خورههای تکنولوژی و پیشبینی بانکداری دیجیتال در سال 2019

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛نسل هزاره سوم که به نسل "خوره تکنولوژی" معروفند به سرعت در حال حرکت به سوی درک عمیقی از بانکداری دیجیتال هستند و همچنان به تغییر و تحول خود در این مسیر ادامه می دهند. طبق آخرین اطلاعات موجود، حدود 71 میلیون نفر از این نسل در آمریکا هستند که طبق پیشبینیهای تکنولوژی سال 2019 که توسطGP.Bulhound گزارش شده، 68% از آنها در کنار کیف پول خود از گوشیهای هوشمند برای انجام تراکنشهای بانکی استفاده خواهند کرد.
گذار به بانکداری دیجیتال، تا وقتی که به وسیله خدمات پرداختی نظیر PapPal و Venmo تسهیل شوند ادامه خواهد داشت. این خدمات پرداخت با رشد مشترک 24 درصدی در حجم تراکنشها مواجه شدند و از سال 2017 تا 2018 از 6.1 میلیارد دلار به 7.1 میلیارد دلار رسیدند.
این روند باید ادامه یابد تا به امری عادی در بیشتر فعالیتهای بانکی نسل هزاره سوم مانند بررسی مانده حساب، انتقال وجه و گزارش عملکرد حساب، از طریق کانالهای دیجیتالی تبدیل شوند.
علی رغم فعالیتهای سرمایه گذاری بالایی که توسط شرکتهای نوپا در حوزه فناوری مالی وجود دارد، بانکهای سنتی بسیاری در حال توسعه قواعد بانکی دیجیتال خود برای رقابت با حریفان جدید در این حوزه هستند. مثلاً تجارت بدون کارمزد و پلتفرمهای سرمایه گذاری،Jp Morgan را به ارائه نوعی خدمات سرمایه گذاری دیجیتال تشویق کرده است.
به وجود آمدن اپلیکیشن Venmo منجر به توسعه Zelle شد، که حاصل تلاش مشترک 7 بانک بزرگ آمریکا در سیستم رقابتی انتقال پول است. در همان زمان شرکت Goldman Sachs با بنیانگذاری Marcus به افزایش حساب های پس انداز دیجیتالی واکنش نشان داد و امکان دسترسی به خدماتی را برای مشتریان سطح متوسط فراهم کرد که پیش از این فقط برای مشتریان خیلی با ارزش ارائه می شد.
بخشهایی در اکوسیستم بانکی وجود دارد که توسط رقبای بزرگ، بدون سرمایه باقی میمانند و شرکتهای استارت آپی در این فضا به سرعت تا جایی که مورد قبول رقبای سنتی است رشد میکنند.
BREX که اخیرا در کمتر از دو سال شناخته شده، با صدور کارتهای اعتباری به شرکت های استارتآپی کوچک و شارژ آنها بر اساس درآمد یا تاریخ اعتبار شرکت، تغییراتی را در شکل کارت اعتباری بوجود آورده است.
ID Finance با ارایه ی دسترسی دیجیتالی به خدمات بانکداری در بخش هایی که دیگر در روش های سنتی در دسترس نیستند، در بازار فین تک پیشقدم است.
با این وجود این موضوع که بازار به طور فزاینده ای اشباع شده بسیار سخت است. زیرا بانک ها همان افراد اهل تکنولوژی را هدفگیری میکنند. بعلاوه، بیشتر مشتریان ترجیح می دهند درباره موضوعاتی نظیر تنظیم اهداف مالی یا دریافت مشورت برای سرمایه گذاری، با انسان ها سروکار داشته باشند. در حالی که حدود نیمی از مشتریان بانکی 18 تا 44 ساله آمریکا بیان کرده اند که از بانک دیجیتالی استفاده میکنند اما ترجیح می دهند برخی مسایل را با مراجعه به افراد حل کنند.
بنابراین، بانکهای دیجیتالی بایستی این بخش از شبکه شعب را بطور مجازی تا بیشترین حد ممکن بازسازی کند، تا به مشتریان دیجیتالی اطمینان خاطر توانایی ایجیاد تشکیلات بزرگتر را بدهند. با این وجود، علی رغم این مشکلات، آینده ی بانکداری دیجیتالی روشن بنظر می رسد.
به عنوان سرمایه گذاری بزرگتر، نظارت محتاطانه بیشتر و توسعه نوآوری، صنعت را به سمت جلو حرکت میدهد. این نظارت باید در بازار ادامه یابد، به امید اینکه انتخاب بیشتر و هزینه ی کمتر، سیستم مالی مشتریان فقط دیجیتالی را برای دستیابی به سطح جهانی تشویق کند.