تحول جهان مد با اقتصاد اشتراکی
عصر بانک؛ اوبر و Airbnb به خوبی نشان دادهاند که این مدل جدید کسب و کار که منجر به ایجاد استارتآپهای چند میلیارد دلاری شده تا چه اندازه ظرفیت رشد دارد. حالا و تازهترین محصول در این عرصه اشتراکگذاری لباس توسط استارتآپ تولری است. ویولت گروس و مری اسمیت، بنیانگذاران این استارتآپ اشتراک لباس هستند. هر دو 35 ساله و شیفته صنعت پوشاکند. آنها نخستین بار یکدیگر را در یک فستیوال هفته مد در ماه مارس 2016 در پاریس ملاقات کردند. اسمیت در آن زمان در یک فروشگاه زنجیرهای پوشاک لوکس کار میکرد و گروس از شغل قبلیاش کناره گرفته بود و دنبال شغل جدیدی میگشت. ملاقات آنها در Tuileries Gardens (پارکی در اطراف موزه لوور پاریس) اتفاق افتاد و از این رو نام اپلیکیشن آنها با حذف دو حرف به خاطر سادهسازی و البته تمایز Tulerie شد. اسمیت به گروس و همسرش بلیت شوی لباس Issey Miyake (طراح ژاپنی که به خاطر استفاده از تکنولوژیهای مختلف در لباسهایش شهره است) را داد. در آنجا آن دو زن متوجه شدند که اشتراکات زیادی با هم دارند. هر دو به کارآفرینی و ایجاد یک مسیر جدید علاقه داشتند. گروس پیشزمینه مالی داشت و اسمیت در زمینه مد و لباس تبحر داشت. در ماه آگوست همان سال آن دو ایده اشتراک و اجاره لباسهای برند زنان بین 25 تا 45 سال را کلید زدند. کسانی که عضو این اپلیکیشن شده باشند میتوانند لباسهای برند یا دیگر اقلام پوشیدنی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.