خدمات جدید بام؛ پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران

بام فقط اینترنت بانک یا همراه بانک ملی نیست بلکه این سامانه، پلتفرم هوشمند، امن و سریع بانکداری دیجیتال بانک ملی است. ما در این مطلب خدمات جدید بام را معرفی می‌کنیم.

بانک ملی ایران، با بیش از 70 میلیون حساب (50 میلیون مشتری منحصربه‌فرد) بزرگ‌ترین عرصه‌ی ارائه‌ی خدمات بانکی در کشور است. بدیهی است که بام به‌عنوان پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران، برای پاسخگویی به خواسته‌های این حجم از مخاطبان، نیازمند توسعه در لبه‌ی تکنولوژی، با روزآمدترین فناوری‌های ممکن و در وسیع‌ترین حجم است. به‌ویژه که با تصویب سند تحول دیجیتال بانک ملی ایران، این نقش پررنگ‌تر از پیش شده است.

بام حالا با بیش از 10 میلیون کاربر فعال، لقب «وسیع‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتال کشور» را دارد. اما بام، تعداد کاربر را بزرگ‌ترین مزیت خود به حساب نمی‌آورد: نمره‌ی رضایت‌مندی کاربران از اپلیکیشن بام، 4.8 از 5 است؛ و تیم بزرگ بام، این را بزرگ‌ترین دستاورد خود می‌داند.

بام دوران جدید خود را (از سال 1401) با تحولی بنیادین آغاز کرد. در ادامه برخی از تغییرات کلیدی، دستاوردها، و خدمات جدید بام را مرور می‌کنیم:

ریبرندینگ بام

بام در 1401، از هویت استراتژیک و بصری (لحن بصری، رنگ‌بندی، لوگو) جدید و دینامیک خود رونمایی کرد. بر این مبنا، کاراکتر برند بام، زن جوان مدرن، مستقل، و رهبر است. از ارزش‌های کلیدی (عملکردی و عاطفی) بام می‌توان به هوشمندسالاری (geniocracy)، تمرکز بر مشتری (customer focus)، و درستکاری (integrity) اشاره کرد.

عرضه‌ی نسخه‌ی PWA بام

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، استفاده از اپلیکیشن موبایل برای کاربرانی که از ابزارهای تحت iOS استفاده می‌کنند، همواره یک چالش جدی بوده است. نسخه‌ی وب‌اپلیکیشن پیشروی بام در ابتدا با هدف رفع نیازهای این دسته از کاربران طراحی و ارائه شد. البته نسخه‌ی PWA بام به سادگی با هر سیستم و هر سیستم عاملی کار می‌کند.

طراحی جدید بام

طراحی جدید رابط کاربری و تجربه‌‌ی کاربری (Ui & Ux) بام در نسخه‌های اندروید، iOS و PWA بر مبنای آخرین استانداردهای طراحی، و پس از چندین مرحله تست کاربردپذیری شکل گرفته است. این طراحی بر مبنای مفهوم بلند «شبیه‌تر شدن به ترجیح کاربر» در دسترس است: دست کاربر را در انتخاب تم، مود (روشن یا تیره)، انتخاب آواتار شخصی، انتخاب زبان بومی و … باز می‌گذارد، و در راستای ارزش بنیادین «تمرکز بر مشتری» است.

بازمعماری زیرساخت بام

کار کردن در ابعاد کلان (enterprise level) و پاسخگویی به بیش 4 میلیون نفر کاربر لاگین‌کننده در روز (به طور متوسط) الزامات فنی خاص خود را دارد. مهاجرت به به‌روزترین تکنولوژی‌ها و معماری جدید زیرساخت، از مهم‌ترین دستاوردهای نسل جدید بام بوده است.

خدمات جدید بام

خدمات جدید بام

بام متکی بر تیم بزرگ و متخصص توسعه‌دهندگان و تحلیلگران خود، دائماً در حال ارائه‌ی خدمات جدید به مجموعه‌ی بزرگ کاربران است. در ادامه برخی از آخرین دستاوردهای بام در حوزه‌ی توسعه و ارائه‌ی خدمات را مرور می‌کنیم:

  • ثبت‌نام دیجیتال با احراز هویت هوشمند، متکی بر هوش مصنوعی
  • آنی‌بام: سرویس هوشمند و فوق‌سریع انتقال پول
  • افتتاح حساب ارزی
  • سرمایه‌گذاری خرد با سود تضمین‌شده (قلک)
  • امضای دیجیتال
  • درخواست صدور کارت فیزیکی و مجازی
  • کارت هدیه‌ی مجازی
  • درخواست و اعطای تسهیلات خرد، به صورت کاملاً دیجیتال
  • ارائه‌ی گزینه‌های جدید در سرویس نیکوکاری
  • افتتاح حساب بلندمدت

دانلود بام

برای دانلود و استفاده از سامانه بام می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.