«سپ» به دنبال کشف استعدادهای برترIT در ماراتن برنامه نویسی

یازدهمین ماراتن برنامه نویسی تلفن همراه با حمایت سپ و بلوبانک امروز در صندوق نواوری و شکوفایی آغاز به کار کرد.

در افتتاحیه این رویداد احسان ترکمن، مدیرعامل سپ ضمن خیر مقدم به مهمانان رویداد برنامه نویسی تلفن همراه کشور گفت: سپ به عنوان یکی از شرکت‎های برتر در حوزه پرداخت کشور و رتبه دوازدهم جهان در این صنعت در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، سرمایه‌گذاری موثری در طرح‌های نوآورانه و استارت‌آپ‌های کشور انجام داده و امروز خوشبختانه شاهد تحولات چشمگیری در این صنعت هستیم.

سپ به دنبال کشف استعدادهای برتر IT

ترکمن با بیان اینکه ما همواره به دنبال جذب استعدادهای جوان بوده و هستیم، افزود: نیروی جوان در مجموعه سپ با تمام سختی‌ها، وفادارانه ایستادگی کرده و این مجموعه را به جایگاه برتر امروز رسانده است؛ قطعا برای ادامه این مسیر به استعداد نخبگان و نیروهای جدید احتیاج داریم تا شرکت را به رشد و شکوفایی دو چندان برسانند.

ماراتن برنامه نویسی سپ

او با اشاره به نقش نیروی جوان و نخبه در موفقیت شرکت‌های IT ، گفت: آمارها نشان می‌دهد که شرکت اپل در سال گذشته صد میلیاردلار سود کسب کرده و سی میلیارد دلار آن را در جهت تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است که متاسفانه این بخش در ایران مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

ترکمن در ادامه افزود: موفقیت اپل به دلیل نیازسنجی درست از مشتریان خود بوده و با اینکه سالی یک بار نسخه جدید آیفون را به بازار ارائه می‌دهد با حجم وسیعی از تقاضا رو به رو می‌شود؛ این نشان دهنده استفاده اپل از نیروهای خلاق و نواور است.

خلاقیت و نواوری هزینه اضافی نیست

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که در ایران خلاقیت را به چشم هزینه اضافی می‌بینیم، موفقیتی در حوزه IT نخواهیم داشت، افزود: متاسفانه در ایران شرکت‌های IT در حوزه خلاقیت و نواوری صرفه جویی نابجایی می‌کنند و تا زمانی خلاقیت را به چشم هزینه اضافی می‌بینیم، موفقیتی در حوزه IT نخواهیم داشت.

مدیرعامل سپ با اشاره به نقش برگزاری رویداد‌ها در جذب منابع انسانی  خلاق و نخبه گفت: امیدواریم در خلال برگزاری سه روزه این رویداد بتوانیم برترین استعدادها را جذب کنیم و یا ارتباط بلندمدتی را با علاقه‌مندان برقرار کنیم.

دلایل حمایت سپ از رویداد برنامه نویسی تلفن همراه

او با اشاره به حمایت سپ از رویداد برنامه نویسی تلفن همراه گفت:  سپ به عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک بر بستر  USSD از طریق کد دستوری724* و نیز راه اندازی اپلیکیشن 724 همکاری موثری با اپراتورها داشته است. تلفن همراه به دلیل ضریب نفوذ بالای آن در زندگی افراد به خصوص نسل z و به دلیل امکانات وسیع آن در تمام حوزه‌های بانکی و خدماتی مثل گالری، موسیقی و سرچ و … با زندگی تک تک افراد گره خورده است.

نسبت تراکنش‌ها

ترکمن در ادامه گفت: در سال ۸۰ اکثر تراکنش ها از طریق ATM  بود و شاید ۱۰ درصد آن از طریق تلفن بود اما امروز این نسبت کاملا برعکس است و بیش از ۹۰ درصد تراکنش‌ها از طریق تلفن‌های همراه است و اکثر خدمات بانکی از طریق تلفن همراه برای جامعه در دسترس است.

ترکمن خطاب به جمع حاضر در یازدهمین ماراتن برنامه نویسی تلفن همراه، گفت: در این فرصت سه روزه باید در کنار هم با رقابت درست استعداد و خلاقیت‌های جوانان کشف شود و آنها را در جهت پیشبرد اهداف شرکت سپ و بلوبانک استفاده کنیم.

تعداد ۷.۶ میلیارد موبایل در دنیا فعال است

در ادامه مهرداد اندامی، مدیر ارشد محصول بلوبانک در ماراتن برنامه نویسی تلفن همراه کشور به سخنرانی پرداخت و گفت: اتفاقی که در جهان و ایران شاهد آن هستیم این است که استفاده از تلفن‌های همراه روز به روز در حال گسترش است و نفوذ این دستگاه در زندگی افراد و کسب و کارها به قدری است که ۷.۶ میلیارد دستگاه موبایل در سطح دنیا فعال است و تعداد اپلیکیشن‌ها در جهان به ۲۵۰ میلیارد دانلود رسیده است.

ماراتن برنامه نویسی سپ

اندامی با اشاره به نقش تلفن همراه در توسعه تجارت الکترونیک کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد تجارت الکترونیک دنیا در بستر موبایل انجام می‌شود و این نشان دهنده گسترش استفاده از این دستگاه در زندگی و کار افراد در جهان است.

او تصریح کرد: در سال های اخیر ایران در حوزه مالی و کسب و کارها موبایل را به عنوان یک ابزار استراتژیک شناخته؛ این اصل در گروه مالی سامان نیز یک امر استراتژیک شناخته شده و در مجموعه بلوبانک سامان نیز در دهه ۸۰ خدمات مالی و بانکی کاملا در بستر موبایل پیاده و ارائه شد در صورتیکه این اتفاق در عصر خود کاملا باورپذیر نبود.

جایگاه نیروی انسانی در پیشرفت حوزه IT

همچنین وحید بختیاری، مدیر فنی اپلیکیشن ۷۲۴ در این رویداد گفت: حوزه IT مدام در حال تحول است و با ظهور فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی، بلاکچین و شبکه‌های هوشمند و مجازی نیاز به خلاقیت و نواوری بیشتر از قبل برای پیشرفت حوزه IT و بانکی احساس می‌شود.

در ادامه فاطمه پناهی، رییس اداره جذب و استخدام سپ نیز گفت: واحد جذب نیروی انسانی ما فراتر از جذب و استخدام افراد با استعداد است و سرمایه اصلی شرکت سپ قطعا نیروی انسانی شرکت است.

او تاکید کرد: قطعا حقوق واحد HR نه ریال است نه به دلار؛ بلکه مزد ما از لبخند رضایت نیروی جذب شده در شرکت است که اکنون در جایگاه مناسب شغلی خود قرار دارند؛ بنابراین در این فرصت سه روزه به دنبال جذب بهترین استعدادها هستیم.

ماراتن برنامه نویسی سپ

ممانعت از مهاجرت نسل z با برگزاری ماراتن‌های فناورانه

در حاشیه برگزاری این رویداد سه روزه، رامین مراد جم، معاونت IT سپ در مصاحبه با عصربانک با اشاره به نقش برگزاری این رویدادها در جذب منابع انسانی مورد نیاز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی نسل z انتخاب شغل آینده است، بنابراین تمایل به مهاجرت و مهاجرت نیروی انسانی در کشور بالاست؛ از این رو شرکت‌های بزرگ مثل سپ که در حوزه IT و پرداخت فعالیت می‌کنند، وظیفه دارند تا با پیش بینی چنین رویدادهایی مانع مهاجرت جوانان از کشور شوند.

مرادجم تصریح کرد: وظیفه ما ایجاد امید و انگیزه برای نسل جوان تازه وارد به بازار کار است تا آینده شغلی خود را روشن ببیند و تمایلی به مهاجرت نداشته باشد.

به گفته این فعال حوزه IT ، طی سالیان گذشته روش جذب نیروی انسانی در بسیاری از شرکت‌های فناورانه از طریق برگزاری رویدادهای تئوری و عملی بوده است.

پیشرفت واحد هوش مصنوعی از برنامه سپ

او با اشاره به مهم‌ترین عناوین شغلی مورد نیاز سپ گفت: اکنون در عصر حاضر ما به نیروی انسانی در حوزه IT ، هوش مصنوعی، موبایل اپ و … نیاز داریم .

معاونت IT سپ همچنین به مهم‌ترین برنامه آتی شرکت متبوعش اشاره کرد و گفت: ما در نظر داریم واحد هوش مصنوعی در سپ را به پیشرفت قابل توجهی برسانیم کما اینکه در بقیه حوزه‌ها به این میزان از پیشرفت رسیده ایم.

او با بیان اینکه در حوزه موبایل اپ و BIبه بلوغ رسیده ایم، تاکید کرد: تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است و باید سیاست های خود را منطبق با تکنولوژی‌های روز دنیا اتخاذ کنیم.

ماراتن برنامه نویسی سپ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.