تبعیت پلتفرم «سیپات» بانک سینا از بهروزترین الگوریتمهای صنعت بانکداری
مهدی باستان، در کمیته فنی انتخاب محصول برتر سال 1402 نهمین نمایشگاه تراکنش ایران که با هدف بررسی ابعاد فنی و کارکردی محصولات حاضر در این جشنواره تشکیل شد، به تبیین قابلیتهای پلتفرم سیپات بانک سینا پرداخته شد.
در این نشست، مهدی باستان، معاون برنامهریزی و توسعه کسبو کار بانک سینا ضمن تبیین جنبههای هوشمندی و نوآوری و کارکردهای فنی و کسبو کاری پلتفرم سیپات، به تشریح رویکرد بانک در زمینه توجه به مسئولیت اجتماعی بانک پرداخت.
وی گفت: پلتفرم سیپات یکی از محصولات فناورانه سرزمین هوشمند سینا است که به عنوان سامانه حامی هوشمند ویژه ارائه خدمات بانکداری اجتماعی به گروههای مشتریان معرفیشده از سوی سازمانهای حمایتی است. پیش از این، اعطای وامهای حمایتی و اشتغالزایی در مناطق کمبرخوردار مانند مناطق هدف بنیاد علوی که از سوی بانک سینا پرداخت میشد، با دشواریهای زیادی برای مشتریان همراه بوده است.
معاون برنامهریزی کسبو کار بانک سینا در پاسخ به ابهامات کمیته فنی انتخاب محصول برتر سال 1402 در رابطه با فراگیری مالی این پلتفرم تصریح کرد: در سامانه سیپات، این امکان فراهم شده است که اطلاعات جامعه مخاطب بنیاد علوی به صورت سیستمی و مکانیزه بر روی این سامانه ثبت شده و سپس متقاضیان بنا بر انتخاب خود، برای دریافت تسهیلات به کانال غیرحضوری از طریق پلتفرم سیبانک و در شرایط خاص به کانال حضوری بانک هدایت شوند.
شهرام نادری، مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا نیز در این نشست در تشریح روش حضوری ارائه خدمات در این پلتفرم گفت: به منظور ارائه خدمات به متقاضیان دریافت تسهیلات به روش حضوری، نسبت به ارائه خدمات بانکداری پرتابل در محل متقاضیان، ارسال شعب سیار یا هدایت مشتری به سمت نزدیکترین شعبه اقدام خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد پلتفرم سیپات در سایر نهادهای حمایتی کشور نیز با مشارکت بانک سینا به کار گرفته شود.
گفتنی است در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه تراکنش ایران، هیئت داوران، مدال جشنواره محصول برتر سال 1402 از میان 21 محصول ارائه شده، به پلتفرم سیپات بانک سینا اعطا کرد.