تکمیل زنجیره تامین با برات الکترونیک بانک صادرات

سرپرست بانک صادرات ایران ساعاتی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این بانک و انتخاب اعضای هیئت‌مدیره؛ از صدور نخستین برات الکترونیک در محیط سندباکس توسط این بانک با هدف ارائه خدمت نوین، تسهیل و تسریع در عرصه پرداخت غیرحضوری پول خبر داد.

محسن سیفی اظهار کرد: بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، با عملیاتی کردن پروژه برات الکترونیک، خدمت نوین دیگری را برای تسریع در پرداخت‌های آنی در نظام بانکی کشور ارائه کرد و در نخستین اقدام پس از دریافت کد سپام از بانک مرکزی و ارسال  درخواست صدور برات به وزارت امور اقتصادی و دارایی، نخستین برات الکترونیکی نظام بانکی با داشتن شناسه خزانه‌داری کل کشور با امضای بانک صادرات ایران به عنوان برات‌گیر در محیط سند باکس صادر شد.

وی با بیان اینکه بانک صادرات ایران پس از عملیاتی کردن نخستین چک امن الکترونیک با عنوان «چکنو»، در صدور و استفاده از برات الکترونیک نیز  در کشور پیشرو است، تاکید کرد: واحدهای تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، شبکه فروش و تامین ‌کنندگان  می‌توانند پس از رونمایی این محصول توسط مراجع سیاستگذار، از این خدمت در بانک صادرات ایران استفاده کنند.

برات الکترونیک به عنوان یکی از ابزارهای تأمین مالی زنجیره تامین و بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات تأمین مالی زنجیره تأمین توسط مؤسسات اعتباری طراحی شده و شیوه‌نامه اجرایی آن پس از تصویب در کمیسیون اعتباری به تایید هیئت‌عامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز رسیده است.

این سند تجاری الکترونیکی دارای تمامی ویژگی‌های ذکر شده در ماده 223 قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیک است. برات الکترونیک غیر کاغذی، با سررسید حداقل یک ماه و حداکثر یک سال با درخواست برات‌دهنده (بنگاه خریدار) در وجه یا به حواله‌کرد دارنده برات (بنگاه فروشنده) از طریق سامانه برات صادر و شناسه یکتای آن در سامانه سپام ثبت می‌شود و بانک بر اساس اعتبار برات‌دهنده (بنگاه خریدار) نسبت به قبول برات الکترونیک و تادیه کل مبلغ آن​ در سررسید اقدام خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.