آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج رمز دارایی در سامانه جامع تجارت

در نامه‌ای که انجمن بلاکچین منتشر کرده، آمده است: همه دارندگان دستگاه‌های رمزارز ملزم به ثبت و دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری برای کلیه دستگاه‌ها هستند و مهلت ثبت اطلاعات و دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری برای دارندگان پروانه بهره‌برداری فارغ از خاموش یا روشن بودن تجهیزات و نیز دارندگان انبار تجهیزات استخراج از اول تا پانزدهم دی ماه 1402 تمدید شد.

در نامه‌ای که انجمن بلاکچین در اختیار عصربانک قرار داده آمده است: در تاریخ1402/09/12 جلسه مهمی پیرو تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور نمایندگانی از نهادهای امنیتی و انتظامی، وزارت صمت، وزارت نیرو و نمایندگان انجمن بلاکچین ایران، در محل این ستاد در خصوص نحوه برخورد با دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز برگزار گردید.

 

طبق قانون ذکر شده دارندگان تجهیزات استخراج رمز ارز ملزم به ثبت و دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری برای کلیه دستگاه ها از قبیل دستگاه‌های تولید داخل ، وارد شده ، در حال بهره برداری، حتی دستگاه های خاموش در انبار از سامانه جامع تجارت می‌باشند.

 

طی درخواست نمایندگان انجمن و مساعدت نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نهادهای انتظامی و همکاری وزارت صمت برای یکبار دیگر مهلت ثبت اطلاعات و دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری برای دارندگان پروانه بهره برداری فارغ از خاموش یا روشن بودن تجهیزات و نیز دارندگان انبار تجهیزات استخراج از اول تا پانزدهم دی ماه 1402 تمدید شد.

 

لازم به ذکر است دو دسته تولید کنندگان و وارد کنندگان همچنان قادر به ثبت در سامانه برای دریافت شناسه رهگیری کالا خواهند بود.

 

آن دسته از تجهیزات که در سامانه ثبت نشده باشند فارغ از اسناد مثبته (تولید داخل، وارداتی، خود اظهاری) مشمول قانون قاچاق کالا می باشند که با توجه به عدم تمدید مهلت ثبت در سامانه، اکیدا توصیه می گردد برای جلوگیری از مشکلات تعزیراتی و انتظامی کلیه دارندگان دستگاه استخراج رمز ارز اقدام به ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری نمایند.

 

انجمن بلاکچین ایران به متقاضیان خرید تجهیزات استخراج توصیه می‌نماید زین پس هیچ تجهیزی را بدون داشتن شناسه یکتا و کد رهگیری خریداری ننمایند که طبعا هرگونه تغییر در مالکیت تجهیزات و یا تمدید پروانه بهره برداری در آینده مستلزم داشتن شناسه یکتا و کد رهگیری خواهد بود.

 

همچنین انجمن بلاکچین ایران مسئولیت تولید محتوای آموزشی و انجام تست های فنی سامانه و اطلاع رسانی به مخاطبین این حوزه را عهده دار بوده، لذا متقاضیان می توانند در صورت نیاز به آموزش و یا اطلاعات تکمیلی با اعضای کارگروه استخراج انجمن بالکچین ایران در ارتباط باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.