سهولت و سرعت، ویژگی بارز امضای دیجیتال شاکیلید

اپلیکیشن امضای دیجیتال شاکیلید با نام "امضامی" برای کسب و کارها به صورت پنل بر روی لپ‌تاپ و pc قابل استفاده است و برای استفاده‌ عمومی به صورت اپلیکیشن ضمن پشتیانی از توکن امضای کلاسیک، در سامانه‌های خدمات الکترونیک قابل استفاده است.

شاهراه اعتماد کلید (شاکیلید) ارائه دهنده خدمات امضای دیجیتال و احراز هویت غیرحضوری است که از سال ۱۳۹۷ و با نگاه ارائه راهکارهای سرویس‌محور  فعالیت خود را آغاز کرده است.

شاکیلید با ایده توسعه خدمات احراز هویت غیرحضوری به ویژه در حوزه سجام، اولین راهکار ابری خود به منظور احراز هویت غیرحضوری کاربران سجام را با نام “آشنامی” توسعه داد و با کسب مقبولیت بانک‌ها و کارگزاری‌ها در ابتدای سال ۱۴۰۰ و فعال شدن در ۱۲ بانک و کارگزاری، در حدود ۳۰  درصد از سهم بازار این حوزه را به خود اختصاص داد.

راهکار دیگر شاکیلید، امضای دیجیتال همراه “امضامی”  است که علاوه بر همپوشانی با حوزه احراز هویت، یکی از نیازهای اساسی در جایگزینی فضای مجازی به جای تعاملات حضوری محسوب می‌شود. این راهکار، علاوه بر تسهیل روند دریافت گواهی امضای قانونی – با همکاری مراکز میانی عام – با ارائه این پروسه به صورت تماما آنلاین بر روی گوشی تلفن همراه، امکان امضای مستندات و قراردادها بر روی گوشی هوشمند فرد – با گواهی دریافت شده- و نیز ارسال فایل های مورد نظر برای امضا کنندگان از طریق پنل تحت وب و API امضامی  را نیز میسر ساخته است.

اپلیکیشن امضای دیجیتال همراه امضامی هم اکنون در بسیار از بانک‌ها و سامانه‌های دولتی و غیردولتی از جمله سامانه ثبت من، گلدیران، پرسی ایران گاز و بانک‌های پاسارگاد، آینده، ملت، تجارت، پارسیان و مسکن قابل استفاده است.

ما برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های شاکیلید با مدیرعامل این شرکت، میثم فقیهی گفت‌وگویی انجام دادیم:

مدیرعامل شاکیلید درباره محصولات این شرکت به عصربانک گفت: در محصولات شاکیلید هیچ نیازی به زیرساخت از سمت کاربر نیست و همین امر باعث می‌شود که کارها بسیار سریع تر و راحت تر انجام شود به طوری که هر شخصی که در سامانه ثبت درخواست کند، چند دقیقه بعد سرویس شخصی سازی شده‌ی خود را  درست همانند همان سرویسی که به بانک ها و کسب کارها ارائه می شود، تحویل خواهد گرفت.

احراز هویت از طریق راهکار آشنامی

مدیرعامل شاکیلید در ادامه خاطر نشان کرد: ما در مجموعه شاکیلید از طریق راهکار “آشنامی” هویت بانکی افراد را با کسب و کارها به اشتراک می گذاریم و کاربر می‌تواند با احراز هویت بانکی تمامی کارهای خود را پیش ببرد.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۹ با شروع کرونا تمام تمرکز خود را روی احراز هویت بردیم و با محصول ” آَشنامی” وارد احراز هویت غیرحضوری سجام شدیم. کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان اولین مشتری در شهریور سال ۹۹ به مجموعه ما پیوست.

امضای دیجیتال شاکیلید

امضای دیجیتال همراه از طریق امضامی

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ با حضور وزیر صمت وقت امضای دیجیتال را رونمایی کردیم، اظهار داشت: اپلیکیشن امضای دیجیتال همراه «امضامی» در سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد و برای دانلود و کاربرد عمومی در اختیار مردم قرار گرفت.

مدیرعامل شاکیلید درادامه افزود: امضای دیجیتال عادی یا کلاسیک بر پایه سخت‌افزاری است که دشواری‌های زیادی در بردارد چرا که کاربر باید در حین کار با گوشی همراه خود در سامانه از توکن استفاده کند تا بتواند امضا را انجام دهد، اما در امضای همراه دیجیتال شاکیلید اطلاعات برای کاربر ارسال شده و در صورت نیاز بدون محدودیت زمانی کاربر می‌تواند فرآیند امضا را انجام دهد.

فقیهی در خصوص ویژگی‌های امضامی یادآور شد: امضامی برای کسب و کارها به صورت پنل بر روی لپ‌تاپ و pc قابل استفاده است و برای استفاده‌ی عمومی به صورت اپلیکیشن ضمن پشتیانی از توکن امضای کلاسیک، در سامانه‌های خدمات الکترونیک قابل استفاده است. این امکان کاربران را از تهیه و استفاده از توکن فیزیکی امضای دیجیتال بی‌نیاز می‌کند.

پشتیبانی نسخه جدید امضامی از دو امضای کلاسیک و همراه

وی با ارائه این توضیحات اظهار داشت: نسخه جدید امضامی با ویژگی اضافه شده در بسیاری از سامانه‌های دولتی و غیردولتی قابل استفاده است. به عنوان مثال کاربر می‌تواند با وارد شدن به سامانه ثبت من با امضای دیجیتال کلاسیک کار خود را پیش ببرد. در این راستا ما به کسب و کارها پنلی ارائه می‌دهیم که بتوانند اسنادشان را یکپارچه و متمرکز برای مشتری‌های خود ارسال نمایند.

امضامی در ثبت من

فقیهی در خصوص سامانه ثبت من گفت: سامانه ثبت من، اولین سازمان دولتی است که به صورت غیر حضوری و بر مبنای خدمات الکترونیکی، خدمات خود را از جمله سرویس‌های اصلی: ثبت ازدواج و طلاق،  ثبت تغییر شرکت‌ها، موقعیت مکانی املاک و …  به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد. از اول شهریورماه شرکت‌های دارای امضای الکترونیکی می‌توانند تغییرات اشخاص حقوقی یا ثبت شرکت خود را از طریق سامانه ثبت من  به صورت غیرحضوری با امضای دیجیتال و هویت قانونی افراد قابل انجام دهند.

سامانه ثبت من هم‌اکنون به عنوان درگاه یکپارچه خدمات سازمان ثبت اسناد و کشور امکان رهگیری و ثبت برخی از اسناد را از روی سامانه خود فراهم کرده است اما به دلیل اینکه تاکنون امضای الکترونیکی روی این سامانه ایجاد نشده بود بسیاری از درخواست‌ها باید به صورت حضوری و از طریق دفاتر ثبت اسناد ارائه می‌شد. اما حالا کاربران این سامانه می‌توانند از طریق مراکز میانی مختلف که اقدام به صدور امضای الکترونیکی همراه می‌کنند با دریافت امضای الکترونیکی اسناد خود را ثبت کنند. امضامی به عنوان یکی از ارائه دهندگان سرویس امضای دیجیتال همراه در سامانه ثبت من قابل استفاده است.

نقش کلیدی امضای دیجیتال در بالابردن سطح اعتماد

وی در خصوص برنامه‌های آینده شاکیلید اظهار داشت: هدف ما این است که با امضای دیجیتال با بالا بردن اعتماد و سطح تعاملات بتوانیم به ارتقاء زندگی مردم کمک کنیم چرا که با راهکار احراز هویت و امضای دیجیتال می توان نقش کلیدی در اعتمادسازی جامعه ایفا نمود.

مدیرعامل شاکیلید در پایان با اشاره به سهولت و سرعت کار در امضامی افزود: کسب و کارها می توانند برای تفاهم نامه و قراردادهای شرکت‌های خود از امضای دیجیتال استفاده کنند، چرا که با استفاده از این امضا با هزینه حداقلی بُعد زمانی و مکانی از بین می‌رود. به طور مثال: شرکت گلدیران قرارداد با نمایندگان و پیمانکارانش را به طور کامل با استفاده از این اپلیکیشین برای افراد مورد نظر خود ارسال کرده که در وقت و هزینه بسیار صرفه‌جویی نموده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.