیرعامل شرکت نوآوران توسن (آستان) با اشاره به اهمیت نوآوری و توسعه نوآور تصریح کرد: الزامات توسعه نوآور شامل اینترنت، زیرساخت‌های ارتباطی، تکنولوژی موبایل، داده‌های عمومی، ثبات متغیرهای اقتصادی، بهبود رگولاتوری، بهبود شرایط کسب و کار، سرمایه انسانی و آموزش می‌باشد.

نوریان با اشاره به اهمیت داده های عمومی گفت: در استفاده از داده‌های عمومی، رعایت نکاتی همچون حریم خصوصی اشخاص، اطلاعات مرتبط با امنیت ملی، حقوق مالکیت فردی، چند وجهی بودن مسئله، تاثیر چهارچوب قانونی کشورها اهمیت دارد؛ ضمن اینکه گردش اطلاعات و توسعه نوآوری، بهبود سرویس‌های عمومی، کاهش فساد و افزایش شفافیت و ایجاد خدمات آنلاین جدید را فراهم می کند.

تالی کام

سعید گل محمدی، معاون عملیات شرکت آپسان نیز در کارگاهی درباره تالی کام توضیخ داد: پلتفرم تالی کام زمینه انتقال اعتبار در زنجیره تامین را فراهم می کند .

همایش فرصت‌های ایران

سعید گل محمدی، معاون عملیات شرکت آپسان، با معرفی تالی کام اظهار داشت: تالی کام پلتفرم اعتباری است که جهت تبادل اعتبار به جای وجه نقد یا انتقال وجه بین بانکی در تعاملات کالایی بازیگران زنجیره تامین استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: اعتباردهی در زنجیره تامین اتفاق می‌افتد و سبب سرعت بخشیدن در چرخه زنجیره تولید به واسطه افزایش قدرت خرید و مدیریت موثر جابجایی منابع در زنجیره استفاده می‌شود.

معاون عملیات شرکت آپسان خاطرنشان کرد: دغدغه خرید به موقع برای تمام موجودیت‌های زنجیره و اعمال سیاست‌های راهبردی و اقتصادی در اکوسیستم‌های تولیدی از دیگر مزایای تالی کام می‌باشد.

امنیت روانی در فرهنگ سازمانی ضروری است

امیر مهرانی، مدیرعامل شرکت همرو در ادامه با توضیح شکل‌دهی فرهنگ سازمانی با قدرت آسیب‌پذیری  اظهار داشت: با توجه به عصر دیجیتال و تحول ایجاد شده، سازمان‌ها نیز باید در این مسیر حرکت کنند؛ چرا که با رشد صنعت، نیازهای جدید ایجاد شده و مصرف گرایی افزایش داشته که این موضوع اثرات مثبت و منفی به همراه داشته است.

همایش فرصت‌های ایران

وی ادامه داد: در چنین شرایطی شیب عرضه نیروی کار به تقاضا برعکس شده، همچنین با مهاجرت متخصصین، نگهداشت نیرو، الزامات جدیدی می‌طلبد و ذهنیت‌های گذشته نسبت به نیروی کار را باید کنار گذاشت.

مدیرعامل شرکت همرو با اشاره به مزایای مادی در محل کار، در کنار نیاز به یادگیری، تعلق داشتن و رشد بیان کرد: قدرت و آسیب پذیری و همچنین امنیت روانی در شکل‌گیری تعلق اثرگذار است، ضمن این‌که نمود فرهنگ در رفتارها دیده می‌شود و این موضوع در سازمان‌ها و در رفتارهای افراد قابل پیگیری می‌باشد.

انقلاب در پلتفرم‌ها وقتی داده تصمیم می‌گیرد

امین هدایتی، مدیرعامل شرکت نوای دیار خرد، در کارگاهی با توضیح انقلاب در پلتفرم‌ها گفت: سال ۲۰۰۶ وقتی فیسبوک در نقطه ثابت رشد قرار گرفت، ایده های زیادی همچون بارگزاری عکس، استاتوس و غیره مطرح شد؛ در نهایت به این نتیجه رسیدند که در ۱۰ روز اول ثبت نام باید به هفت نفر دوستان وصل شوید، که همین امر سبب شد تا فیسبوک به بزرگ‌ترین مدیا تبدیل شود.

همایش فرصت‌های ایران

مدیرعامل شرکت نوای دیار خرد با اشاره به شرایط رسیدن به رشد عنوان کرد: مدل رشد شامل تبلیغات، جذب کاربر، فعال کردن کاربر، سر زدن کاربر است که این چرخه باعث درآمدزایی اپلیکیشن‌ها می شود.

هدایتی خاطرنشان کرد: “دید” پلتفرم الهام بخش تصویری است که امکان جستجوی ایده، ذخیره و خرید آن را فراهم می‌کند.

وی افزود: پس از بررسی ۳۰۰ مدل رفتاری کاربران مشخص شد که ۸۵ درصد آنها با مشاهده تصاویر مشابه و داده قابل تعمیم جذب این پلتفرم شده اند و از اول امسال تاکنون رشد ۴۴۵ درصدی را شاهد بودیم.

سامانه جامع نظارت

یوسفی از مشاورین شرکت داده‌کاوان هوشمند توسن در آخرین کارگاه روز اول رویداد، با اشاره به لزوم بحث نظارت در بانک ها و موسسات اعتباری ادامه داد: با وجود چهار اداره تطبیق، بازرسی، ریسک و مبارزه با پولشویی در موضوع نظارت، به دلیل نبود ابزارها و همچنین دستورالعمل‌‌های شبهه آمیز بانک مرکزی مشکلاتی به وجود آمد؛ از سوی دیگر هم‌پوشانی وظایف و عملکرد جزیره ای واحدهای نظارتی مشکلات دیگری را به وجود آورد.

همایش فرصت‌های ایران

یوسفی بیان کرد: این شرایط سبب شد تا در شرکت داده کاوان طرحی شامل تمام ارکان نظارتی در بانک ها و موسسات اعتباری ارائه شود که در این راستا سامانه مبارزه با پولشویی تعریف شد و برای تطبیق و بازرسی نیز سه سامانه کشف تقلب آفلاین، کشف تقلب آنلاین و بازرسی حضوری ایجاد شده که رفتارهای پرریسک مشتریان و مناطق و همچنین فرآیندهای قابل بهبود را شناسایی می‌کند.

وی سپس گفت: سامانه ها معمولا به جزئیاتی توجه می کنند که مربوط به رده‌های اجرایی بانک است، اما این سامانه ها به گونه ای پیش بینی شده تا لایه های مدیریتی بانک را نیز تحت‌پوشش قرار دهد؛ در این راستا چک لیست ها طبقه بندی شده‌اند که می‌توانند ایرادات پرتکرار، ریسک های مرتبط با عملکرد شعب و مصادیق پولشویی  را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه پولشویی در ۱۷ بانک داخلی و همچنین یک بانک در فیلپین، سامانه کشف تقلب آفلاین در ۸ بانک و کشف تقلب آنلاین در ۵ بانک اجرا شده است، همچنین سامانه بازرسی حضوری در ۲ بانک اجرا می‌شود‌.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.