خداحافظی «کاشی» از پرداخت الکترونیک سداد

در آستانه نهمین سالگرد تاسیس پرداخت الکترونیک سداد، مدیرعامل این شرکت نیز تغییر کرد.

به نقل از روابط عمومی سداد، هفته آینده مصادف با 23 آبان‌ماه، نهمین سالگرد تاسیس سداد برگزار می‌شود و این درحالی است که «محمد‌حسین کاشی» پس از گذشت نزدیک به دو سال از سمت مدیریت این مجموعه خداحافظی کرد.

کاشی از دی‌ماه سال 1400 با تصمیم هیات مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بر صندلی مدیر عاملی این PSP تکیه زد. در طول این مدت، او در کنار حسام خواجه‌پور، قائم‌مقام خود در این شرکت، اتفاقات سازنده‌ای را برای سداد رقم زدند؛ تا جایی‌که حتی در همین اواخر، سداد رکورد دو برابر شدن سود خالص خود را شکست. بر اساس آخرین گزارش ۹ماهه شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال مالی ۱۴۰۲، این شرکت توانست سود خالص ۳۱۵ میلیارد تومانی از خود به ثبت برساند، عددی که دو برابر مدت مشابه سال قبل خود است.

پرداخت الکترونیک سداد از سال گذشته، با هدف ورود به بازار سرمایه، اقدام به انتشار شفاف فعالیت‌ها و گزارش‌های مالی خود کرده و در کنار فرآیند آماده‌سازی سهام خود جهت عرضه در بورس اوراق بهادار، بهبود محسوسی در جهت انطباق بخشیدن خود با الزامات شاپرک ایجاد کرد.

این شرکت، با در دست داشتن بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه کارت‌خوان فعال در سراسر کشور و همچنین ارائه خدمات درگاه‌ پرداخت اینترنتی و همین‌طور سرویس‌دهی به کاربران اپلیکیشن ایوا، در سال مالی جدید توانست پس از سال‌ها به رتبه سوم شاپرک در سهم مبلغ تراکنش دست پیدا کند که این موضوع سهم بسزایی در جلوگیری از رشد منفی تراز بانک ملی ایران داشته است.

در طول دو سال گذشته، پرداخت الکترونیک سداد توانست به نقطه باثباتی در دست یافتن به جایگاه سوم «سهم بازار مبلغ تراکنش» در میان شرکت‌های PSP برسد و جایگاه دوم خود را در ردیف «سرانه مبلغ تراکنش کارتخوان» کسب و حفظ کند.

این شرکت همچنین کوشیده است با کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری خود را به نقطه حداکثری برساند تا آنجا ‌که با تدوین بودجه سختگیرانه برای سال ۱۴۰۲، براساس آخرین صورت مالی منتشرشده، توانسته تقریباً ۷۰ درصد از بودجه سال خود را محقق کند.

بهبود ساختار سازمانی، بهبود ساختار حقوق و دستمزد، ریبرندینگ، جذب نیروهای متخصص و تغییر رویکرد جذب از رابطه‌مندی به شایسته سالاری از دیگر مهمترین دستاوردهایی است که در دوره مدیریت اخیر رقم خورده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.